als je bang bent...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

als je bang bent...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 15:42

ik ben een poos bang geweest om hoog te springen met snelle paarden.Omdat ik een keer hard gevallen ben toen het paard hard op de hindernis af ging en weigerde.Ik ben dus bang dat hij weer gaat weigeren en ik weer val.Ik ben er nu zo ong. overheen maar soms zat ik echt bij de kleinste hindernisjes helemaal te "trillen" van angst.En hoe hoger de hindernis hoe meer kans op weigeren dus vandaar dat ik bang ben om hoog te springen
nou wil ik natuurlijk graag over die angst heen komen.

ik krijg prive les zo af en toe en weekelijks manegeles.Nou ging ik dus op de manege springen met een snel paard.Die ging(voor mijn gevoel)hard op de hindernis af.En ik kon hem niet terug krijgen.Zolang ik weet dat ik hem onder controle heb is er niks aan de hand maar dat had ik dus niet.Dus i werd bang en toen we bij het 6de gaatje kwamen wilde ik niet meer(heel kinderachtig dat weet ik maar als ik bang ben doe ik het niet zo ben ik nou eenmaal)maar ik moest van mij leraares.Maar ik ging niet.Dus toen zei ze dat ik moest gaan springen of ik moest eruit.Ik dus afstappen met mijn dwarse kop en toen kwam ze naar me toe.Even gepraat en ik dus weer opstappen.Ze zou hem 2 gaatjes lager zetten(op het 5de gaatje,ze had hem eerder al wat hoger gezet voor de anderen).ik dus opstappen.Kijk ik naar de oeveelheid gaatjes en dan heeft ze hem dus op het 6de gaatje gezet.Ik dus boos worden en gezecht dat ze hem maar 1 lager heeft gezet maar zij volhouden dat ze hem 2 gaten lager gezet heeft.nou okey ik eropaf maar toen direct weer ervoorweg want ik durfde echt niet en van haar moest ik maar hoger en hoger maar ik wilde het voorzichtig opbouwen.en ik ging dus niet meer en ik kreeg er tranen van in mijn ogen zo verschrikkijk bang was ik.En ik bogon te janken.Dus zei zij.Is dit aandachttrekkerij ofzow?Nou sorry hoor! dat zeg je toch niet?
nouy ja daar gaat het ook niet om maar bij prive les moet ik het heel rustig aan doen(daar krijg ik les op toevallig een snelle pony dat komt dus goed uit)we beginnen daar heel laag tot ik het niet meer eng vind en dan gaan we wat hoger.En als ik dat hogere gaatje eng vind gaan we weer lagen tot ik dat gaatje niet eng meer vind en zo bouwen we het heel rustig op

wat vinden jullie de beste manier ik doe het liever rustig aan.Ik ben er nu zo ong. over heen ik durf beter.
maar op de manege is het zo als ik het dan weer durf dan moet i hoger en hoger en hoger,en ik word steeds bangere en banger en dan weigert het paard en ben ik heel mijn vertrouwen weer kwijt en dat is elke keer zo.Ik vind als ik dan die ene hindernis durf dan ga ik hoger maar als ik ook maar en beetje bang word niet doen gewoon bij die ene blijven tot het we lukt
toch?
nou ja ik wil graag jullie mening horen

Stal De Monte Maisons


joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:48

als je nog niet hoger durft gewoon niet doen. je moet het rustig opbouwen.
wat betreft je instructrice die is niet helemaal goed bezig volgens mij :S

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:48

ik denk dat je het rustig aan moet doen en eerst gewoon moet doen wat je WEL durft! echt belachelijk dat die lerares zo reageerde...als je bang bent kun je er niks aan doen en als je gewoon laag blijft springen kan het toch ook leuk zijn?? je moet er wel plezier in houde vind ik

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 15:53

blij dat ik niet de enige ben maar hoe kan ik dat aan haar vertellen?

Stal De Monte Maisons

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 15:53

ik hb het heel vaak uitgelegt maar ze zegt dat ik juist hoog moet dan kom ik er vanzelf we weer over heen?

Stal De Monte Maisons

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:55

maar raar hoor, gewoon rustig opbouwen lijkt me idd ook het beste, stap voor stap een stukje hoger

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:55

tja, ik zou geen geld gaan neertellen voor een les van zo'n figuur, kun je net zo goed een willekeurige voorbijganger vragen of die lompe opmerkingen wil maken, leer je net zo weinig van. Ze hoort je te helpen niet af te kraken. Ik snap wel dat ze je misschien aan wil moedigen om toch weer wat meer te durven, maar dat pakt ze dan wel een beetje ongelukkig aan...

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

beerbun

Berichten: 317
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:58

je kan dan tog beter laag beginnen en op een rustige pony rijden waarvan je zeker weet dat je niet gaat vallen en dat hij/zij niet te hard gaat

-->*Duvida & Utak*<--
*08-05-2000 Maykey-Light †27-07-2005

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:30

gewoon doen wat goed voelt.
als jij niet hoger wil springen dan ga je niet.
volgende keer komt dat wel weer.
je moet gewoon springen tot waneer jij wilt en tot jij denkt van zo dit was leuk, zullen we wat hoger.
je moet het wel leuk vinden om te doen dan kotm die vertrouwen er vanzelf wel.
dus je moet je niet laten dwingen

Leo3hoekje
Berichten: 520
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:42

Je laat je toch niet dwingen, je betaalt toch zeker voor die les. Als jij niet meer wilt omdat je het eng vind, wat ik heel goed begrijp zeker na een val. (ik ben ook bang om hoog te springen en ik denk vele met mij) Je moet het gewoon rustig opbouwen. en idd het vertrouwen komt vanzelf als je merkt dat het niet zo heel erg eng is om steeds een beetje hoger te gaan.

get off my back

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:28

Je moet het in zo'n tempo opbouwen dat jij er vertrouwen in hebt. Als jij het nog niet vertrouwt, moet je lerares daar rekening mee houden. En niet gaan roepen dat je erover heen moet! Dat zij het wel durft hoeft niet te betekenen dat andere dat ook durven. Voor een ieder ligt de lat hoger.
Je moet het dus rustig opbouwen op jou eigen tempo, en zo te horen kan je beter alleen die privé les blijven volgen!!

» Never give up on the things that make you smile..

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:41

doe het in jouw tempo
vraag of je in de prive les misschien een aantal keer heel belachelijk laag mag springen. dan heb je snel zoiets van: pfff, dit kan ik wel, dan ga je steeds iets hoger (langzaam opbouwen dus)

ik zou les nemen van een andere instructrice. wat een stom mens: springen of eruit? daar betaal je toch niet voor?

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 17:45

ik kan niet naar een andere manege dat is te ver en we hebben geen auto.
maar nog bedankt voor jullie reactie's.die prive les is maar heel af en toe als zij tijd en zin heeft omdat het gratis is.ik heb daar een verzorgpony en zij wilde mij wel eens les geven.ze heeft geleerd voor instuctrice.ik wil ook niet van les afgaan alleen om het springen... nou ja ik weet het ook niet meer ik zie wel

Stal De Monte Maisons


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fique, masyo, Trendiction en 24 bezoekers