goede bodyprotector??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

goede bodyprotector??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:57

een aantal kinderen bij mij op stal gaan met een bodyprotector springen. wat is nu een goed merk?

ik heb er al van kieffer gezien.

wat voor merk dragen jullie met eventueel foto?

groetjes [naam]

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:19


Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:52

Volgens mij moet je vooral kijken naar de "beschermingsgraad" om het zo maar even te noemen. Ze moeten iig graad 3 hebben tegenwoordig, dat is geloof ik wel het minimum van dit moment. Persoonlijk denk ik ook dat je moet kiezen wat je lekker vind zitten.
Ik weet niet zeker of ik gelijk heb, ik zeg alleen wat ik gehoord heb bij de ruitersportwinkel(s) waar ik wel eens kom...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:05

die van kieffer zijn niet echt heel goed heb ik begrepen. Je kunt er het beste een nemen die echt is goedgekeurd, beta 3, paars label. Je kunt beter kijken naar het merk van Lielle, Rodney Powell (heb ik) of een Jack Ellis.

Dit is mijn Rodney Powell, ook geen last van te lange achterkant, ik voel er van het rijden niets van (dressuur er alleen mee)

Afbeelding

p.s. het gaat om die protector he, niet om die dikke reet Haha!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:17

moet idd een beta 3 zijn vind ik. wat voor prijsklasse is die zwarte ingrid?

groetjes

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:22

ik heb er 159,95 voor betaald, rodney powell. Moet je onder mijn naam 'ns een topic zoeken wat ik ooit opgestart had, omdat ik eraan dacht 1 te kopen, in dat topic kun je veel info terugvinden, o.a. een test en aan de hand daarvan ben ik verder gaan zoeken en wilde ik kiezen voor deze of jack ellis. Hij zit erg fijn, met rijden dus geen last van, maar het is wel zweeeeeeeeeeeeeeten !!!!!!!!! Maar ja...je moet wat voor je veiligheid overhebben he....

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 17:52

Ik heb een Jack Ellis 2000

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 19:25

Mijn dochter heeft er een van USG (=Kieffer) EN-13158 2000 gekeurd wat inhoud dat ze dus voldoen aan de beta klasse 2000 (=3) + getest zijn op huidvriendelijkheid.... Deze schijnen minder warm aan te zijn.

Afbeelding

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 19:29

Ik heb een Jack Ellis:

Afbeelding

PRO VEST
Whatever size or shape, the Jack Ellis Pro Vest provides a higher level of protection for the more professional rider but with maximum style – every detail has been given the utmost consideration to allow you to concentrate on your riding, not your body protection!

• Detachable tail section
• Reinforced webbing straps
double back through D rings
for additional security
• Fully adjustable waist belt
• Double layer of perforated
foam protection.

The Pro Vest has been manufactured to comply with:

• EN13158:2000 in Levels 1, 2 and 3
• BETA Safety Standard for Horse Riders Body
and Shoulder Protectors (2000) in Levels 1, 2 and 3
• Australian Harness Racing Association Standard
for Protective Vests for Harness Racing Drivers:
AHRA 01-1999 License No. 2494
• SATRA Jockey Vest Standard M6


Ik ben er erg tevreden over.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 21:13

ik heb van imperial riding!
Zijn wel fijn!! in het zwart en blauw!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 21:15

Alle bodyprotectors zijn goed, allemaal goedgekeurd dus veilig........... alleen het comfort verschilt en voor comfort betaal je Haha! Haha! Haha!

Eigenlijk net als met helmen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 21:45

dat kan wel kloppen gijsenkim, maar inderdaad, voor comfort wil ik ook wel betalen.....!!! die ik nu heb voel ik amper als ik rijd........EN bovendien zijn de 'bekende' merken al jaren uitgebreid in gebruik in de eventing in engeland, en dat vind ik toch ook wel een fijn idee !!!

Als ik zoiets koop, moet het ook ERG goed zijn en betaal ik er graag veel voor !!!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:20

Ik heb een imperial riding van 120 euro!!!een super fijn ding!!!BETA3 keurmerk

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:21

kijk maar hier Haha!
Afbeelding

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 22:22

sorry maar bij mij doetie het niet ,gggrrrrrrr ik hoop bij jullie wel...

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:12

Haha, even de Nederlands vertaling hoor Imker... Haha!

Deze stijlvolle body protector biedt de hoogst mogelijke graad van bescherming voor de professionele ruiter. Elk detail van de protector is uiterst weloverwogen, zodat u zich volledig op het rijden kun concentreren.

Staartdeel is afneembaar.
Volledig verstelbare riem. Ademend materiaal.
Dubbele laag geperforeerde schuimvoering.

Afbeelding

Te koop ondermeer bij www.tackshop.nl

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 00:23

IngridM schreef:
ik heb er 159,95 voor betaald, rodney powell. Moet je onder mijn naam 'ns een topic zoeken wat ik ooit opgestart had, omdat ik eraan dacht 1 te kopen, in dat topic kun je veel info terugvinden, o.a. een test en aan de hand daarvan ben ik verder gaan zoeken en wilde ik kiezen voor deze of jack ellis. Hij zit erg fijn, met rijden dus geen last van, maar het is wel zweeeeeeeeeeeeeeten !!!!!!!!! Maar ja...je moet wat voor je veiligheid overhebben he....


