paarden binnen zometeen met de storm?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:01

Buiten, en als het echt helemaal bar en boos en gek wordt dan pas naar binnen.

en dan alleen maar omdat ze op dit moment op een open stukje staan, hadden ze achter huis tussen de wal en het huis gestaan dan had ik ze ook buiten gelaten.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:03

die van mij staan ook lekker buiten !
kheb net mijn concorde merrietje nog buiten gegooid !
mijn merrie met veulen staan aan huis, als het dalijk echt bar en boos word, dan zet ik ze binnen , omdat ik hier in een "woonwijk" najah, industriewijk woon. maar we hebben dus iig buren , en je weet nooit wat er allemaal over de schutting gewaaid kan komen !
mijn andere paarden staan aan de rand van het bos in een grote wei, daar verwacht ik geen opwaaiende tuinstoelen ed Knipoog

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:06

Ben benieuwd hoe mijn kleine ukkepuk het ervan afbrengt! Ach wordt het een stoere hengst van!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:06

Binnen, hij kan echt wel een stootje hebben, maar vandaag schijnt het wel heel erg te worden. 's Nachts staat hij sowieso ook binnen (nog wel).

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:08

Mijn merrie met veulen is zojuist in de paddock gezet door een stalgenote, ben zelf ziek dus met dit weer komt het wel goed uit dat ik ze niet op de wei kan zetten. Als ik zo bij de dokter ben geweest rijdt mijn vriend even langs zodat ze weer naar binnen kunnen.

Mijn twenter staat in de opfok dag en nacht buiten en daar kan ze wel tegen. Om de merrie met veulen op de wei te zetten moeten we een stuk lopen over een dijk/busbaan en dat is niet zo prettig als het stormt. Ze staan ook maar met zijn tweeën op een open wei tussen de koeien dus weinig beschutting, binnen vind ik dus beter vandaag.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:10

Xena haal ik zoals altijd weer om half 12 binnen...Heb het niet zo op rondvliegende rotzooi en ze kan ook niet echt schuilen..De pony's kunnen al helemaal nergens schuilen op de wei.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:10

Ach... ik neem aan dat ze niet wegwaait. Knipoog
Bij de opfok staan ze nu tijdelijk niet bij de stalling, dus dan zouden ze allemaal met de trailer naar stal moeten worden gehaald.

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:21

Die van mij blijven ook gewoon buiten staan hoor, lekker op een kluitje met z'n allen en de veulens staan dan in het midden die staan nog het beste tussen alle dikke konten.

Dat ik ze buiten laat wil niet zeggen dat ik me er niet druk om maak, zelfs m'n oma vroeg nog of ze niet naar binnen moesten. Maar in de buurt van de boerderij staan is volgens mij nog gevaarlijker die staat al half op instorten.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:31

Jantine2 schreef:
Wat te doen met de paarden? Net toen ik naar school reed (waar ik nu zit) zag ik nog veel paardjes in de wei staan. Als het goed is, zet een stalgenot de paarden voor de zekerheid binnen zometeen. Wie laat zijn paard buiten en wie zet m binnen?


Heb niet veel keus dan buiten te laten staan, ze staat op zomerland en ik heb daar geen stalling bij.
Vooralsnog staat hier een zacht briesje, hebben vanochtend wel even wat windstoten gehad maar daar bleef het bij. Kunnen we nog meer verwachten?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:34

Ik heb net de stallen eens geteld.
En de pony's geteld.
Dat past niet allemaal binnen dus blijven ze allemaal maar buiten
Net als de rest van het jaar. Met -15 lopen ze ook buiten en hoor je ze ook niet klagen.
Beetje wind kunnen ze best hebben.
En door de regen spoelen ze misschien ook weer een beetje schoon Haha!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:37

Ik zit een beetje te twijfelen, ik ga zo naar stal en dan hoop ik dat ik nog kan rijden voordat t los barst. Daarna kijk ik t even aan, denk dat ik wel zn regendeken opgooi en m lekker buiten laat!

