Voervraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 22:31

Ailin is nu 1,5 maand onder t zadel. ik rij ongeveer 3 keer per week en dan 45 minuten. Op de andere dagen gaan we meestal spelen in de bak of krijgt ze alleen een grondige poetsbuurt. de rest van de dag staat ze in een grote zandwei. Ze krijgt per dag 2 keer Hooi en 2,5 kilo brok (gewoon normaal).
Nu is t zo dat ze de laatste tijd minder actief is geworden. tijdens het rijden valt het wel mee. maar spelen in de wei heeft ze dus geen zin in. trekken de andere een sprintje doet ze (na veel aandringen) mee maar ook maar 2 tellen en dan is t weer genoeg. Nu zat ik er aan te denken om hara er iets bij te voeren, voor de energie dus met weinig vet erin. Aan meer eten heeft ze niet echt genoeg omdat ze dan gewoon ophoud met eten (en t is nog steeds een doodnormale tinker Verward ). dus zit ik zelf aan een of ander mengsel te denken (maar wat en wat raden jullie me aan enook waarom)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:38

Bereken even hoeveel VEM en droge stof ze nodig heeft.Alle gehalten moeten op de zak staan. Misschien dat je er een beetje haver bijkunt geven

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 22:38

en hoe doe ik dat?

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:43

Kijk naar het gewicht van je paard en bereken zo het VEM gehalte en wat hij aan droge stof moet hebben.Hooi bevat droge stof. Beetje moeilijk uit te leggen, bel anders even de Pavo op die geven je een goed voederadvies. Ik zou hem voor de energie toch een beetje haver geven.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 22:46

klein handje haver bijvoeren zou ik zeggen.

soms is het beter om te zwijgen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 05:28

idd haver .
wat voor'n brok staat ze nu op? je zou misschien van onderhoudsbrok naar een brok met een hoger energie waarde gaan.
Lot heeft een tijdje op sportbrok gestaan. Hij werd niet dikker maar zo loperig dat ik dolblij was dat er weer gewoon onderhoudsbrok kwam.
(tijdens de mkz een ander voer laten halen)

http://www.pavo.nl kun je dit soort vragen stellen en bij fiets weet men er ook veel vanaf.Bovendien kennen ze daar voveel merken dat er avst wat tussen zit

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-01 10:45

haha Fiets zeg je?
daar werd ik dus ook al naar door gestuurd. ga ik vanmiddag (met een beetje mazzel) een kijkje nemen wat zij mij aanraden.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 10:51

Jahaaa!!! Fiets-rulezzz!!!

Ik zweer bij meneer Fiets. Hij levert al 7 jaar trouw bij mij aan huis het voer af, en nooit problemen gehad.
Ook voor voeradviezen (voor mijn moeilijk etende merrie) staat ie altijd klaar en hij geeft ook nog eens goede adviezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 11:43

Zou het misschien niet zo kunnen zijn dat ze last begint te krijgen van dat pak haar? |Rij je haar in het zweet of laat je haar kurdroog? Veel paarden hebben last van hun vacht als ze gewoon moeten werken omdat ze hun warmte niet kwijt kunnen.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-01 11:49

zou ook kunnen. Ze begint al een aardige wintervacht te ontwikkelen en ik wil haar liever niet onder een deken zetten. Ze staat de hele dag buiten, en ze begint nu al een aardige vacht te ontwikkelen, maar ik wil deze winter nog niet echt veel met haar aan t werk. dus mag ze van mij best een redelijke laag haar hebben. maarja als dat een reden kan zijn waardoor ze wat minder lekker in der vel zit, zal dara toch wle verandering in moeten komen. meestal rij ik haar iets in t zweet maar niet kleddernat. omdat ze daarna toch de wei weer in gaat.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, Frieke84, GoogleAdsense, lovelance, Symke, Wieke en 113 bezoekers