Speldag voor BROOKE HOSPITAL FOR ANIMALS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alex_
Berichten: 11
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Speldag voor BROOKE HOSPITAL FOR ANIMALS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 08:36

Hallo allemaal,

Op 27 juni willen wij een speldag organiseren op stal wennekers bij het amsterdamse bos.
De bedoeling is dat die dag veel volwassenen en kinderen spellen komen spelen om geld op te halen voor Brooke Hospital for animals.

Wie komt er ook die dag spelen en wie wil er helpen met het organiseren van de dag?

Het is waanzinnig gaaf als we voor Brooke geld op kunnen halen door het spelen van spelletjes met of zonder onze paarden.
Wil je meer weten?

www.speldag.tk

Bedankt voor het lezen en kom ook! 27 Juni van 1000 tot 1600


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:15

Ik ben helaas daarvoor niet in staat, maar wil dit wel toejuigen.

Knap dat jullie dit doen!! Super!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:53

helaas kan ik niet maar ik vind het een hartstikke goed initatief en wens jullie heel veel succes en plezier!!

Linda86

Berichten: 532
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Altforst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:37

Hoi mensen,

Ik ben een paar jaar geleden in Egypte geweest en heb ook een praktijk van Brooke in Luxor bezocht. Je wilt echt niet weten wat daar allemaal binnen komt en staat.

In Egypte proberen mensen de kost te verdienen door met paard en wagen door de stad te trekken. Een werkdag voor een paard is van 7 uur 's ochtends tot 12 uur 's avonds. Moet je je voorstellen, een paard doet daar 2 weken met de ijzers waar wij 8 weken mee doen. Gewoon omdat ze dan helemaal versleten zijn..

We moesten op een dag met een koets rijden om ergens te komen, dus ik heb het paard gezocht wat er het slechtste uitzag en die nodig geholpen moest worden door Brooke. Toen we daar aankwamen werden we met open armen ontvangen door de dierenartsen. Ik heb meteen geregeld dat het paard door een dierenarts nagekeken werd. Het beestje had allemaal wondjes.

Je moet je voorstellen, het is daar zo ontzettend heet. Er kwam op het moment dat ik daar was ook een oververhit schaap binnen, die werd meteen onder een kraan gezet en gekoeld. Er stonden paarden en ezels in de stallen. Het ene paard was totaal verbrand(door brand, niet door de zon), en had de blaren op z'n lijf zitten. Naast dit paard stond een ezel die een ongeluk op de weg had gehad. Hij was een van z'n ogen kwijt geraakt in dit ongeluk. Iets scherps had het eruit gestoken. Naast dit paard stond nog een ander paard, dit paard had grote vleeswonden. Toen ik dit hoopje zielige paarden zag, was ik in staat ze allemaal op het vliegtuig te zetten en ze thuis in de wei hun welverdiende oude dag en rust te geven. De dierenarts vertelde ons ook een verhaal van een ezeltje wat daar een tijd lang verzorgd werd. Toen het beestje helemaal opgeknapt was en weer opgehaald was is het nog een aantal keer ontsnapt en terug gelopen naar Brooke. Moet je nagaan hoe fijn de beestjes het daar hebben!! Wij hebben ook meteen aan de dierenartsen 100 euro gegeven.

Met dit lange verhaal wil ik vertellen dat het echt de moeite waard is om Brooke te steunen. Alle kleine beetjes helpen natuurlijk. Ik heb met eigen ogen gezien wat voor een werk de artsen daar leveren, en dat is werkelijk fantastisch!!
Dus hierbij mijn oproep: STEUN BROOKE HOSPITAL FOR ANIMALS.
Doe het voor de paarden en ezels, ze zijn je echt dankbaar..

Groetjes Linda.

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:25

Verplaatst van WD naar VMR (met link). Crossposten verwijderd.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:48

Wat een goed idee! Kan zelf niet, maar veel plezier. Lachen

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 4 bezoekers