rijden als mijn merrie drachtig is

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:08

Ik heb op mijn drachtige verzorgmerrie tot 9 maanden gereden, daarna werd ze erg chagerijnig en heel sloom (terwijl ze normaal erg pittig is) hieruit maakte ik op dat het voor haar genoeg was......nu het veulen 2 maanden is ga ik er dinsdag voor het eerst weer op (dat is wel wat laat, maar ze mocht eerst even lekker moederen)

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:55

Ik heb vandaag weer voor het eerst gereden!! Zidine is nu 5 weekjes. Ik heb al wel gelongeerd enzo, maar nog niet gereden. Ging goed!! ben helemaal blij!!

LouLi
Berichten: 350
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 21:08

ik rijd tot 3maanden voor de bevalling behalve als ze daarvoor al aangeeft dat het te zwaar is.het paard staat wel dag en nacht op de wei dus het beweegt altijd nog wel een beetje

Babette1
Berichten: 110
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 07:55

Ik heb het al een tijd niet meer gedaan, maar volgens mij kun je op je merrie blijven rijden totdat ze zelf aangeeft dat het niet meer kan.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:35

Ik ben gestopt met 7 maanden. Kon langer doorrijden, maar omdat het haar eerste veulen was (met 14 jaar) vond ik het verstandiger om haar lekker de rust te gunnen zodat de spieren wat minder werden en er meer ruimte zou komen voor het veulen.

Je zou langer door kunnen rijden, maar niet te veel galloperen en absoluut niet springen. (een manege bij ons verderop heeft ook een drachtige merrie die nog steeds mee springt, ze is nu al zeker 9 of 10 maanden drachtig, vind ik echt een beetje te gek voor woorden)

Zoals al gezegd werd ze geven het zelf wel aan, de 1 met 7 maanden de ander met 10 maanden. Als je maar goed luistert naar de lichaamstaal.

In iedergeval veel succes en hoop dat je een mooi veulentje krijgt!