Wat is volgens jullie de beste vliegendeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 00:13

Margreet schreef:
De ANKY vliegendeken is absoluut niet slijt- en scheurvast. Al zal hij met die soepele dunne stof vast heel comfortabel zijn, mijn HH deken is veel stugger, maar ook veel steviger.


Tot nu toe gaat ie nog prima mee Lachen
Maar ik moet zeggen dat ik zelf altijd zweer bij de Bucas dekens. Voor gewone zomer/winter/zweet dekens heb ik alleen maar bucassen..

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:45

paardje schreef:
Verder vind ik ook een Boett deken wel erg prijzig, maar bedankt voor de tip.


Als het om eczeem gaat zou ik echt een Boett kopen. Ik had ook een HH en dat voldeed niet. Ze had nog steeds last van eczeem in haar manen omdat de deken 20cm achter haar oren vrij liet als ze graasd. De boett bedekt de hals wel perfect; ook als ze graasd. Dus nou ben ik in verhouding duur uit omdat ik een HH en een Boett heb moeten kopen.

Als het alleen om de vliegen te doen is kan je idd een 'gewone' vliegendeken kopen.

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 23:14

Ik heb ook bij 2 paarden een Bucas Buzz Off Full Neck en deze hals is perfect!!! Als ze hun hoofd omhoog hebben, is de hals zeg maar veel te lang, dus als ze grazen hebben ze genoeg over en trekt de deken niet!! Haha!
Snap je t nog een beetje... Verward

Veel halsdekens zijn idd beetje spastisch en zitten niet lekker, maar over de bucas ben ik zeer tevreden!! OK dan!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 08:35

Merens schreef:
Als het om eczeem gaat zou ik echt een Boett kopen. Ik had ook een HH en dat voldeed niet. Ze had nog steeds last van eczeem in haar manen omdat de deken 20cm achter haar oren vrij liet als ze graasd. De boett bedekt de hals wel perfect; ook als ze graasd. Dus nou ben ik in verhouding duur uit omdat ik een HH en een Boett heb moeten kopen.

Als het alleen om de vliegen te doen is kan je idd een 'gewone' vliegendeken kopen.

Zoals ik al eerder zei: hij heeft geen exceem.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:07

sorry... ik geef het alleen maar aan ook als er andere mensen meelezen voor tips...

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:25

Citaat:
ff offtopic
hoe houd jij het wit dan?
ik heb er ook 1 maar met heeeeeeel veeeeeeel vlekken


Haha wij hebben er twee ingeslagen, dus elke week wisselen Tong uitsteken En elke keer als hij ff af is met schuursponsje erover. Niet meer spierwit maar wel witter!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:30

Ik heb een merkloos geval, met voor zo'n inhaak sluiting en klittenband daaroverheen en achter een lus, bij de buik een elastische singel.
Blijft goed zitten, dit is het 2de seizoen met dit deken. Het vorige (HH) vind ik in stukken in de wei. Maar omdat ze nogal graag dingen sloopt koop ik geen dure vliegendekens.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:40

ik zweer het ook bij bucas,net een weekje mee begonnen maar ik vind ze super!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:46

Ik heb een Harry's Horse vliegendeken. Da's één met kruissingels en een touwtje achterlangs. Geen bilkoorden.
Prima ding. Blijft goed liggen, en verschuift inderdaad niet.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:58

Tjee... Dat jullie moeite doen om zo'n ding wit te houden... Wow!
Egaal vuil is toch ook schoon Schijnheilig

Die van mij ziet er niet uit, vol met gras- en moddervlekken. Ik vind het wel best, aan het eind van het seizoen gaat hij in de was en dan zien we wel hoe hij er uit komt. Tussendoor bijhouden is toch niet besteed aan die smeerlap, alleen echt aangekoekte mest ofzo borstel ik er wel eens af.

Grote plus van de HH vind ik dat die mooi hoog op de schouders aansluit, dan trekt het daar ook niet zo en je krijgt niet van die openingen, het scheelt ook in eventuele schuurplekken. Hij heeft snel schuurplekken van dekens, maar van deze niet.

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:36

Harry's Horse vliegendeken blijft goed liggen, ik heb hem vorig jaar (in de stal en in de weide) in gebruik genomen. Nu moet ik een nw kopen want hij scheurt in de loopplooien op de schouder.
Wie heeft ervaring met die groene gaas deken van Rambo (ongeveer 120 eurootjes). Men vertelde mij dat de vliegen onder deze deken komen, klopt dit?

Alvaron

Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:31

Ik heb laatst een goudkleurig geval van BR gekocht. Een van de weinigen zonder hals en zonder buikflap. Wel met kruissingels en een koordje achter de kont langs. Ook zat er een staartflap van zeker 75 cm lengte aan, maar die heb ik er dus vakkundig afgesloopt Cool . Heb 'm gelukkig nog niet hoeven te gebruiken dus hoe die blijft liggen moet ik nog even ervaren.

Ik heb ook nog een Bucas Buzz-off met hals, maar die is voor Alfie veel te warm. Vandaar dat ik er een zonder hals wilde. De Bucas gaat in de verkoop.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:36

ik heb een bucas, bevalt me prima, ik heb deze gekocht voor 124,00 zonder hals, hij blijft alleen niet zo mooi op kleur maar is prima te wassen op 30 graden en is ook meteen weer droog. super dus

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 15:12

Alvaron schreef:
Ik heb ook nog een Bucas Buzz-off met hals, maar die is voor Alfie veel te warm. Vandaar dat ik er een zonder hals wilde. De Bucas gaat in de verkoop.

Welke maat? Dat is toch de deken waar veel het hier in het topic over hebben?