Regendeken wassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Regendeken wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 10:46

Ik wil mijn regendeken wassen alleen hoe zorg ik dat ie regendicht blijft?
En kan ik hem gewoon in de wasmachine op 30 graden en met gewoon wasmiddel?

Lachen

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 13:54

ik deed het wel altijd zo en hij bleef gewoon goed waterdicht
misschien kan je hem daarna nog inspuiten met iets wat water afstoot

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 13:55

Een paar keer wassen kan geen kwaad maar hij wordt steeds minder waterdicht. Misschien even op het wasvoorschrift kijken? En je hebt er inderdaad ook spul voor dat hem waterdicht maakt weer.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:22

Je kunt waterdichte dekens gewoon wassen in de machine. Kijk maar op het etiket. De waterdichtheid zit vooral aan de binnenzijde van de stof (vaak een beetje wit/grijs-achtig plastic laagje). Je kunt bij de drogist flesjes speciaal wasmiddel koken: Haminol. Schat het gewicht van je deken (of pak 'm onder je arm en ga op de weegschaal staan en dus min je eigen gewicht). Ook bij de meeste ruitersportzaken kun je speciaal wasmiddel kopen. Bucas heeft 't, maar van Rapide of CDM is er ook wasmiddel.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:04

Oppassen hoor! mijn weather beeta deken was na 1x wassen, koud (zoals op het etiket stond) en met een mild wasmiddel totaal NIET meer waterdicht, hij lekt overal door.. geen succes dus.. Maar dit hoort ook niet, ben inmiddels aan het mailen met de fabrikant..

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:06

Mijn vorige regendeken gewassen met speciaal dekenspul (zodat het waterdicht bleef), verder geen ander wasmiddel erbij. Na het wassen nog ingesprayed met waterafstotende spray.
Zo lek als een vergiet Lachen
Als ik mn nieuwe deken wil wassen breng ik hem wel naar de stomerij!

Daarna met de fabrikanten/importeurs van die deken gemaild, niks aan te doen, ik had hem moeten wassen met alleen water! Verward Terwijl ik dat spul juist gekocht had zodat het waterdicht bleef...

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:59

Ik laat mijn dekens altijd stomen

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:39

Wat een vreemde reactie van de leverancier! Als er in het etiket staat dat je 'm kan wassen, moet dat ook kunnen vind ik. Om welke merken dekens gaat het hier trouwens?

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:04

Ik was hem helemaal niet. Ik heb hem met koud water en zeep gesopt (gewoon de buitenkant) en de binnenkant was niet zo vies, wel ff geborsteld.

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:00

Tot nu alleen met de tuinslang afgespoten, blijft goed waterdicht!

Van Nederium had ik een waterdichte gekocht, maar 2ehands en de winkel gaf volledige garantie, bleek achteraf zo lek als een mandje, van Nederium een hele nieuwe voor in de plaats gekregen.

Heb nu een Bucas, maar nog niet in de was gehad!
Rambo is nog steeds prima!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:07

In de divoza boeken staat altijd met koeienletters dat je de dekens moet stomen.
Ze hebben overigens ook een waterdichtmaak goedje dat je op de dekens kunt smeren.