*Hackamore* voor-en nadelen

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Babbelkous

*Hackamore* voor-en nadelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-04 11:53

Hej,

Ik vroeg me af wat jullie goed of juist slecht vinden aan een Hackamore!

groetjes,

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:13

aks je er mee kan rijden is er niks aan de hand..
maar veel mensen denken er wel mee te kunnen ruijden en trekken met de hackamore fijn hun paard in de krul, daarom heb ik er zo'n hekel aan..

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:44

ik ben het grootendeels wel met DANIenVLIEG eens. veel mensen denken ermee te kunnen rijden maar kunnen het gewoon niet. maar er zijn ook veel mensen die er wel goed mee om kunnen gaan en daar heb ik wel bewondering voor. ik kan geen echte nadelen en voordelen opnoemen eigenlijk

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:46

De meeste mensen hebben hem te laag zitten met als gevolg dat het neusbeen breekt van het paard en je moet er echt mee kunnen rijden want het is heel anders dan met een trens.

...Dreaming with my eye's wide open...

Quellian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:47

Het is ideaal als je paard door omstandigheden (tijdelijk) geen bit kan verdragen. Stanley heeft last gehad van een bult in zijn mondhoek en toen ben ik op aanraden van de DA met hackamore gaan rijden. Inmiddels ben ik met wedstrijden gestart en dus weer met bit gaan rijden (wat hij dus niet zo goed accepteert), dus af en toe rij ik nog met hackamore om even lekker te ontspannen. Binnenkort gaan zijn wolfskiesjes eruit en hoop ik dat hij ook beter gaat reageren op het bit.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:56

Ik heb Amethyst ook tijdelijk op een hackamore gereden wegens mondproblemen. Dit was ook op aanraden van de dierenarts. Nu is alles weer goed en rijd ik weer met bit (heel soms een wedstrijd, dus ja), maar af en toe rijd ik nog wel eens met een hackamore.
Als je er mee om kunt gaan is het een ideaal ding en zie ik geen nadelen.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:25

Met een verklaring van je VA, kun je bij de wedstrijdleiding vaak ontheffing krijgen en dus gewoon met een hackamore starten.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:28

Mijn paardje heeft het grootste voordeel gevonden: veel vrijheid in de mond en dus veel mogelijkheid om tijdens het rijden te snoepen!
Persoonlijk vind ik het bij mijn paard erg fijn dat ik aan een lange teugel kan rijden terwijl dat met een trens altijd moeizaam ging.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie