aan mensen met een eigen paard en op school zitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wat is er met jou school gebeurd toen je een paard kreeg?

niks
132 (75%)
ik ben 1 niveau lager gegaan, mah doe nu me best wel op school
9 (5%)
ik kon het niet combineren, school is omlaag gegaan
18 (10%)
mijn school is vooruit gegaan:D
15 (8%)

Totaal aantal stemmen: 174


bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 01:01

voorlopig is er met m'n cijfers niks gebeurt,maar ik hou m'n hart vast voor dit jaar...
behoorlijk zware opleiding,en ik zal al m'n tijd nodig hebben,aangezien ik behalve een half pension pony ook nog soort van verzorgster-hulpmenner ben en muziekschool volg...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:06

Ik doe atheneum en ik kan het tot nu toe goed combineren met de pony's.
Uit school eerst een uur bokken omdat ik het anders niets kan beginnen met me rug, daarna rijden of eten (ligt eraan hoe laat het is) en als laatste me huiswerk.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:10

het is goed te combineren hoor. gewoon je best blijven doen op school. en na school je paardje verzorgen. zo heb ik het vroeger gedaan dus.

janee25
Berichten: 250
Geregistreerd: 27-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:30

Bij mij kan er eigelijks niks verandert zijn.. want ik had al een pony voordat ik naar school ging Haha!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:34

Ik ben zelf van school afgegaan... Bloos alhoewel.. dit vond al plaats iets voordta ik der kreeg...
Maar ik doe nu een mbo opleiding paardenhouderij. Lachen

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:04

Ik ben wel een niveau lager gegaan (nouja, niet helemaal, ben blijven zitten in havo-4, toen de hoop maar opgegeven en MBO paardenhouderij gaan doen Tong uitsteken)
Maar dat kwam trouwens niet omdat ik een paard kreeg, want ik heb al paarden vanaf de basisschool.. Ik heb gewoon niet goed genoeg mn best gedaan, zal ik heel eerlijk toegeven. Ik maakte nooit huiswerk, en leerde niet, omdat ik het allemaal maar oninteressant vind.
Heb ik nu geen last meer van hoor Schijnheilig

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:17

Nou, ik zit al een niveau lager met HBO, dus op zich was dat altijd al goed te doen en had ik wel tijd over. Ik rijd sinds de zomer 2 paarden en ben wel benieuwd hoe dat te combineren is als ik strax weer beginmet mijn volgende HBO opleiding. Ach, ik kan wel goed plannen en als je de boel gewoon goed inplant is het best te doen.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:25

Dat is idd zo, als je het goed plant is het in veel gevallen te doen, maar dat is bij mij meestal het probleem.
Ik kán best goed plannen, me eraan houden is alleen een tweede.
Als er iets heel belangrijks is dan lukt het wel, maar ik ben met veel dingen eigenlijk té makkelijk..

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 16:22

Ik heb besloten om de havo te volgen in plaats van atheneum.
Nu heb ik meer tijd aangezien ik ook meerdere paarden intensief rijd.
En daarbij kan ik beter trainen voor een wedstrijd!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:22

Ik ga van profiel wisselen en heb een paard! Tong uitsteken

Voor de duidelijkheid, ik begin dit jaar aan 5 gymnasium en moet natuur- en scheikunde inhalen van de 4de. Ik ga namelijk van E&M naar N&G wisselen.

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:51

ik ben een niveau gezakt Scheve mond ...
ik zat op het gymnasium en moest elke dag 1 uur in de bus zitten en 20 minuten fietsen, stond 6 uur 's morgens op en was om 8 uur bij school.
's middags was ik om kwart voor 5 weer thuis, ging dan eerst naar mijn paard en kon 's avonds pas aan mijn huiswerk, tsja, en dan ging ik wel braaf aan mijn huiswerk zitten, maar ik nam niks meer op, ik was de hele dag zo druk bezig en ik wou liever een paad en wat tijd voor mezelf. dan dat ik elke dag alleen aan mijn school zat en geen paard had, doe nu HAVO en hoef nu maar 5 minuten te reizen OK dan! !!! is echt vet relaxed Haha! !!!
kwam trouwens niet helemaal doordat ik een paard kreeg, daarvoor had ik ook een pony, maar in het begin is school nog niet zo moeilijk en later dus wel, denk dat ik zonder paard ook naar de HAVO was gegaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:15

Tot nu toe nog niks gezakt, en ik hoop niet dat nog gaat gebeuren. Wel heb ik afstand gedaan van het voetbalteam waarin ik speelde, want en school, en twee pony's en ook nog 2x per week trainen en een wedstrijd kon ik niet combineren.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:40

heb niets gekozen uit jou rijtje:ikzit op een paarden opleiding en mijn paardje reist met mij mee heen en weer,ik heb hem altijd bij me Lachen
echt een super oplossing,want ik moet er niet aan denken dat ik hem alleen in het weekend zou zien

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:28

ik ga nu naar 4 havo. heb het altijd goed kunnen combineren, nu heb ik er in de vakantie nóg een 3e paard bij gekregen. het zal gewoon (in de winter) kiezen zijn wat je die dag doet, nu mest ik ry iedere dag uit, dat doe ik dan niet, dan 1 of 2 keer in de week ofzo. dus dat scheelt al veel tijd, verder hoef ik hem ook niet iedere dag te rijden. dus het gaat zeker weten lukken. hoe vaak ik zal rijden kan ik niet zeggen, dat ligt aan mijn rooster(hoop dat het een beetje fatsoenlijk is, zit nu net op msn en daar heeft iemand hem al op een andere school; 4x 4 uur en 1x 1 uur. tsja)

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:32

Het schooljaar wat er nu aankomt.....de eerste 20 weken heb ik erg weinig tijd, dat weet ik nu al... Scheve mond Ik heb dr ook wel de balen van maarja niets aan te doen. Stage lopen een eind uit de buurt en veel uren draaien.
Gelukkig heeft [**] weidegang en het MOET gewoon lukken om er iedere dag even naar toe te gaan. Denk wel dat het zware weken worden maarja...
Gelukkig rijd ik geen wedstrijden, [**] is ook al wat ouder dus het hele rijden is niet belangrijk, want ik denk ook niet dat ik daar nog puf voor heb dan... Gelukkig word het na het halve schooljaar beter.... Lachen

Ik vind school belangrijk, het bepaald toch je inkomen later en ik heb het tot nu toe goed kunnen combineren (ben op de helft van mijn opleiding)

fleem
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:36

niks eigenlijk Haha!

loveilja
Berichten: 14
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:43

Jaah k heb oook een pony maar wel onder voorwaarden van mijn vader dat school voor ging.
nou jaja zei ik maar eigelijk gaat voor mij myn paardje voor of het moet echt niet lukken dan gaa ik een keerttje niet.
Ze worden toch standaart elke dag in de wei gegooit dus..
En ik kan zeggen dat ik juist harder mijn best doe omdat als het slecht gaat ik haar niet meer mag.
School is je toekomst zegt hij.. Verward
En ik moet al een 3 kwartier heen en trug fietsen naar school en dan ook nog is een half uur heen en trug naar stal..

maar ik ben een bikkel Tong uitsteken