Wat is de beste keuze?(lang verhaal geworden)

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

vanity

Wat is de beste keuze?(lang verhaal geworden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 10:00

Sommigen onder jullie hebben vast al gezien of gehoord dat ik nu ik zwanger ben, van 5 paardjes en pony's ben ingekrompen naar 1 (de laatste is dinsdag naar Kekaro gegaan!) Nu heb ik alleen Capuccino nog en dat is echt mijn maatje, ik heb gezworen dat ik haar nooit weg zal doen!

Maar nu kreeg ik net een brief waar in staat dat het weiland dat ik huur, niet verder verhuurd wordt aan mij! Ik huur het van maart van de gemeente, heb er zelf omheining om moeten zetten en alles was nu netjes af en in orde en mijn paardje voelt zich prima!

De reden waarom het contract wordt opgezegd is trouwens allemaal door deze idioot:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=235699

Hij heeft dus ook klacht neergelegd enkele weken gelden, die klacht was onderzocht en ongegrond, maar de nieuwe burgemeester doet zondag mooi mee aan de verkiezingen, TOEVALLIG krijg ik dan nu een brief. (het weiland wordt ook door bijna de hele buurt begeerd, iedereen wilde het kopen/huren voor allerlei dingen, maar de vorige burgemeester heeft nooit willen toezeggen!Aan mij wel omdat ik er enkel maar voor het plezier mijn paardje op wilde zetten en het netjes zelf zou omheinen enzo, dus er is ook enorm jaloezie mee gemoeid!)

Dus groot probleem, WANT:

Een andere stal zoeken zou op zich niet zo'n probleem zijn (kost ook wel heel veel en das wel een probleem, maar dat zou ik ervoor over hebben), MAAR, ze heeft eigenlijk veel vereisten om een nieuwe plek te vinden!

Moet zowieso een weiland zijn (op stal gaat ze vreselijk luchthappen en wordt ze ziek en mager), het weiland moet dan ook nog eens (zoals dat van mij was) afgesloten zijn met stroomlinten ofzo en geen poort of iets hebben, of ze gaat daar op luchtzuigen (en zo'n band helpt echt niks) .

En dat is nu eenmaal moeilijk te vinden! (Wss niet te vinden)

Dus ik zit met een groot dilemma! Ik heb haar van maart vorig jaar en ze heeft ondertussen zoveel meegemaakt (mager en ongezond door dat luchthappen, veulen 2 maand te vroeg, veulen verloren, serieuze bloedwormen, luizen) en nu is ze eindelijk weer een prachtig paardje en ze voelt zich prima in dat weiland!
Kan ik het haar aandoen om haar op stal te zetten waar ze dan weer zo vreselijk mager gaat worden wss?

Ik ga nu sowieso zoeken naar een weiland dat aan mijn vereisten voldoet, maar ik ken bijna alle weilanden in de buurt op mijn duipje, dus de kans is zeer klein dat ik iets ga vinden.

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:27

Gatver wat een dilemma's! Ik zou je paardje niet op stal zetten, dat kan je haar eigenlijk niet aandoen. Dan zou ik haar eerder nog verkopen naar een goed tehuis, maar je hebt al aangegeven dat je dat niet wilt. Zijn er geen pensionstallen bij je in de buurt, of een boer die een stukje land kan verhuren? Misschien iets verder weg dan?

Heel veel succes! Ik hoop dat je een mooi weitje kan vinden!

Odessa & Assedo

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:01

Verdorie zeg, zit ook niet mee he... ze zou hier prima staan, maar dat is een takkeneind weg voor je.

In het land der blinden is eenoog koning!

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:05

misschien een weiland zoekenm dat dan ietsje minder dicht in de buurt is?
een stal lijkt me idd geen optie en paardje verkopen is a) meteen zo rigoreus, b) wie weet waar ze dan gestald gaat worden (met het oog op het luchtzuigen!)

Gewoon brutaal zijn:
elke boer in de buurt (en uit de buurt Haha! ): aanbellen en vragen!

Ik vind dat je helemaal niet veeleisend bent:
het enige dat je vraagt is een stukje land, het hoeft niet eens omheint te zijn en aan een halve hectare zou je wellicht al genoeg hebben!

ZOEKEN!
BRUTAAL ZIJN!

succes Knipoog

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 11:12

ja, ik ga ook echt mijn best doen, want wil haar niet meteen kwijt en om haar te verkopen met die eisen (tegen het luchthappen) zou ook niet simpel zijn!

Nu heb ik de pecht dat ik niet echt in een dorp woon, dus boeren dat heb je hier niet, hier zijn alleen poepsjieke maneges en privéstallingen en een beetje verder zou idd mss beter gaan, MAAR dan komt er weer het probleem bij dat ik het met de fiets of openbaar vervoer moet doen, want mijn vriend houdt niet van paarden en wil dus ook niet voor me rijden als het daarom gaat!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:28

Koop een tweedehands brommertje ofzo, dan kan je haar wat verder weg stallen!!

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:35

vanity schreef:
ja, ik ga ook echt mijn best doen, want wil haar niet meteen kwijt en om haar te verkopen met die eisen (tegen het luchthappen) zou ook niet simpel zijn!

Nu heb ik de pecht dat ik niet echt in een dorp woon, dus boeren dat heb je hier niet, hier zijn alleen poepsjieke maneges en privéstallingen en een beetje verder zou idd mss beter gaan, MAAR dan komt er weer het probleem bij dat ik het met de fiets of openbaar vervoer moet doen, want mijn vriend houdt niet van paarden en wil dus ook niet voor me rijden als het daarom gaat!

Tja Brasschaat... zucht... waarschijnlijk niet simpel om daar een wei te vinden.

Misschien kan je na de verkiezingen nog is onderhandelen met die burgemeester? Dan is hij misschien weer heel wat redelijker (wsl wishfull thinking van mij).

Ik zou ook op zoek gaan naar een nieuw stukje wei, wat verder van jou dan maar. Misschien vind je iets waar je een rechtstreekse bus naar hebt? Of vind je iets waar mensen vlakbij wonen die wel een oogje in het zeil willen houden en haar water, hooi en eten willen geven als je is een dagje niet kan komen. Misschien weer wishfull thinking, hoewel ik hier in mijn omgeving al een paar mensen ken die daar absoluut niets mee in zouden zitten en die je volledig kan vertrouwen. Maar ik denk ni dat er een rechtstreekse bus gaat van Brasschaat naar bij mij Knipoog

You touched my heart you touched my soul. Goodbye my friend.
~Snifje: 09/07/1989 - 08/06/2005~
~Baloo: 01/04/2004 - 11/02/2006~

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:10

- Mishagen (niet de manege) zijn nog heel veel weides
- Prins kavellei daar de eerste straat naar rechts zijn ook weilanden + stallen
- Het Bellenhof -> in de bocht op de Bredabaan , heel veel weilanden.
- Die boerenpaarden die we vorige keer zagen , ook nog een hele wei.
- In het beem aan de andere kant staat nog een witte pony alleen , die kan mss ook wel wat gezelschap gebruiken?

Je hebt nog tijd zat , november is nog ver weg ! Niet te pessimistisch , voor alles is een oplossing !! Ik zal nog eens rondkijken/vragen naar weilanden etc . Kan je trouwens bij Daniel zijn ouders daar op dat ene stuk van die andere man met zijn Jeep (waar je nog zo'n heel groot paard van gereden hebt) Capu niet bijzetten enz ? En je weet dat ik altijd een deel van de stalkosten enz mee kan/wil betalen !!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie