combineren fulltime baan met paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:56

Normaal gesproken werk ik parttime maar ik werk nu voor een aantal maanden fulltime of meer zelfs, zo'n 48 uur per week. Ik moet zeggen dat ik het af en toe wel een beetje zwaar vind. Het is niet zozeer zwaar om na je werk naar je paard te gaan want dat is vrijetijdsbesteding maar ik vind het vooral wel eens zwaar om dan het huis nog te doen en gezond te koken. Ik denk dat mijn vriend het misschien nog wel iets zwaarder heeft. Als ik dan eindelijk thuis ben ben ik vaak niet meer al te vrolijk omdat ik supermoe ben!
Nou nog twee maandjes dan ga ik weer lekker parttime werken!!!! *LOL*


sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:09

Ik rij en verzorg een paard van iemand, hier heb ik grotendeels alle verantwoording over, kan hem als eigen beschouwen....ben hier dus ook 6a7 dagen zoet mee.
Hierbij werk ik 40 uur per week, en die uren zijn onregelmatig. Ik vindt het vrij makkelijk te combineren met mijn werk.
Erg veel sociale contacten buiten mijn stalgenoten om, heb ik niet, dus daar ben ik ook niet zoveel tijd aan kwijt.......
De enige die af en toe wat aan het mopperen is dat ik er teveel tijd mee kwijt ben, is mijn wederhelft.........gekgenoeg wil hij mij ook nog wel eens zien Verward Knipoog Haha!

Maar het valt, als je het goed plant, best te combineren......

Veni, vidi, vici

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:35

Ik werk op het moment 32 uur, en binnenkort wordt dat weer ouderwets minimaal 40 uur....blegh Knipoog

Het is te doen vind ik
Op mijn vrije dag(en) besteeds ik extra veel tijd aan haar, op mijn werkdagen is het een lekkere borstel eroverheen en doen waarvoor ik gekomen was.
Met vriend is het wel moeilijker, sorry maar degeen die ik "gehad" heb hadden nogal wat klachten over tijd etc.
Daarbij dat ik vind dat niemand van mij kan eisen mijn paard even zomaar last minute een weekend alleen te laten.

Vriendinnen vinden het trouwens bij mij niet erg, ze weten dat ik gek van haar ben en als ik bij haar ben me het fijnst voel.

Voordeel is wel dat Par s'zomers altijd buiten staat, kan ik een dag niet staat ze nog steeds lekker in het land en kan ik iemand bellen om even naar haar te zwaaien.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:35

Ik werk vier dagen per week ma-vrij, en heb een man een een gedeeld huishouden (wij verdelen het eerlijk). Maarja mijn man houd ook van paarden en rijd zelf 1x per week in de manegeles, en 1x per week op ons paard. We hebben ong. 1x per twee weken wedstrijd.
Veel tijd voor andere dingen hebben we niet, er wordt idd ook flink geklaagd om ons heen, maar we hebben hier nou eenmaal voor gekozen, en heb nog een minuut spijt gehad.

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:41

Ik werk vier dagen per week ma-vrij, en heb een man een een gedeeld huishouden (wij verdelen het eerlijk). Maarja mijn man houd ook van paarden en rijd zelf 1x per week in de manegeles, en 1x per week op ons paard. We hebben ong. 1x per twee weken wedstrijd.
Veel tijd voor andere dingen hebben we niet, er wordt idd ook flink geklaagd om ons heen, maar we hebben hier nou eenmaal voor gekozen, en heb nog een minuut spijt gehad.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:14

Ik denk dat het in mijn eentje niet te doen was. Ik heb nl. ook al een uur reistijd wegens het werk (enkele reis). Wij doen de paarden met z'n tweeen en dan is het wel te doen.

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:46

Ik heb het afgelopen schooljaar meer dan full-time gewerkt(reistijd 2x 45 minuten), heb een paard, twee kinderen, een man, een groot huis. Het is te doen, ik zou alleen niet kiezen voor een lange reistijd naar mijn paard. Ik doe alles op de ligfiets en heb het geluk dat de stal 5 minuten fietsen vanaf mijn huis is. Ik rij wel eens een dagje niet, maar dan wordt paard door dochter of vriendin verzorgd. Komend jaar werk ik iets minder, maar de tijd die vrijkomt wordt ruimschoots ingevuld door een studie die ik ga doen.
Ik begrijp dat niet iedereen zo energiek is als ik, maar .....als je echt wil, is er veel mogelijk!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:54

In de tijd dat ik nog fulltime werkte ging ik altijd vanuit het werk rechtstreeks naar het paard, dan was er toch nog wel een stuk avond over. Eerst naar huis, koken en eten en dan de deur weer uit vond ik maar niets. Het sociale leven is wel iets minder maar de meeste vrienden hadden ook paarden en deels op dezelfde stal, twee vliegen in één klap Haha!
Twee keer per week at ik warm op het werk tussen de middag, veroberde wat broodjes in de auto en ging na het paard door om een andere sport te doen. Was eigenlijk wel een wereldtijd.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:49

Door de weeks heb ik absoluut geen tijd voor andere dingen. Ik kom uit me werk (werk ook 40 uur) ram snel mijn eten naar binnen en ga vlug naar stal. Daar doe ik mijn twee paarden en ben dan 10 uur weer thuis.

