ervaringen bodem in stapmolen

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Suzan1

ervaringen bodem in stapmolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 12:46

we hebben een onoverdekte stapmolen, waarvan de bodem met klinkers is bestraat.

de houtchips die er vorig jaar zijn ingekomen raken aan het einde, we moeten dus kiezen voor een nieuwe toplaag.

Heb wel eens gehoord van kunstgras als toplaag. Iemand hier ervaring mee? Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:50

kunstgras is chemisch afval, dus als je eraan begint moet je weten dat je er moeilijk vanaf komt!!
op de meeste stallen was het gewoon van klinkers, alleen sja paarden zonder ijzers zijn daar niet zo goed mee weg..
ik vind kunstgras niet zo super, slijt redelijk snel, en word dat niet glad als het nat word?
houtschillen misschien toch maar weer?

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:50

Bij ons op stal zijn het gewoon klinkers en iedere keer als ze hem schoonmaken wordt er een flinterdun laagje zand ingedaan om het uitglijden tegen te gaan.
Zie op zich het nut er niet van om een dikke laag erin te leggen als ze er alleen maar in stappen. Als molen ook voor draven wordt gebruikt is het een ander verhaal.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 16:31

ik zou gewoon klinkers laten. je kan ook tapijtsnippers nemen. Ik zou geen kunstgras doen. Stel je voor dat je paard een keer in paniek schiet en valt dan krijg je heeeeeeeeele nare wonden van kunstgras. ik zelf durf er echt niet op te rennen. ben er ook weleens op gevallen, kan je vertellen dat dat echt heel zeer doet.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 23:08

Citaat:
houtschillen misschien toch maar weer?

Eigenlijk vind ik het niet zo goed bevallen. Als het veel regent dan wordt het echt een zooi en aangezien we 3 paarden met veel wit hebben, is niet leuk dan. Is er trouwens ook moeilijk af te krijgen.
Zoals nu is het te droog, maar daar kan je wel wat aan doen.

Ik had van iemand gehoord dat kunstgras goed bevalt, maar hoor dus hier alleen maar negatief over. Scheve mond

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 23:10

ik zou voor viltsnippers gaan... blijft perfect ook bij nat weer en geeft geen zooi. gaat ook niet rotten zoals hout doet

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 06:51

viltsnippers misschien in combinatie met zand, zoals in een buitenbak?
Zou kunnen. Een stapmolen wordt wel intensiever gebruikt.

Niemand anders ervaringen?? Lachen

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 07:30

Klinkers en dan een laag viltsnippers eroverheen. Gaat perfect! Je hoeft er eigenlijk niks aan te doen alleen soms even de snippers naar het midden harken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie