Me paard bij doorzitte meteen in stap.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Me paard bij doorzitte meteen in stap.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 16:06

Als ik ga rijden op me paard en ik ga doorzitten dan gaat hij draven wat moet ik doen? Want ik moet ook kunnen doorzitten op een wedstrijd maar hij stopt dan steeds!

fok.nl de beste.


Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:07

Je been eraan houden... Desnoods een zweepje meenemen en als je daan gaat doorzitten hem kleine tikjes bij geven dat hij blijft opletten!

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 16:08

Idooltje schreef:
Je been eraan houden... Desnoods een zweepje meenemen en als je daan gaat doorzitten hem kleine tikjes bij geven dat hij blijft opletten!


jah dat doe ik allebei, Been eraaan houden en als die nog stopt een tik geven maar dan gaat die meteen in galop en als het lukt blijft hij maar 2 stapjes in draf dat ik doorzit.

fok.nl de beste.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:11

Been eraan houden zodat hij niet gaat stappen. Tegenhouden als jij gaat galopperen. En vaker het doorzitten meenemen. Desnoods in het begin aan de longe, met iemand in het midden met de zweep erbij. Gewoon terug naar de basis.

Je suis Charlie.

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 16:13

ik hou ook tegen bij het galoperen amard an gaat die weer stappen dan weer draf en als ik ga doorzitten gebeurt er steeds precies hetzelfde

fok.nl de beste.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:15

Waarschijnlijk zit je het paard teveel in de weg. Neem wat zitlessen en dan zal je zien dat het snel beter gaat

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:34

Ik zou hem gewoon eens een tik geven zodra hij in stap wilt gaan... mijn paard heeft het een poosje andersom gedaan... ging ik doorzitten ging hij in galop.
Zeker niet accepteren en direct been of en tikje geven, als ze eenmaal doorhebben dat ze het kunnen maken blijven ze het doen Knipoog

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 18:22

als je voelt dat hij gaat stappen, een klein tikje geven. en anders, (ik weet niet op het helpt!) als je voelt dat hij gaat stappen, ,snel been geven en weer gaan lichtrijden. als hij weer in balans is, ga je weer doorzitten. misschien gaat het dan na een tijdje beter

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 18:28

zoals ze hierboven al zeggen, gewoon been of zweepje gebruiken, gaat ie in galop neem je hem terug en vooral niet opgeven. hij zal het doorzitten met stappen asosieren dus nu moet ie in de gaten krijgen dat je ook in draf kunt doorzitten.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 18:54

Als je zelf gespannen zit en je rug en bekken aanspant, dan knijp je je pony of paard eigenlijk in stap... Zorg dat je ontspannen mee gaat met de bewegingen. Dit kun je oefenen door veel stap/draf/stap overgangen te maken en dan gelijk te blijven zitten. Lukt dat, probeer dan ook een vanuit draf te blijven zitten. Veel zonder beugels rijden en je laten helpen aan de longeerlijn is heel goed voor je zit. mits je leert om te ontspannen en niet aan te knijpen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 80 bezoekers