rood lintje.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:23

runningkawa schreef:
Kom jij wel eens op het losrij terrein van drukke concoursen?
dan komt het wel eens voor dat ze dicht achter je langs rijden.
het is gewoon onvermijdelijk.
Dan wens ik niet dat mijn paard slaat.
mooi 1200 combinaties die overal heen meppen. Verward

Toch heb ik nooit, met geen 1 paard, schade gehad van een ander die te dicht op me reed.
Heb wel schade gezien van paarden die hun pootjes niet bij hielden.
waaronder een kindje van 6 dat naast de ring stond te kijken!


Helemaal mee eens. Gelukkig heb ik een paard dat nooit slaat, maar ik heb er vroeger eentje gehad die dit wel bleek te doen. Op wedstrijd deed ik wel een rood lintje in de staart voor alle zekerheid, maar ik ben pas voor het eerst op wedstrijd gegaan toen ik haar dusdanig onder controle had, dat er niet meer gemept werd.

Ik heb ook een keer op een wedstrijd gezien dat een paard een ander paard nog net niet doodsloeg, die verloor me een partij bloed. Fijn ijzers met stiften in combinatie met een paard dat mept . Ik weet niet hoe het met dat paard is afgelopen, maar ik hoop voor de eigenaar dat ie nog loopt, zo naar was het.

Eigenlijk vind ik zelfs dat meppende paarden een startverbod moeten krijgen voor bepaalde tijd (in ieder geval onder de ruiter/amazone die dit niet tegen kan gaan).

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:24

Ik ken het probleem helaas, Vos heeft ook nogal losse achterbeentjes, het gaat nu wel beter omdat hij steeds op zn lazer krijgt als hij slaat (zelfBEHEERSING is een lovenswaardige eigenschap Haha! ) maar als hij echt klem wordt gezet en hij daar van schrikt wil hij nog wel eens een tikje uitdelen. Heb ook vaak een rood strikje in zijn staart gedaan, dat leverde de meest vreemde reacties op. Een jurylid die stond te kijken bij het losrijden vroeg serieus of Vos misschien jarig was vanwege dat leuke lintje in zijn staart Verward Ja en als je te dicht bij komt krijg je een kadootje... Schijnheilig

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:34

Ik herken het ook wel een beetje ja..
Amethyst heeft af en toe ook wel eens losse achterbenen Haha! Ik heb het haar nu redelijk afgeleerd. Een streng ''UH!'' is nu genoeg, haar oren gaan nog wel even naar achteren maar ze doet verder niks.
Ik doe ook altijd braaf een rode strik in haar staart als (en dat is zelden) ik een wedstrijd heb. Je ziet het indd heel weinig terwijl er toch vaak paarden bij lopen die slaan..

[edit]Typo Bloos! [/edit]