scheidingsangst??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

scheidingsangst??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 09:57

Wie kan mij goede tips geven?

Mijn paard is altijd heel braaf met poetsen en zadelen. Soms staat ze zelfs genietend half te slapen.

Sinds kort is dat helemaal veranderd. We zijn van stal veranderd. Nu staat ze met een groep paarden in het weiland. Als ik wil gaan rijden moet ik haar ophalen en uit de groep halen. Het is een stukje wandelen van weiland naar stallen. Als we bij de stallen zijn is het zicht naar de andere paarden in de weide belemmerd door bomen. Dan is ze gelijk heel onrustig.
Ik dacht dat dit na verloop van tijd wel over zou zijn, maar het duurt nu al heel erg lang (2 maanden) en nog is ze niet rustiger. Heel soms zit er een dagje tussen dat ze ietsje rustiger is maar nooit meer zoals ik eigenlijk van haar gewend ben.
Ze raakt echt in de stress als ik aan het poetsen ben. Als ik ga rijden in de bak is het heel erg moeilijk om haar aandacht bij mij te krijgen en haar onder me te houden.
Het lijkt wel een hengst geworden....

Ze heeft trouwens altijd in groepen gestaan. Alleen als ik haar uit de weide haalde had ze altijd nog wel enigszinds zicht op de andere paarden, wat voor haar, denk ik, een rustiger gevoel geeft.

Ik begin er een beetje moedeloos van te worden, hoe krijg ik haar nu rustiger?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:01

Tja, moeilijk....
Toch blijven oefenen denk ik. Bij Regina heeft het ook erg lang geduurd voordat ze over die verlatingsangst heen was, en nu nog komt het af en toe een beetje terug.
Doen alsof je gek bent en gewoon met haar bezig gaan op de manier waarop je dat altijd deed.

Succes!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 10:03

hoe lang heeft het bij jou geduurt dan?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:07

Euhm.... ik denk zeker een jaar.
Maar bij haar was het ook wel even een stuk extremer, die kon zelfs niet als eerste de bak uit om terug naar stal te gaan. Als ik samen met Dennis aan het rijden was en als eerste naar stal ging, moest ik haar in het begin buiten de stal afzadelen. Snel in stal zetten en zorgen dat ik zelf uit de stal was, want dan begon ze te steugeren en al gillend in stal rondjes te galopperen.....
Daarna nog een hele tijd gehad dat als één van beide uit de bak of wei verdween dat de achterblijver helemaal gek werd. Dat is eigenlijk pas sinds kort, dus na ruim 1,5 jaar over. En nu nog moet je niet eentje alleen op de wei achterlaten *zucht*

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 10:10

maar bij Kyra is het eerder nooit een probleem geweest, alleen nu ze dus op die nieuwe stal staat. Ik dacht daarom dat het niet zo lang zou duren. Ik wordt er echt helemaal gek van.