Wat nog meer doen, tegen de vliegen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Wat nog meer doen, tegen de vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 23:54

Paar weken terug zat Mabel ineens onder bulten. Allergische reactie op vliegen blijkbaar. Paar dagen binnen gehouden (bijna geen vliegen) en idd, bulten werden minder. Andere paarden hadden nergens las van, een enkeling had een bultje ofzo. Maar niet van die dikke grote bulten, en zeker niet zo veel.
Nou staat ze sinds 2 weken compleet ingepakt door een bucas vliegen deken, in de wei, en tot vandaag was ik er erg blij mee, bijna geen bulten, een enkeling...
Maar nou zat ze vandaag weer helemaal onder. En ook op plekken waar mijn zadel juist druk op uit oefend, dus vandaag maar gelongeert. En het kan dus niet tijdens het rijden gister gebeurt zijn ofzo Knipoog

Staat ze compleet ingepakt, meurend naar knoflook, want dat voer ik al ruim 2 maanden elke dag, een schep poeder over haar eten, op de wei, tussen 12 andere paarden, zonder dekens en geen knoflook...
en ze kiezen Mabel. Terwijl ze toch niet de enige is, met een dun volbloedvachtje en de aders zo 'zichtbaar'.

Maar weer afgesproken dat ze af en toe een uurtje de wei op gaat, maar zeker niet heel de dag.
Stalhouder ook erg blij mee Want ze loopt constant rondjes in haar stal, loopt constant hysterisch te hinniken. "gelukkig" staat haar beste maatje met stalrust vanwege een blessure, dus misschien blijft ze nu wat rustiger.

Maar ik wil haar gewoon lekker de wei op hebben Scheve mond Niet heel de zomer verplicht binnen houden.
Wat kan ik er nog meer aan doen dat die ellendige beestjes niet Mabel kiezen om te steken?
Als ik er ben spray ik haar helemaal in, maar een hele Vee-rust douche blijkt ook niet echt te helpen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Patriesje

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:53

Lavendel schijnt ongedierte ook op afstand te houden en het werkt in ieder geval ook nog eens verzachtend voor de huid na beten (je moet wel even aan iemand die er verstand van heeft vragen hoe je die - essentiele - olie moet verwerken. Ik doe gewoon een druppel of 25 in een liter water, maar ik geloof dat dit niet optimaal is. Ik spuit dan ook alleen maar haar stal ermee in en haar zelf als ze terug komt uit de wei). Producten met hertshoorn schijnen ook heel goed te werken tegen ongedierte. Bij mij werkt het ook. Succes!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:10

Als Mabel net zo gevoelig is als Imker, zit er toch niets anders op, Eef. Nu is het nog enigszins te doen met de beesten buiten, maar over een week of 2 gaan ze bij mij 's nachts naar buiten en overdag naar binnen.
Heb je al met Veerust gespoten?

Toos paardloos

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 09:58

Ja, maar Veerust lijkt totaal niet te werken.
En om allerlei andere vliegensprays te gaan testen, wordt een erg duur grapje vermoed ik.
En 's nachts moeten ze naar binnen van de stalhouder. Dus dat wordt alleen sochtends en savonds even naar buiten.
Scheve mond sjips

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, Unleash en 83 bezoekers