Erg druk dus door de weeks maar heb het er graag voor over. Zou het niet anders willen eerlijk gezegd.

gr

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:03

ik werk sinds kort weer en gelijk maar full time.. daarnaast doe ik sochtends een krantenwijkje om meer geld te hebben voormijn paarden(noodpotje voor dierenarts kosten enzo) dus ik ben van half 6 tot 5 smiddags aan het werk. dan moet ikmijn paard nog doen en moet eerlijk toegeven dat ik daar soms echt geen puf voor heb..
zeker niet als hij vervelend is.. maja.. 1 voordeel is dat mijn paard op mijn werk staat.. ben stalhulp dus hoef niet eerst een stuk te reizen.
maar heb dus bijna geen tijd, zit weinig nog op bokt en heb al helemaal geen tijd en puf voor een sociaal leven..

dus ja Haha! paarden hebben is soms afzien Haha! en veel inleveren.. maar tis de moeite waard vind ik.. ook handig.. hoef je niet bij vervelende schoonmoeders op de koffie enzo Knipoog

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:11

Ik heb ook een fulltime baan (40 uur in de week) en een eigen paard. Moet zeggen dat het op zich wel vrij zwaar is maar zeker de moeite waard! Mijn huishouden schiet er door de weeks wel eens bij in Bloos Ik kom rond half 7/7 uur thuis uit mijn werk en moet dan zo snel mogelijk iets eten en mij omkleden om dus 1 uur later naar mijn paard te gaan. Rond 10/half 11 uur ben ik dan klaar.. volgende ochtend gaat om kwart voor 7 de wekker weer Gaaaap

In het weekend doe ik boodschappen voor de hele week, maak ik mijn huis schoon en zie ik mijn vrienden en familie. Sociale contacten met heb ik alleen maar in het weekend en eerlijk gezegd heb ik er niet echt veel tijd voor... maar ik zou mijn paard absoluut niet willen missen! Op stal heb ik ook mijn sociale contacten en heb ik het super naar mijn zin met mijn stalgenoten.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:59

Hoe combineer ik mijn werk met mijnpaard?! Moeilijk! Mijn werkdagen zijn vaak minimaal 12 uur per dag soms 14 of 16uur en over het algemeen ben ik daar echt helemaal kapot van. Ik heb daartegenover dan wel af en toe 2 of 3 dagen achtereen vrij maar de eerste dag ben ik dan altijd zo moe dat ik niet een fut heb om ook maar iets te doen, laat staan om te rijden!

Ik heb een bijrijdster die 2 of 3 dagen per week, da's dan een regelmatige factor voor mijn paard want die kan slecht tegen onregelmatige tijden. Daar tussen door rij ik hem op de dagen dat ik tijd heb of is er wel een lieve vriendin die de zorg voor mijn paard op zich wil nemen Tja ik heb mijn paard gekocht toen ik nog een regelatig leven had maar sinds mijn baanwissel is het toch af en toe best heel moeilijk om hem de aandacht te blijven geven die hij vroeger van me kreeg!

boemel

Berichten: 8333
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:37

Het is wel te doen, maar ik vind het niet altijd even makkelijk

Ik werk dus 40 uur, woon samen, heb dus een huishouding en ik ga 1x per week sporten.

Mijn paard staat op een pensionstalling waar ze iedere dag buiten gezet wordt, dat hoef ik zelf dus niet te doen. Ik mest wel zelf uit.
Dat doe ik 5x per week. Ik kom ook maar 5x per week. Hiervan rijd ik 4x per week. Ik heb een groot voordeel en dat is dat de stal 5 minuten van mijn werk af ligt. Als er iets is, kan ik er zo zijn.

Op het moment maak ik vaak overuren. Dan wordt het allemaal nog lastiger. Eerst had ik iemand die mijn paard 1x per week bij reed. Daar heeft ze helaas geen tijd meer voor. Want dat vond ik wel een fijne oplossing.

M1+10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Azmay, Celebi, chery, evita2, Galeobdolon, JudithGigi, Lau07, MirandaMalik, Ubermetrics en 120 bezoekers