Wie heeft zijn paard zelf ingereden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:37

ik rij bijna alles zelf in.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:52

Zelf zadelmak gemaakt en ingereden, ze is nu een jaar onder het zadel, met een flinke vakantie er tussendoor Haha!
Eind julli doen we mee met bestgaand rijpaard op de keuring, hierna willen we pas wedstrijden gaan rijden dus eigenlijk hebben we het vrij rustig aangepakt zo allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:00

Ik heb een ex-fokmerrie gehad die alleen zadelmak was, galopperen onder het zadel kon ze nog niet en ook het stuur zat er nog niet bepaald op. Gelukkig was het een superbraaf paard, dat graag wilde leren. Binnen de kortste tijd kon ze een nette B-proef lopen, op de galop na en een maand of twee later ook met de galop.

Later nog een 5 jarige ruin, ook zadelmak. Liep binnen drie maanden een keurige B-proef en was heel fijn te rijden, door iedereen.

Sinds een week of twee heb ik een 4-jarige zadelmakke merrie. Nou ja, eigenlijk wel meer dan zadelmak, want sturen gaat ook prima. Ze moet nog wel wat wennen aan onverwachte bewegingen van de ruiter/amazone, maar gezien haar superbrave karakter gaan we ervan uit dat dit wel snel zal gaan.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:02

ik heb mijn paarc wel alles zelf geleerd en zadelmak gemaakt
maar echt ingereden niet ben er gewoon opgegaan en weg gereden
dat ging prima hij kent stap draf en galop
meer niet

LouLi
Berichten: 350
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:03

Ik heb mijn pony vanaf veulen en heb haar alles zelf geleerd.Ze had een heel makkelijk karakter dus ik heb nergens problemen gehad.Ik ben blij da ik haar zelf heb ingerede dan ben je er zeker van dat er dervoor nog niemand met heeft geknoeit.

micky
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:16

hi, ik heb mijn paard ook zelf ingereden maar wel onder begeleiding .

je moet wel heeeeeeel veel geduld hebben

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:18

Wij rijden al onze paarden in voor verkoop. We fokken ze zelf en wat is dan mooier om ze zelf ook nog in te rijden? Haha! Ik vind het ook fantastisch werk!

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:19

diverse paarden, meestal werden ze vrij snel na het inrijden verkocht.

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:24

Ik heb mijn merrie ook zelf ingereden. Het is vallen en op staan met zo'n jong paard maar we kwamen er wel. Ze is nu zes en bijna twee jaar onder het zadel en ze doet het prima. Met goede begeleiding is alles mogelijk maar doe het niet in je eentje dat is gevaarlijk. Volgend jaar word mijn kleine manneke 3 en als hij goed volgroeit is mag ie het ook proberen onder het zadel en dat ga ik ook zelf doen. Ben nu al heel benieuwd hoe hij het zal doen. Hij moet alleen nog een beetje goed groeien. *LOL*

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:25

Ik heb mijn merrie ook zelf ingereden. Het is vallen en op staan met zo'n jong paard maar we kwamen er wel. Ze is nu zes en bijna twee jaar onder het zadel en ze doet het prima. Met goede begeleiding is alles mogelijk maar doe het niet in je eentje dat is gevaarlijk. Volgend jaar word mijn kleine manneke 3 en als hij goed volgroeit is mag ie het ook proberen onder het zadel en dat ga ik ook zelf doen. Ben nu al heel benieuwd hoe hij het zal doen. Hij moet alleen nog een beetje goed groeien. *LOL*

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:29

ik heb mijn oude pony zelf ingereden. Me nieuwe paard is zadelmak maar kan nog niets, dit vind ik juist het leukst aan de paardensport. Je paard zelf naar de top brengen

Buggie
Berichten: 387
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:39

Ik heb mijn pony zelf beleerd...er was nog niks mee gedaan. Zelf kon ik ook niks ( meisje van 10 jaar) en nu zijn we M2 dressuur. En de fries heb ik zelf ook beleerd vorig jaar.
Op het moment zijn we ook nog bezig met 2 pony's te beleren. Lachen

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:23

Ik heb geen zin in andermans ellende, dus maak ik zelf meestal zadelmak Haha!

Missouri; zelf ingereden en Z2 dressuur bij de paarden en M springen mee geweest (is overleden).
Silence; zelf ingereden, nu 5 jaar en dik op M niveau. Wordt L2 mee gestart, over twee maanden M en volgend jaar zomer Z1. De gedragenheid is nog niet helemaal voor elkaar en dit paard heeft heel veel tijd nodig om sterk te worden en fris in haar hoofd te blijven.