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:41

Bij mij lopen ze ook allemaal lekker buiten, maar hebben nu ook nog niet veel last van storm!!

Ik maak me meer druk voor vanmiddag, dan moet ik kleintjes lesgeven op de manege en dan is het niet zo fijn als het stormt... heb geen zin in vlieglessen Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:43

Aramat schreef:
Daarna kijk ik t even aan, denk dat ik wel zn regendeken opgooi en m lekker buiten laat!

Pas maar op dat de wind niet onder de deken kan komen, waait hij zo weg met paard erbij Bloos!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:46

Hier is nog weinig te merken van een storm gelukkig... Maar dat komt misschien vanmiddag nog Bloos .
Mijn paard blijft gewoon lekker buiten staan, ik ga er vanmiddag heen om te kijken of ze niet weg waait, maar het zal allemaal wel loslopen.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:48

Ze mogen het zelf uitzoeken of ze binnen of buiten willen staan, als het echt bar en boos wordt dan misschien dat ik de deuren dichtdoe dat ze niet meer naar buiten kunnen.

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:48

Ik denk binnen, want sowieso met regen vertrappen ze het weiland.
Maar achter onze stal staan enorme (dode!!!) bomen, die heel gauw kunnen omvallen. Ze staan praktisch tegen de schuur aan.
Dus, binnen is ook niet echt fijn.

Scheve mond

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:49

Vannacht gaat de merrie op stal,
inplaats van dat ze dag en ancht in de wei gaat, maar dat kotm ook omdat ze niet al te lekekr in dr vel zit, ze kan op stal dr optimale rust pakken!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:50

Hier staan ze ook al binnen. Niet omdat we regen en wind zielig voor ze vinden hoor, maar wel omdat ze anders het weiland kapot trappen.
Fedde houd ik sowieso al gauw binnen als het regent, anders heeft hij heel snel weer mok.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:50

Wendy en Spider blijven ook gewoon buiten staan, de staan het hele jaar door buiten en ze binnen zetten is een veel groter gedoe dan ze lekker buiten laten staan. Ze hebben nog een redelijk dikke vacht, wat bomen om onder te schuilen dus ik neem aan dat ze niets overkomt. Lachen

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:55

Lekker buiten laten staan. Ik denk dat ik haar er geen plezier mee doet als ik haar naar binnen breng...
tot nu toe ziet het er hier nog niet naar uit dat het gaat stormen, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk!
ach ik zie het vanzelf wel hoor...

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:58

LuvdaTossa schreef:
Staan laten.... dit is ook de eerste storm die de veulens meemaken ~~}>

De paarden moeten geen watjes worden!


Ja dat is waar, eerste storm van mijn kleintje Lachen
Maar maak me geen zorgen, ze staan in het land naast het huis van de staleigenaresse en die heeft uitzicht op mijn paardjes vanuit huiskamer en slaapkamer en ik weet dat ze regelmatig kijkt of alles goed is, dus ik laat ze lekker buiten

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:59

ik vind het flauwekul, ze zijn bij ons lekker op de wei en van een storm gaan ze niet dood. de temperaturen zijn ook best aangenaam Lachen die paardjes draaien hun kont wel tegen de wind in.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:01

Die van mij hebben vanacht ook weer gewoon buiten gepit en ze waren niet uit de wei gewaait.

Ze stonden lekker in het schuilhok. Knipoog

[edit] suffe typo [ /edit]

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:12

lekker buiten laten staan...
als ze binnen staan, heb je kans dat ze in paniek raken en als een gek gaan steigeren ofzo... dan kan je hem beter buiten laten staan, dan kan ie gewoon rennen als ie bang is, zonder dat ie zichzelf iets aandoet...
de kans is idd groter dat ie het dak van de stal op zn kop krijgt, dan dat er in het weiland iets tegen hem aan vliegt

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:14

Winnie loopt ook buiten, maar als het te gek word zal Ger ze zeker wel binnen halen hoor Lachen