Doen met vriendinnen die kennis komen maken met onze paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hey_Mara

Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-17

Doen met vriendinnen die kennis komen maken met onze paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 18:18

Hey,

Eerst en vooral ik weet niet of ik dit hier mag plaatsten, maar dit leek me de meest logische plek.

Een vriendin en ik hebben beide bij dezelfde persoon een verzorgpony. Aangezien we hier op school vaak over praten en zo wouden onze vriendinnen wel eens mee. We zouden in groepjes van 2-3 personen zijn (dan zouden het 2 groepjes zijn). Het plan is om er heel de dag te zijn en tijdens de middag ergens met de paarden te gaan picknicken. De basis dingen zoals er even op zitten, wat longeren of grondwerk en vrijheidsdressuur doen hadden we zelf al bedacht, maar weet er iemand nog leuke dingen die je kan doen met vriendinnen die amper tot een klein beetje van paarden kennen.

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Doen met vriendinnen die kennis komen maken met onze paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:20

misschien een wandeling? Dat jullie de pony vasthouden en jullie niet paarden vriendinnen een stapritje kunnen maken?

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Doen met vriendinnen die kennis komen maken met onze paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:21

Eerst met de eigenaar overleggen.. veiligheid staat voorop en met zo'n club vriendinnen die er weinig verstand van hebben gaat dat niet altijd goed..

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:23

troi schreef:
Eerst met de eigenaar overleggen.. veiligheid staat voorop en met zo'n club vriendinnen die er weinig verstand van hebben gaat dat niet altijd goed..


Dit dus, ik zou niet geamuseerd zijn als er vreemden zomaar op stal rond zouden lopen met mijn verzorgsters.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:25

Op zich een leuk idee, alleen vraag eerst even aan de eigenaren van de paarden of zij dit ook een goed plan vinden. Pas bij toestemming zou je wat kunnen gaan doen. Alleen een hele middag picknicken met de paarden? Is dat bij de paarden of de paarden meenemen? Niet elk paard vindt het even leuk lang ergens niet te mogen bewegen.

De reden dat ik zeg dat toestemming vragen wel verstandig is is dat ik als ex eigenaar er nooit zo blij mee was als er vriendinnen meekwamen steeds. Ooit vond ik het wel ok. Maar het is gebleken dat de verzorgsters dan soms dingen gaan doen die ze normaal nooit doen met de paarden. Wat ons dus een keer een zwaar kreupel paard heeft opgeleverd, een keer een kapot zadel en een keer een dikke knie van een van de verzorgsters. Had pony staan uitlachen en is de stal uitgetrapt en pony heeft nooit meer iets met haar willen meewerken. En een keer met twee erop terwijl pony niet mocht rijden ivm gezondheid. Maar ja toch laten overhalen door een vriendin. -O-

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:26

Inderdaad moet je dit echt eerst met de eigenaar overleggen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:16

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 19:34

Is dit serieus?

Ik zou eerst met de eigenaar gaan overleggen, zoals wat de anderen hier ook hebben gezegd.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Doen met vriendinnen die kennis komen maken met onze paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:48

En waarom gelijk een hele dag :=
Laat ze kennismaken, samen poetsen, en eventueel stukje wandelen of grondwerken of rijden. Klaaaaaar :+
Vaak is dat voor een eerste keer echt genoeg voor niet paarden mensen. De echte fanatiekelingen kun je daarna altijd nog een keer meenemen.

En idd. Check bij de eigenaar of dit mag, een hele bups meiden op het erf is niet niets, evenals extra risico's met beginners

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Doen met vriendinnen die kennis komen maken met onze paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:31

Inderdaad eerst vragen. Bij mij zou je gelijk je spullen kunnen pakken als je dit doet.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Doen met vriendinnen die kennis komen maken met onze paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:31

Fia_Mara schreef:
troi schreef:
Eerst met de eigenaar overleggen.. veiligheid staat voorop en met zo'n club vriendinnen die er weinig verstand van hebben gaat dat niet altijd goed..


Dat was sowieso het plan maar ze is momenteel op vakantie.


Dan zou ik even wachten tot ze terug is en vragen wat je mag doen van haar.
Als je alles mag kan je daarna nog gaan bedenken maar als ze niet mee mogen is het sonde van de moeite.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:34

Nies_ schreef:
Inderdaad eerst vragen. Bij mij zou je gelijk je spullen kunnen pakken als je dit doet.

Hier ook.
Dit zou ik zonder te vragen niet accepteren.
Zou je het wel vragen zou ik het niet toestaan.
Het is geen manegepaard, maar een verzorgpaard.
Alleen al dat je met zo'n idee rondloopt zou ik je al minder vertrouwen omdat je dus erg onverantwoord bent.

Hey_Mara

Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 09:35

Even aan iedereen: Dit wordt sowieso overlegt met de eigenaar. Er zijn al een paar keer mensen meegegaan en dit was nooit een probleem, toch vragen we het even. Het zou een hele dag zijn aangezien we in de namiddag zouden gaan picknicken op een grasveldje waar we de pony's dan een leadropes laten grazen. Dit plekje zou maximum 500m van het huis zijn of op het domein zelf. Eigenlijk zochten we gewoon ideeen om de meisje kennis te laten maken met paarden en de paardensport. Bepaalde onder hen hebben ook al paard gereden vroeger en wouden wat andere dingen doen dan alleen rijden en wat poetsen. We gaan ook met maximum 2-3 kinderen (dit lijkt veel maar er zijn twee pony's bij dus 1-2 kinderen per pony)
Toch bedankt voor de reacties.

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Doen met vriendinnen die kennis komen maken met onze paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:48

Een hele dag lijkt mij te lang voor mensen die niet geheel met het paarden virus zijn besmet maar misschien vinden ze het wel heel leuk. :)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 09:51

Fia_Mara schreef:
Even aan iedereen: Dit wordt sowieso overlegt met de eigenaar. Er zijn al een paar keer mensen meegegaan en dit was nooit een probleem, toch vragen we het even. Het zou een hele dag zijn aangezien we in de namiddag zouden gaan picknicken op een grasveldje waar we de pony's dan een leadropes laten grazen. Dit plekje zou maximum 500m van het huis zijn of op het domein zelf. Eigenlijk zochten we gewoon ideeen om de meisje kennis te laten maken met paarden en de paardensport. Bepaalde onder hen hebben ook al paard gereden vroeger en wouden wat andere dingen doen dan alleen rijden en wat poetsen. We gaan ook met maximum 2-3 kinderen (dit lijkt veel maar er zijn twee pony's bij dus 1-2 kinderen per pony)
Toch bedankt voor de reacties.


Persoonlijk zou ik het prima vinden als er in overleg iemand mee komt om te knuffelen en poetsen.
Maar als er ineens een "halve klas" in de wei staat en ook nog eens met mijn paarden gaat "werken" zonder dat ik er bij ben zou ik toch even flink pissig worden.

Overleg echt goed wat je mag voordat je plannen gaat maken die je niet uit mag voeren, zou alleen maar een teleurstelling zijn.

Hey_Mara

Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 10:36

Azmay schreef:
Persoonlijk zou ik het prima vinden als er in overleg iemand mee komt om te knuffelen en poetsen.
Maar als er ineens een "halve klas" in de wei staat en ook nog eens met mijn paarden gaat "werken" zonder dat ik er bij ben zou ik toch even flink pissig worden.

Overleg echt goed wat je mag voordat je plannen gaat maken die je niet uit mag voeren, zou alleen maar een teleurstelling zijn.


Oke bedankt voor de tip. Maar, ik wil echt wel even duidelijk zeggen dat ALLES helemaal besproken wordt als de eigenares terug is, dat er max. 3 kinderen meegaan en er over vrienden meebrengen echt wel goede regels zijn afgesproken! Er zijn ook al een vorige keer kinderen mee geweest en dit was voor haar geen probleem, alles is toen goed verlopen. Bij jullie (als eigenaar) zou dit misschien niet mogen maar daarom vragen we het ook. We wilde geen tips over afspreken en zo want dat wordt allemaal 100% gedaan maar gewoon over leuke dingen om te doen met hen en hen wat kennis te laten maken en plezier te hebben. De dag 'indeling' en wat we wel en niet doen wordt allemaal besproken met de eigenares en hier hebben we samen al regels over.We zouden het dus leuk vinden om wat toffe ideeen te krijgen over wat we kunnen doen die dag. Advies over hoelang, bespreken en de 'hoeveelheid' hebben we écht niet nodig.

Anders zal ik de vraag zo stellen :) : Heeft er iemand leuke dingen die je kan doen met meisjes die niet veel van paarden kennen maar er eens kennis mee willen maken.

Toch bedankt aan iedereen die het bericht heeft gelezen maar ik wil dit toch even duidelijk laten weten. :)

MarijeSonja

Berichten: 82
Geregistreerd: 28-08-16

Re: Doen met vriendinnen die kennis komen maken met onze paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:09

Je kan ze misschien wat meer vertellen wat je over paarden weet, een soort weetjes ofzo? En je kan ze vertellen hoe jullie de paarden verzorgen en wat jullie dan allemaal (moeten) doen?

En misschien kan je een soort parcours maken (waar je de ruimte hebt) en dat ze dan bv. kleren aan moeten trekken (sjaal, wanten en dat soort dingen) en dan dat parcour moeten doen en wie het snelst is wint? Wel in draf denk ik, dat is het veiligste. En anders in stap.

Veel plezier alvast!

Hey_Mara

Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 21:18

MarijeSonja schreef:
Je kan ze misschien wat meer vertellen wat je over paarden weet, een soort weetjes ofzo? En je kan ze vertellen hoe jullie de paarden verzorgen en wat jullie dan allemaal (moeten) doen?

En misschien kan je een soort parcours maken (waar je de ruimte hebt) en dat ze dan bv. kleren aan moeten trekken (sjaal, wanten en dat soort dingen) en dan dat parcour moeten doen en wie het snelst is wint? Wel in draf denk ik, dat is het veiligste. En anders in stap.

Veel plezier alvast!


Ooh ja! echt leuke ideeen! dankje voor de tip!