Crosstraining in Drenthe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Crosstraining in Drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 11:40

Als ik die foto's van de crossen zie, word ik toch wel enthousiast en lijkt het me erg leuk om het ook eens te proberen.
Gewoon eens een crosstraining. Maar zijn die er eigenlijk wel in Drenthe?
Zo ja, waar dan?

In Exloo hadden we een mooie crossbaan waar eerder ook wel les gegeven werd, maar de golfclub heeft een heel stuk terrein opgekocht waardoor de crossbaan opgeheven is.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 13:56

Ik train zelf veel in Boekelo, Nijmegen(nu even niet, terrein wordt verplaatst) Biddinghuizen. Binnenkort ga ik ook is naar Renswoude dat moet ook erg fijn trainen zijn... maar Drenthe... geloof niet dat er echt een groot crossterrein zit in Drenthe.....

Maar ik begrijp dat we er nog een crosser bij krijgen!!! LEUK!!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 13:57

Volgens mij zit je in de provincie Drenthe best gunstig (iig veel gunstiger dan waar ik woon). De regiotrainingen zijn op dit moment al allemaal gestart of afgelopen. Een individuele training is tamelijk duur. In de omgeving van Ede zitten veel crossterreinen. In de buurt van Borculo zitten ook aardig wat crossterreinen. Maar of daar ook mensen zijn die trainingen geven weet ik niet.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:10

Ik zat even in de war met Utrecht (ja geloof het of niet haf altijd 9ens voor topo) maar in Friesland zitten ook nog aardig wat terreinen geloof ik! www.sgw-eventing.nl kun je veel vinden over trainingen!

Zelf heb ik nog nooit mee gedaan met regio trainingen, maar krijg altijd priveles en ga soms zelf trainen tussen door. Het is net wat je het fijnste vindt!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:28

Wij zijn begonnen ooit met zelf wat rondhobbelen op hele lage hindernisjes en hele lage op en afsprongetjes. Daarna privelessen bij Rob Janssen.

En dit jaar voor het eerst de regiotrainingen meegedaan. Ik moet zeggen dat dat echt geweldig bevallen is. Je ziet dan ook hoe de andere paarden van de groep het doen. En je bezoekt verschillende crossterreinen waardoor je paard verschillende situaties meemaakt. Bovendien hadden wij echt een hele gezellige groep (zowat allemaal bokkers ook nog).
Bijna iedereen van ons crossgroep je heeft ook elke wedstrijd in de prijzen gezeten.

Volgens mij maakt het geen flikker uit in welke regio je meetraint. Er zijn maar een x aantal crossterreinen in Nederland, en alle regio's bezoeken die terreinen. Zo is elke regio wel eens in Lunteren wezen trainen. En Lunteren is nou niet echt regio Zuid.
Wel jammer dat we niet in Belgie zijn geweest, dat is wel vlakbij voor ons.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:30

Belgie is ook super trainen! Minderhout is een geweldig terrein!!! Maar ja voor mij (en vanuit Drenthe ook) erg ver rijden voor een uurtje trainen..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:31

De eigenaar van de Eventing Shop heeft een crossterrein van 15.000 m2 bij zijn stal. Dat terrein staat ook als oefenterrein in de SGW-gids. Het terrein heet 'De Berkenhoek' en ligt aan de weg van Zweeloo naar Schoonoord (in Drenthe dus). Ze hebben daar veel verschillende hindernissen, o.a. in het bos. De eigenaar is Patrick Kuijpers, hij rijdt zelf internationaal eventing en geeft ook les. Telefoonnummer kan ik je via PB geven, maar je kunt natuurlijk ook naar de Eventing Shop in Borger bellen (of langsgaan).

Leuk dat je crossplannen hebt! Lachen

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 15:44

Patrick Kuijpers, daar heb ik een paar jaar geleden nog springlessen gereden. Mooi complex heeft hij.
Ik wist niet eens dat hij ook een crossterrein heeft.
Crossen heeft altijd al een aantrekkingskracht gehad, maar juist omdat het allemaal wat verder weg is, heb ik het gewoon naast me neer gelegd.

Eerst zou ik gewoon eens wat losse hindernisjes willen rijden. Een soort kennismaking met cross. Als me dat bevalt, wil ik er wat actiever mee aan de gang.
Karin, bedankt voor de tel.nrs. Ik ga er even achteraan.

Chantal, Belgie is me toch wat te ver weg. Zonder trailer achter de auto doen we daar al gauw drie uur over, laat staan met trailer.

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:47

volgens mij is bij het ronostrand in roden waar ik woon Tong uitsteken ook een cross

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 01:17

Als je uit drente komt is het wellicht interesant om eens naar Regio Zutphen - Enschede te kijken. Daar is ook veel te doen. Ik neem aan dat je al een op de kalender van www.sgw-eventing.nl hebt gekeken.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:21

Idd, qua wedstrijden kun je in regio Oost bijna elke week wel starten, in het najaar althans. En in het voorjaar heb je dan ook nog Ambt Delden en Roden (dat is sowieso dichtbij voor de gemiddelde Drent Knipoog ).

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:30

Idd wat karin zegt: Vanavond zou er een crosstraining zijn in Zweeloo Maar denk niet dat ie door gaat met dit weer.. Training die wordt gegeven door Hilly Duivenkate.. Dus in drenthe is er wel een *LOL*

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 11:34

Zweeloo is mooi dichtbij, dat is dus goed te doen.
Aan wedstrijden denk ik zelfs nog niet eens. Eerst maar eens wat trainingen meepakken en als ik dan nog enthousiast ben, kijk ik wel weer verder.
Roden is inderdaad ook goed te doen vanaf Assen. Dat biedt dus perspectieven!