trailer uitladen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:42

kan hij zien waar hij naartoe gaat? Bij ons staat er een die ten alle tijde wil zien waar hij heengaat. we hebben het idee dat hij een keer van de klep is afgevallen met uitladen, en niet zo zachtjes ook. als hij eraf kan, gaat ie eerst een paar minuten naar achteren staan turen, eerst naar links, dan naar rechts, en nog een paar keer van kijk-kant wisselen. dan zet ie 1 stap, gaat vervolgens nog een tijdje alles controleren, zet nog 1 stap, en zo gaat het pas voor pas met tussenpozen van 2 minuten ofzo.
1 voordeel je kan hem in je eentje uitladen Haha! , het duurt wel een tijdje, maar hij gaat kaarsrecht achteruit, en superrustig. Als je hem gaat heuen schiet je niks op, dan verzet ie geen pas. Dus misschien een idee om hem eens rustig te laten kijken naar waar hij naartoe moet. Succes
en 1 tipje: een 1,5 paards trailer, al is het maar om te oefenen, dan heeft hij alle ruimte om zijn nek te buigen en alles te overzien.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:26

Mijn tinkertje had precies hetzelfde probleem. De trailer in gaat ze met alle plezier, maar er achteruit weer uit
Ook ik heb het gedaan zoals Nadeza. Werkte echt super. Eerst het achteruit lopen oefenen, daarna 1 pas op de plank van de trailer, en er weer achteruit vanaf. Dan 2 passen, en zo uitbouwen.
Ik houd er nog wel een snoepje bij (tegen haar borst), als ze de trailer uit is mag ze hem hebben Schijnheilig
En dan regelmatig blijven oefenen.

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:52

oke!! ik had tot voor kort precies hetzelfde probleem! ik heb het heel simpel op weten te lossen. Je pakt een lange lijn (touw of longeerlijn). Die lijn leg je op het paard zijn schoft zodat er aan beide kanten van de schoft een even lang stuk touw hangt. Dan doe je het (van achteruit) tussen zijn voorbenen door richting zijn halster. Je haalt aan beide kanten het touw door het halster. Nu moet je eigenlijk wel met drie personen staan. 1 persoon blijft bij het paard staan in de trailer en twee andere mensen pakken, achter het paard, de touwen aan. Je hebt nu een soort van slof idee. Je kan op deze wijze druk uitoefenen op zijn rug en op zijn neus. Jij, die in de trailer blijft staan, zorgt ervoor dat het hoofd van het paard rechtblijft. De mensen achter het paard oefenen constant druk uit op de lijn. Hierdoor zal het paard van zelf naar achter lopen. Let er wel op dat wanneer hij uit de trailer is dat de twee personen gelijk ontspannen (dit is een beloning voor het paard en kan eventuele ongelukken voorkomen) .Het voordeel van deze methode is ook nog dat het paard zijn hoofd niet kan stoten aan de trailer, en het is nog paardrvriendelijk ook!! het werkt echt!!

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 01:34

Veel paarden zijn bang om de schuine laadklep op te stappen. (nouja bang, ze hebben er een hekel aan) Als dit bij de jouwe ook het geval is moet je een proberen uit te laden bij een stoep. Je parkeert de trailer achteruit tegen een hoge stoeprand zodat de klep niet zo schuin ligt. Als hier de oorzaak van het probleem ligt zal ie er daar makkelijker af gaan. Dan is het een kwestie van steeds lagere stoep zoeken.... Totdat ie gewoon van de klep af stapt.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:24

Ik verplaats het even naar VMR Lachen.