Kosten voor het houden van een paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plutinda
Berichten: 62
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Kosten voor het houden van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 12:53

Hoi Mensen,

Ik heb zo'n 5 jaar paard gereden, daarna ben ik er 4 jaar helemaal mee op gehouden. Ik rij nu weer sinds een jaar, en het bevalt me hardstikke goed. Ik rij nu vaak 2 lessen in de week. Ik zou nog veel vaker willen rijden. Ik heb gedacht aan een paard leasen. Maar volgens mij kan dit nergen in omgeving Apeldoorn. Een verzorgpaard lijkt me ook heel leuk, maar die zijn moeilijk te vinden. En eigenlijk denk ik dat ik wel zo ver ben dat ik een eigen paard zou willen hebben. Maar de vraag is: wat kost dat nou? Weet iemand een leuke stal in de buurt van Apeldoorn. Het liefst ergens waar je zo de veluwe op rijd. Ik ben nl. iemand die heel erg van buiten rijden houd. En moet je een "recreatiepaard" verzekeren tegen ziektekosten of heeft dit geen zin? Ik ben van plan ongeveer 2500 euro uit te geven voor een paard. En moet je een paard rontgenologisch en klinisch goed laten keuren. Of anders gezegt: als die rapporten goed zijn, heb je dan een goed paard? Verward Waar kun je het beste een paard kopen. Ik zou hem wel eerst een maand op proef willen hebben i.v.m of het klikt of niet. Wie o wie heeft er tips voor mij, of goede internetsite's waar ik het een en ander kan nalezen?

Alvast bedankt,

Groetjes Plutinda

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:03

typ het in bij "zoeken"dit is al zo vaak geweest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:07

Op proef word terecht amper gedaan. Voor dat geld kan je niet al teveel verwachten. Dus je moet goed zoeken.

Kan je zelf onvoorziene uitgaven betalen? Zo niet dan zou ik zeker een verzekering afsluiten met ziektekosten.

Klinisch en rontgenologisch keuren wil zeggen dat het paard op dat moment gezond is. Op deze manier krijg je het paard ook makkelijk in de verzekering.

Tip: Koop een wat ouder paard die al veel van de wereld heeft gezien. Daar kan je heel veel van leren!

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:23

Pipo schreef:
Tip: Koop een wat ouder paard die al veel van de wereld heeft gezien. Daar kan je heel veel van leren!


Inderdaad supertip. Ian was 11 toen ik hem kocht en hij leert me elke dag weer dingen

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:10

Stalling
Eventueel. hooi, stro, voer (ligt eraan waar je 'm stalt)
Wormenkuren
inentingen
Hoefsmid
dierenarts
Spullen (zadel enz..)
Verzekering

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:13

bij les chevaux in buinen kan je een paardje leasen voor de winter maanden
ze brengen en halen de paardjes maar hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet hoor
ze hebben een web site:www.leschevaux.nl

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:47

Koop een leuke haflinger!!! Ideaal voor buitenrijden en ze kunnen ook wel tegen een stootje!! En bovendien goed te doen in jouwn prijsklasse!! succes!! En op proef nemen is zeker een aanrader!! En klinisch keuren is vaak genoeg, als hij klinisch goedgekeurd is heb je weinig risico dat ze echt wat hebben!!
Mijn paard komt van pensionstal Levade in Wenum-wiesel (vlak bij apeldoorn) en daar zag het er erg netjes uit!!

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:25

ik zeg alleen dat je beter ruim de tijd kan neemen en goed rond moet gaa kijken ik zouw nietzeggen dat je een bepaald ras moet gaan kopen want er zitten altijd paardjes met een gebruiksaanwijzing tussen. dus gewoon goed rond kijken de tijd er voor nemen en ik wens je veel suc6 OK dan!

Plutinda
Berichten: 62
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 23:32

Bedankt voor al jullie tips. Wat ik me alleen af vraag is dat als je een paard koopt tussen de 2000 en de 5000 euro hoe je die het best kunt verzekeren. Zeker met een ouder paardje doet de verzekering vaak moeilijk heb ik me laten vertellen. Maar hoeveel geld hebben jullie (die hun paard niet verzekerd hebben) achter de hand voor dierenarts kosten.
Want kijk, ik zou wel wat kunnen betalen. Maar bijv. een koliek operatie in Utrecht lijkt me nogal prijzig. Wat zijn hoge dierenarts kosten. Praat je dan over 2000 euro of over 10.000 euro?

Groetjes Plutinda

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 23:38

Ik heb mijn paarden niet verzekerd. Kan niet. Ik kocht mijn merrie toen ze net een dag 3 was en bleek voor de verzekering niks waard te zijn ook al is ze door de dieren arts helemaal goed gekeurd. Mijn ouders hebben een lopend krediet en daar kan ik de hoge kosten van dierenarts etc. vandaan halen en elke maand terug betalen. In termijnen dus. Knipoog

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 01:00

Voor een leuk recreatiepaardje hoef je niet eens zoveel geld uit te leggen denk ik, 1500 is voor een haflinger ofzo genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 01:05

Plutinda schreef:
Bedankt voor al jullie tips. Wat ik me alleen af vraag is dat als je een paard koopt tussen de 2000 en de 5000 euro hoe je die het best kunt verzekeren. Zeker met een ouder paardje doet de verzekering vaak moeilijk heb ik me laten vertellen. Maar hoeveel geld hebben jullie (die hun paard niet verzekerd hebben) achter de hand voor dierenarts kosten.
Want kijk, ik zou wel wat kunnen betalen. Maar bijv. een koliek operatie in Utrecht lijkt me nogal prijzig. Wat zijn hoge dierenarts kosten. Praat je dan over 2000 euro of over 10.000 euro?

Groetjes Plutinda


Met ouder bedoel ik.......tussen de 8 en 12/14 jaar. Die zijn prima te verzekeren hoor!