Verder heb ik altijd veel paarden voor anderen zadelmak gemaakt (en pony's da's veel leuker Knipoog ). Oa. een Hofnar hengst, zijn broertje (ruin) die nu Z dressuur loopt, een Partout hengst, een Mytens merrie, een Juventus merrie, een EV merrie, een Variant merrie, (er waren er nog meerdere, maar deze schieten me zo even te binnen), wat Arabieren, wat Welshes, Connemara hengst en ruin, een Hackney (lachen!!) en een heel leger NRPS pony's.
Ik help op het moment een vriendin van me met haar 3jarige Friese merrie die nogal ril is Haha!

Rhode
Berichten: 33
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 19:45

Ik heb net een merrie gekocht vijf jaar en alleen voor de keuring toen ze drie was heeft ze wat getraind. de rest van de tijd heeft ze alleen in de wei gelopen.

Vandaag weer gelongeerd nu met bitje maar wel een halster erover heen. om het bitje geeft ze niet veel ze kauwt er wat raar op maar ze gaat niet staan springen en slaan naar haar hoofd. maar het ding heeft wel pit. jeetje na een kwartiertje ff lekker doordraven droop ze van het zweet en dan loopt ze nog rond alsof ze net is begonnen.
Ik moet wel oppassen dat ze zichzelf niet voorbij loopt. ze heeft de energie wel maar de conditie niet.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:47

Magic was net 10 dagen onder het zadel. En je kon alleen opstappen en zitten. Sturen e.d. was nog erg moeilijk Haha!
We zijn geindigd in de Z1, waarschijnlijk zullen we nooit meer hoger komen ivm blessures.

Verder heb ik nog wel meerdere paarden zadelmak gemaakt en ingereden, maar daar heb ik nooit mee gestart oid.

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:54

Ik heb Max ook zelf ingereden. Toen we hem vorig jaar kochten kon hij nog geen voetje of iets geven... Maar nu zo'n 10 maanden verder doet hij het erg goed We zijn gewoon rustig met de basis bezig, en doen het rustig aan (omdat ik niet precies weet hoe oud hij is, geen papieren). Maar hij doet het echt SUPER Haha!

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:12

Oki was zadelmak maar kende verder nog niks. Ben nu bijna een jaar bezig en start ondertussen M1 dresuur. Maar oki was (wss) al 4, nu dus 5 geworden, was dus al verder sterker als een 3-jarige.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:46

Mabel een half jaar gelden van de wei geplukt, waar ze 4jaar heeft gestaan. Daarvoor is ze wel gereden. Maar ze heeft eigenlijk alles op nieuw moeten leren.
Heeft ook voordelen, want ze kent het nu op mijn hulpen Knipoog

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 21:06

ik ga lotte zelf zadelmak maken, en inrijden.
longeren heb ik zelf geleerd en aan een zadel wennen ook.
ook ben ik zelf gaan hangen.
maar als ik na de zomer echt ga beginnen met zadelmak makenen inrijden dan krijg ik hulp van gijsenkim.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 21:08

ja allebei zelf ingereden
lopen allebei M/Z niveau.. maar helaas nog niet op wedstrijdniveau! eentje loopt L2 op wedstrijden en de andere B

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:29

Mijn cassanova merrie heb ik ff 2 weken weggebracht, later zelf ingereden--> M2 dress en M springen (plus winstpunten)

andere merrie (v.lord) ook ingereden tot M1+0 toen als fokmerrie ingezet.

En mn elcaro merrie bijna zelf zadelmak gemaakt (ff 2x iemand anders op gezet) en ben dr aan t inrijden, nu nog geen B niveau...gaan nog plat door de bocht Haha!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 23:57

ikke Pablo: M1 debuut volgende week, L+? springen, B+11 sgw, Klasse I Endurance goed uitgereden.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:25

Riantje heb ik ook zelf ingereden vorige zomer begonnen .. kan nu dressuur op ongeveer L niveau goede basis en een pasje wijken. Springen is ze ongeveer B klaar we gaan binnekort startten.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:49

Ik heb Viking ook zelf ingereden,nooit gaan hangen,maar ik ben er gelijk op gegaan,ik ben 1 keer met een grote smak er vanaf gegooit door hem,maar daarna heeft hij dat niet meer gedaan.
Naar buiten alleen heb ik ook zelf gedaan.

Ik heb er een hele leuke fjord aan,die zelfs bomproef is!!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:10

Alles wat hier komt, komt hier groen Lachen
Zo weet je zeker dat ze nooit iets fouts hebben aangeleerd.

We hebben een span pony's dat aangespannen klasse 3 loopt met 54 winstpunten (doordat we geen zin hebben in klasse 4 en je in klasse 3 mag blijven zitten)
Ze zijn bomproef. Je kan er iedereen mee weg sturen. Maar ohz. niet mee gestart, omdat ik pas sinds 3 maanden intensief ohz. rij op 1.

Sem is nu een paar keer ohz. gereden en dat gaat super. Hij leert erg snel. En we gaan deze winter misschien kijken of we ohz. dressuur kunnen starten. (kijken of ik dat kan Knipoog )