Wat betaal jij voor je pensionstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:41

225 all in. Altijd goede buitenbak, veel weidegang, ruime stallen (met maar 2 andere pensionpaarden dus geen geroddel enzo), kantine, gesloten zadelkamer, spuitplaats en een stalhoudster die openstaat voor alles wat alternatief is (een verademing voor mij na al die koeienboeren met ouderwetse instelling Knipoog)

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:43

Ik betaalde maar 50 euro Haha! voor mijn pony , maar dat was dan ook bij een kennis van mij.
Moest wel mee stro/ hooi halen, mesten enz.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:04

150 euro
stal, bak, longeercircel, weidegang, voer, hooi en erg goede uitrijmogelijkheden. De paarden worden 4x per dag gevoerd en binnen en buiten gezet.

Argos

Berichten: 62
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:15

ik(eigenlijk mijn opa Haha! )betaald 190 euro per maand voor mijn paardje.

ik kan gebruik maken van een binnenbak een buitenbak een afspuitplaats ,springmateriaal hij word s'zomers elke dag in het land gezet en er weer uitgehaald .hij word elke dag uitgemest alleen in het weekend moet ik het zelf doen.ik kan ook gratis in lessen meerijden wanneer ik wil.hij word gevoerd.en als je een dag niej kan gooit de eigenaar hem ff los in de bak.kortom: een geweldige plek om je paardje te hebben staan *LOL* hahahahaha

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:18

170 euro per maand. Dat is incl. mega wei, bak, longeerbak, stal, kuil, stro/zaagsel, uitmesten en voeren Lachen Je mag zelf weten hoe laat je wil komen, dus als je 's nachts wilt rijden mag dat ook Tong uitsteken

SarahB

Berichten: 21
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: Heist O/D Berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:28

225 all in.
Wordt gevoerd, uitgemest, ...
Er is een binnenbak, een buitenpiste, wasplaats, poetsplaats, 2 hééle ruime weides waar m'n paardje altijd op mag, ...

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:38

100 euro per maand met uitmesten, voeren, buitenbak en klein weilandje waar ze ong 4 uur per dag in kunnen.
Jammer dat het niet meer kan maar anders gaan ze zich vervelen vanwege het weinige gras.
Dat weiland is een groot nadeel maar meer vind me moeder te duur en ik werk niet. Vind het verder een fijne stal, er komt niemand en het is lekker rustig voor de paarden (staan er 2)

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:09

200 euro 2 x biks 3x kuil er word gemest word elke dag buiten gezet op het land of in de paddock. Grote buitenbak en grote zadelkamer genoeg uitrijmogelijkheden

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:13

Ik betaalde 6 jaar geleden 100 gulden per maand.
Stal + grote weide, mooie 20 bij 40 buitenbak. Iedere dag werd de stal uitgemest en er werd 2 keer gevoerd. Verder stond ze van 8 tot 6 op de wei. (Ik was een klein beetje verwend... Bloos )

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:49

De eigenaar van Newton betaald €322,50 *waarom het zo'n bedrag is weet ik ook niet maar goed*

Word gemest, gevoert, enting, wormenkuur, binnebak *20-40*, buitenbak *20-60*, weidegang, solarium, spuitplaats, trainingsmolen, longeerkraal, paddock..

Lindatjuhhh

Berichten: 118
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 01:14

130 euro per maand, voor stalhuur (grote buitenbox, weidegang, gebruik buitenbak, zadelkamer en wasplaats. Verder komt er nog hooi, stro en voer bij en dan ben ik rond de 180 kwijt, moet wel zelf mesten en de paarden in het weekend op stal zetten (nu niet want ze blijven de hele zomer buiten) Ik vind de prijs meevallen want het is een superstal met heel veel weilanden in een schitterende omgeving.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:22

180 € per maand incl. voer, stro, voeren, het weiland zolang t kan en een buitenbak. Best ok voor in de randstad.
Ik moet wel zelf mesten.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:26

€ 132.50 per maand. Zelf uitmesten, in de zomer weidegang, 1 buitenrijbaan, 1 grote paddock, 1 overdekte cirkel, 2 kleine paddocks, onderhoudsbrok en kuil word gevoerd.
Hooi kost in de winter € 10.00 per maand extra en balen stro kosten tussen de € 2.00 en de € 3.00. Ook kun je los zaagsel of vlas kopen.

