Moet wedstrijd gaan rijden maar heb geen paard!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Moet wedstrijd gaan rijden maar heb geen paard!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 10:44

Sorry voor de vage titel. Het zit dus zo, in november begin ik met de orun-basis cursus. Daarna wil ik de opleiding kanidaat-instructeur gaan doen, probleem: daarvoor moet ik wedstrijd gaan rijden. Ik ben nog nooit eerder op een (officiƫle) wedstrijd gestart. De oefeningen zijn het probleem niet, het paard echter wel! Ik mag mijn verzorgpaard af en toe wel een keer op een wedstrijd starten, maar 1, hij is hengst 2, hij loopt nu pas 4 weken onder de man. Daarnaast is het een fries en zie ik me niet echt met hem springen (wat je dus ook moet). Een eigen paard aanschaffen is geen optie, ik kan het gewoonerweg niet betalen. Om de winstpunten te behalen moet ik volgens mij elke keer op het zelfde paard starten. Geloof het ook niet dat er mensen zitten te wachten op iemand die hun paard uitbrengt op wedstrijden. Dus wie heeft dit ook mee gemaakt, of weet er een oplossing? En ja weet dat het nog ruim een jaar duurt voor het zover is, maar ik geloof er niks van dat ik zo'n ster ben die in een half jaar die punten bij elkaar heeft!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:05

Ik dacht dat je minimaal L1 met winst moest zijn voordat je die cursus kon gaan doen? (of wellicht zelfs L2 met winst).

Je kunt op zoek gaan naar een paard waar je mee kunt gaan starten. Met je verzorgfries mag je sowieso niet starten (je mag pas starten met een hengst als je zelf L2 + winst bent geweest).

Het komt best regelmatig voor dat iemand zijn/haar paard uitleent om een ander er wedstrijden mee te laten rijden.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:08

Ik zou gewoon een advertentie op marktplaats zetten. Er zijn idd genoeg mensen die het zelfs wel leuk zouden vinden als iemand hun paard op wedstrijd uitbracht. (ik ken nogwel iemand.... misschien moet je me tzt eens pb-en, is alleen wel hier in de regio)

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:11

Ik ken 't. Ik wilde graag de opleiding Deurne doen en dan het westergedeelte, alleen daar heb je dus een eigen paard voor nodig Huilen

Ik zie vaak genoeg adv. voor bijv. vzpaarden en dat het ook mogelijk is ze uit te brengen op wedstrijden hoor