Ik heb precies dezelfde als jij, hij zit idd erg comfortabel, maar wel warm. Maar dat merk je tijdens het rijden niet, dat is eigenlijk past als je afstapt en dat ding uitdoet... Haha!
Ik heb er iets van 115 euro voor betaald, dat was toen ze net nieuw waren, bij een zaak bij mij in de buurt waar ik al jaren vaste klant ben.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:32

ik heb de mijne gisteren nog even goed getest, viel met paard en al van de afsprong af (een rotval!) en heb een beurse plek op mijn heup en een pijnlijk borstbeen (viel op mijn zij en was even alle lucht uit mijn longen kwijt). Maar verder niets (ook niet toen ik er de 2e keer nog een keer zomaar afviel Frusty)

Dus OK dan! voor de bodyprotectors

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:52

ik ga nog eens even goed rondkijken voor een protector en ga dus echt niet de eerste de beste kopen als ik dat hier zo hoor!!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:01

Ik ben ook een beetje aan het rondkijken. Bij mij op de manege zijn ze in de lessen verplicht, maar boven de 16 hoef je hem niet meer aan. Ik draag hem nu dus al een tijdje niet meer in de lessen, maar als we gaan springen vind ik het wel fijn als ik er een aan heb. Ik kan hem zo van de manege lenen, maar het probleem is dat ze me gewoon helemaal niet lekker zitten. Ze zijn zo dik en onbeweegbaar en ze zijn te lang, waardoor ik steeds tegen de lepel van mijn zadel aan knal en op mijn nieuwe zadel al allemaal deuken heb zitten Scheve mond , er moeten ook soepelere zijn, weet iemand waar je die kan vinden? Die van IngrigM lijkt me ook wel wat met de rits, maar is ook weer zo stug.
Op de crosssite zag ik van die dunnere, die passen ook beter aan ivm blokjes. Deze kan je ook in allerlei kleuren laten maken, het probleem alleen is dat deze ruim 400 euro zijn. Weet iemand waar je dit soort goedkoper kan krijgen?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:10

Die van USG modeleert zich meer. Ademt goed en is niet stug.
Die met rits zouden er niet meer gemakkt worden omdat daardoor de BP te stug zou zijn...(hebben ze mij wijsgemaakt... wilde er 1 met rits leek me makkelijker met aan en uit trekken)
Volgens mijn dochter zit de BP niet hinderlijk of in de weg....

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 11:21

Ik denk dat je gewoon moet kijken wat jouw het beste zit. Niet ieder lichaam is hetzelfde, dus wat de een fijn vind kan de ander helemaal niks vinden.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:23

Ilse schreef:
Ze zijn zo dik en onbeweegbaar en ze zijn te lang,


die van mij is echt niet te lang, kijk maar naar de foto. Heb tijdens het passen ook op een dressuurzadel gezeten en ik heb er nu een keer mee gereden en je merkt er NIETS van.

Te lang kan ook weer gevaarlijk zijn, want dan kan je juist uit het zadel gooien.

Iemand schreef; zomaar gebruiken van de manege. Vind ik ook niet zo'n strak plan, want een bodyprotector moet gewoon helemaal goed zitten, te groot en te klein is niet fijn en beschermt niet zoals het moet........ Dus pas daar mee op !

Die van mij is hard en stug, maar sla er maar 'ns op met je hand, kan je gelijk gips halen voor gebroken polsje....... Knipoog
Als je hem aanhebt, voel je hem gewoon niet !!!!!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:23

ik begrijp dat het vooral bedoeld is om bij een val je te beschermen.
maar als je hem gebruikt omdat je al een rug en/of nekprobleem hebt,werkt het dan ook.?
kan je dan wat langer doorrijden dan zonder de protector?

rinus

las dit na mijn vraag hierover op WN

sannehelena

Berichten: 175
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:01

IngridM schreef:
Ilse schreef:
Ze zijn zo dik en onbeweegbaar en ze zijn te lang,


die van mij is echt niet te lang, kijk maar naar de foto. Heb tijdens het passen ook op een dressuurzadel gezeten en ik heb er nu een keer mee gereden en je merkt er NIETS van.

Te lang kan ook weer gevaarlijk zijn, want dan kan je juist uit het zadel gooien.

Iemand schreef; zomaar gebruiken van de manege. Vind ik ook niet zo'n strak plan, want een bodyprotector moet gewoon helemaal goed zitten, te groot en te klein is niet fijn en beschermt niet zoals het moet........ :n Dus pas daar mee op !

Die van mij is hard en stug, maar sla er maar 'ns op met je hand, kan je gelijk gips halen voor gebroken polsje....... ;)
Als je hem aanhebt, voel je hem gewoon niet !!!!!


Ik heb een beta 3, die leek mij eest heel stug, want er was nog een andere, en die zat wat losser, maar heb uiteindelijk toch voor die stugge gekozen, als je aan het rijden bent voel je er inderdaad niks van! ;)
En dat van de manege vind ik ook niet zo slim!
Het is handig om even met de bodyprotector op een zadel te zitten, heb ik ook gedaan.
Succes met zoeken!