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:32

Ik betaal 177,50 per maand. Dat is incl. kuil, stro en biks. Je moet zelf mesten maar mag zoveel stro pakken als je zelf wilt. Het kuilgras en de biks worden twee keer daags door de eigenaresse van de stal gegeven, maar je mag extra pakken als je wilt. Die van mij krijgen dus 's winters 4x daags kuil, voer ze zelf 2x bij omdat ik graag zie dat ze wat te doen hebben.

We hebben een goede 20x60 buitenbak, een niet zo'n beste 20x40 bak die wordt gebruikt voor losgooien, longeren en springen en twee spuitplaatsen buiten. Zomers weidegang, van ong. april t/m oktober. Zelf in en uit de wei halen, de wei ligt een dikke 500 meter van de stal af naast een busbaan. Dat is wel een nadeel, maar tot nu toe geeft het weinig problemen.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:39

In het weekend zelf binnen zetten (weidegang) zelf brokken kopen, buitenbak, zelf uitmesten. Hooi en stro betaal je ook naar, ligt eraan hoeveel je gebruikt (betaal per baal). Buitenstal. als ik dit allemaal optel kom ik toch wel op zon 200 euro, en ik vind het vrij duur. Scheve mond Maar dit is wel een van de beste hier in de omgeving vind ik, maar als er niet zoveel weidegang was was ik wel wat anders gaan zoeken... Scheve mond

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:49

200€ per maand, enkel als je paard elke dag wordt buitengezet is het nog zo'n 25€ meer geloof ik.

Inbegrepen: 2binnenbakken+stallen+bar+kastjes etc onder één dak (dus in de gang kan je droog opzadelen), stapmolen, paddocks, in de zomer weidegang, round-penn, buitenbak, stro etc natuurlijk en uitrijmogelijkheden(na half uurtje stappen).
Ook gediplomeerde lesgevers, en het allerbelangrijkste: de eigenaars zijn geweldig, het is een familiebedrijf, er is geen geroddel(toch niet verspreid door de eigenaars!) en de pistes zijn zelden overbevolkt.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:57

295 per maand, maar daar zit 1x in de week les bij. binnenbak, buitenbak, solarium, spuitplaatsen, overdekte stapmolen.

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:35

Ik betaal nu 205 euro per maand. Zomers dag en nacht buiten. 's Winters overdag in paddok, 3x per dag hooi of kuil. Verder wel alles zelf doen. Mesten, voeren enz. dat hebben we geregeld d.mv. "ploegendiensten. helaas wel kleine rijbak, maar wel veel land. Per 1 juli ga ik naar een stal waar ik 220 euro betaal, maar dan wordt alles gegaan. gemest, overdag buitengezet, dekens verwisselen en voeren. Mooie paddok waar je in kunt rijden en ook nog een bak. Niet erg veel land, maar 's nachts gaan ze toch naar binnen. Mooie uitrij mogelijkheden.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:43

hihi 70euro (lekker wijnig hihi)
daar heb je voor,
weidegang, zomers dag en nacht, 's winters in de padock (word buiten gezet, moet zelf binnen zetten als dat mogelijk is)
brieke buiten bak (word aan gewerkt hoorz)
Schuil stal
bok van 2 bij 3 (vlink krap vind ik zelf)

je moet zelf: voeren,uitmeste, water verstrekken in het weiland en box.
binnen zetten ('s winters dus)
En er zijn niet echt uitrij-mogelijkheden omdat er een weg naast zit.

Maar ach voor die 70euro is het wel te doen toch?

als alle plannen klaar zijn (hahah en dat zijn er wat hoorz)
dat zou voor de winter zijn, hebben we een stal met binnen bak,weiland en boxen van 3 bij 3 1/2, buitenbak en kantine, en de trailers kunnen overdekt staan.
Maar dan kost het 80euro, moeten we nog steeds uitmeste,waterhalen enzo maar das toch niet erg hoorz graaag zelfs haha!
tja logie's als je het niet geloof hoorz hhaha maar t is wel zo!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:56

Wij hebben zelf een pensionstal en vragen 90 euro. Hiervoor krijgen pensionklanten een box van 3x3m, weidegang, een kleine uitloop waar ook in gereden kan worden. Als klanten dat willen voeren wij en wij zetten de paarden ook meestal buiten. Uitmesten moet door de klant zelf gedaan worden. De paarden kunnen in principe het hele jaar naar buiten en de stal ligt op een gunstige omgeving met veel uitrijmogelijkheden.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 09:45

240 euro per maand voor:
- stal 3 bij 3
- sportbrok, kuil etc
- uitmesten
- binnenbak 20 * 40
- buitenbak 50 * 50
- veel wei (zelf binnen/buiten zetten)
- kantinetje
- trailerstalling
- stapmolen aanwezig (wel per keer nog betalen)
- 2 hengstenpaddocks
- spuitplaats met warm water

www.venhorse-trading.nl

regio brabant
Laatst bijgewerkt door Lielle op 20-06-04 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

ingvdh

Berichten: 6374
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 09:55

Ik betaal 160 in de maand en in de zomerperiode als de paarden dag en nacht op de wei staan 120

Inbegrepen is
voer (bix en kuil)
mesten (op zondag moeten we het zelf doen)
dagelijks op de paddock of wei (ongveer 5 uur)
in de zomer kan je dag en nacht wei of 's nacht op stal
2 rijbakken, een goed verlicht (30x40), de ander miniem (40x40)
binnenkort longeercirkel
spuitplaats
trailerstalling gratis
goed uitrijmogelijheden naar duin en strand
stal met uitloop (daar zijn er maar 2 van, ik heb er een)

Het is wel de bedoeling dat je helpt met het onderhoud van stal af en toe, maar dit is niet al te veel, vorig jaar hebben we de buitenbak een nieuw hek gegeven en dit jaar maken we een longeerbak. Dus het komt wel naar je toe.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:25

225 euro per maand all in grote binnenbak 22 bij 40 grote buiten bak 20 bij 60 mooie grote lichte stallen voeren mesten buitenzetten alles wordt voor je gedaan.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:40

Ik sta op stal wennekers in Aalsmeer; www.stalwennekers.nl
210,- i/d maand, voor een pony uitloopstal, voeren en opstrooien zit daarbij, uitmesten moet ik zelf doen.
accamodatie;

Buitenbakken
De eerste heeft een afmeting van 62 bij 22 meter. Deze bak is alleen bedoeld voor dressuur.
De tweede heeft een afmeting van 60 bij 20 meter. Dit is de nieuwste buitenbak die is aangelegd bij ons.
De derde is 40 bij 28 meter. Deze is alleen bedoeld om paarden in los te gooien.

Binnenbakken
De eerste binnenmanege heeft een afmeting van 42 bij 20 meter. In deze bak zijn meerdere grote spiegels. Ook is er een tribune die plaats biedt aan ongeveer 30 mensen. Ook kunt u vanuit de kantine deze rijbak bekijken.
De tweede binnenmanege heeft een afmeting van 70 (!) bij 20 meter.
U kunt deze rijbak bekijken vanaf een verhoogd terras.

Ovaalbaan
We hebben een ovaalbaan die speciaal is gemaakt voor IJslandse paarden. De bodem is geschikt voor het zogeheten tölten.
De ovaalbaan heeft officiële afmetingen.
Hij is 200 meter in omtrek en 4 meter breed.

De baan mag ook gebruikt worden door andere paarden. Bijvoorbeeld om uw paard uit te stappen

Springtuin
In deze buitenbak staan zes verschillende hindernissen. Deze kunnen op verschillende hoogtes worden ingesteld. Deze hindernissen worden niet weg gehaald en staan er dus altijd.

De bodem is uitermate geschikt voor springen.
De springtuin is goed verlicht met acht lantaarnpalen.

Stapmolen
In de molen kunnen maximaal zes paarden tegelijk getraind worden. De molen is voorzien van een sproei-installatie zodat de bodem nooit stoffig is en altijd de juiste vochtigheidsgraad heeft. Ook kan de hoeveelheid stroom op de tussenhekken verhoogd of verlaagd worden.

Landjes
Er zijn zogenaamde privé-landjes en land waar meerdere paarden op staan. De weidegang voor het gezamelijke land zit bij de stalling inbegrepen. De merries en ruinen lopen bij ons apart.

En naar het bos is 15 min lopen OK dan!

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:12

Wij betalen Eur. 360,-

Hebben een Buitenbox ( maar geldt voor binnenbox hetzelfde ) - Binnen en Buitenbak - Longeerring - Paddock - Weidegang - Solarium - Spuit met warm en koud water - Kantine - wordt opgestrooid en uitgemest - 3 x per dag voer en kuil of hooi en we mogen van 08:00 tot 23:00 komen door de weeks en zon-feestdagen van 08:00 tot 18:00 !