Rotterdamsche Manege (ervaring?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Rotterdamsche Manege (ervaring?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 22:30

Ik vraag me af wie hier allemaal staan en/of wie daar gestaan heeft. Ik denk erover om mijn paard daar te neer te zetten en ben wel benieuwd naar ervaringen met deze manege Lachen

Galactica Wadim X Gemini


Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:39

Je kan er heerlijk buiten rijden en de accomodatie is erg mooi.
Hoe ze er verder voor de paarden zijn weet ik niet. Ben er weleens geweest en ging er vroeger weleens buiten rijden met mijn paard...

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:42

Ik heb er zes jaar gereden, en paarden bijgereden. Ik vind het een heerlijke manege!! Maar jij hebt er toch ook gereden? Ik ken iedereen daar, en ik denk er over als ik straks aan de erasmus studeer toch maar even daar weer rond te gaan kijken, het is wel lekker dichtbij!! Ik vind het alleen wel belachelijk duur, hoeveel is het ook al weer p/m? Maar de instructie is perfect!! En de accomodatie ook!

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:46


DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:49

Ik heb de tarieven gevonden, het valt wel mee, want ik vergat even dat de lessen erbij inbegrepen zijn, je mag elke dag lessen rijden als je wilt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:53

Zora heeft er gewerkt.

Paarden staan er goed bij, mooie ruime boxen... goed voer, mooie faciliteiten en uiterst perfecte uitrijmogelijkheden.

Nadeel vind ik dat er geen weidegang is, en er een klein beetje een sfeer is van kouwe kak... zo is niet iedereen hoor (Vd Ham en zijn vrouw zijn echt super aardig).

En het is er aardig duur... aardig wat regeltjes... je moet voor een commissie verschijnen, die kijken of je wel goed genoeg bent om lid te mogen worden, je moet er minstens een jaar blijven staan (contract)....

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:59

Heb net op de site gekeken, maar kan nergens vinden wat de stalling kost. Ben wel erg nieuwsgierig geworden daarnaar. Kan iemand mij dat vertellen?

Grote voordeel vind ik dat je er heerlijk kan buiten rijden, zo vanuit stal de bossen in...

En je kan met je paard aan de hand grazen en anders in de zomer lekker een maand op de wei ergens anders zetten...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:02

stalling... weet ik niet zeker hoor, maar ik hoorde iets van 400 euro per maand...

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:07

Huilen Zoveel Verward

Dat had ik niet verwacht...
Voor dat geld ga ik liever ergens anders staan

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 17:38

Tulandro schreef:
Ik heb er zes jaar gereden, en paarden bijgereden. Ik vind het een heerlijke manege!! Maar jij hebt er toch ook gereden? Ik ken iedereen daar, en ik denk er over als ik straks aan de erasmus studeer toch maar even daar weer rond te gaan kijken, het is wel lekker dichtbij!! Ik vind het alleen wel belachelijk duur, hoeveel is het ook al weer p/m? Maar de instructie is perfect!! En de accomodatie ook!


Klopt, ik heb er ook gereden, alweer een hele poos geleden...En ik weet dat er enorm veel veranderd is. Trouwens ik was een manegeles-klant, wat overigens NIET te vergelijken is met een pension-klant. Ik zou graag willen weten hoe de pension-paarden erbij staan. Is het trouwens echt zo duur nu? Ik denk dat mijn paardje als E-pony wordt gerekend, omdat ze vrij klein is (het is een Arabier). Dus dat scheelt ook weer enorm geloof ik Knipoog

Galactica Wadim X Gemini

Camm
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 18:47

"om te kijken of je wel goed genoeg bent..... " Het is echt een rangen en standen manege. Ik vraag me dan echt af hoe primitief je dan als mens nog bent.

Ik vind dat mensen elkaar gewoon moeten respecteren en als gelijke moeten behandelen! Dat is wat je vind ik wel van beschaving mag verwachten!!

Helaas is dat op die manege nog lang niet het geval, en toen ik daar kwam kijken voor de stalling van mijn paard, vond ik het een hele trieste bedoening. De accomodatie is helemaal niet slecht maar echt bijzonder is het ook niet.

Helaas zijn ze daar alle verhoudingen (o.a. prijs / kwaliteit) uit het oog verloren ..... zonde want het had best een gezellige stal kunnen zijn!

Het geluk is van hen, die genoeg hebben aan zichzelf. (aristote)

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:04

Vroegah heb ik daar met mijn pony en nog kort met Tolstoi gestaan. Voor de kinderen werd er veel leuke dingen gedaan, waaronder verkleed caroussel. Geweldig vond ik het. Voor de volwassenen was er iets soortgelijks, volgens mij heette dat de Ronzebons.

De omgeving is mooi. Er is inderdaad wel een soort rangen gebeuren daar op stal. En je moet wennen aan de hete aardappel in de mond Haha!

Bijzonder is wel dat daar het CHIO wordt gehouden. Ik voelde me als kind toch een beetje VIP als lid van de manege. Via de manege heb ik ook op het CHIO shows mogen doen, zoals dameszadel demo met mijn pony.

Ik weet niet hoe de sfeer daar momenteel is, noch hoe het gesteld is met de stallen.

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:17

Weet iemand wat de prijzen zijn?
Is het voor een stal echt €400,- per maand?

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 19:17

Ja, dat kan ik me ook goed herinneren. Ik heb hier met heel veel plezier gereden, maar vraag me heel erg af hoe het is om hier te staan met je paard. Ik had namelijk helemaal geen contact met pensionklanten, die hielden zich ook liever wat afzijdig van de manege-klanten. Er moet toch iemand zijn op heel Bokt die hier met zijn/haar paard staat? Lachen Verward

Galactica Wadim X Gemini

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:20

Prakkie staat er volgens mij met haar paardje... Lachen

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:25

Ja, ballotage commissie, zoiets heet dat. Gaan ze je keuren. Ik kom in het Kralingse bos op vrijdagavond nog wel vaak de mannengroep tegen van de Jockeyclub (uitgesproken met zak aardappelen in de bek) Allemaal met colbert met van die stukken op de ellebogen en een strobdas...... Op vrijdagavond is het daar namelijk verboden voor vrouwen.....Maar ze zeggen altijd wel vriendelijk gedag!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 19:32

Rodi schreef:
Weet iemand wat de prijzen zijn?
Is het voor een stal echt €400,- per maand?


Ik heb nog wel wat info over de tarieven van het jaar 2002:
Pensiongelden
Paarden (excl. verzorging) Jaarcontracten
Huur box € 260,00 p.m.
Diensten € 115,00 p.m.

Pony’s (excl. verzorging) Jaarcontracten
Huur box € 230,00 p.m.
Diensten € 90,00 p.m.

Dus het lijkt me sterk dat de prijzen van 2004 gestegen zijn tot 400 euro Verward
Maar ik denk wel dat het wat hoger is geworden...

Galactica Wadim X Gemini

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:34

Huur Box en diensten bij elkaar opgeteld in 2002 is toch ook al 375 euro... dus 400 zou best wel eens waar kunnen zijn... Knipoog

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:34

Hoi hoi,

Excl. verzorging?
Moet je alles zelf doen?

En diensten verstaan ze daar de verzorging onder?

Als je huur box en diensten bij elkaar optelt kan het best nu rond de €400,- zitten als ik de tarieven goed begrijp Boos!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:44

ik weet nog van toen Zora er werkte dat er voor je wordt uitgemest, gevoerd, hij moest ook wel eens paarden in de stapmolen zetten (en er weer uithalen), ....

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 19:58

Hmmm, dat is wel een tegenvaller zeg... Ik dacht dat diensten verzorging was, en dat je dat niet hoefde te kiezen. Maar dan kan je beter het all-in bedrag opzetten in plaats van het op te splitsen...Een beetje misleidend zo

Galactica Wadim X Gemini

Camm
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:07

helaas is de prijs gestegen naar minstens 400 euro!! Ik mocht de stallingsprijzen niet meenemen (vraag me nog af waarom...!), globaal kwam het wel op iets van 500 euro want ze gingen uit van exclusief en echt aan alles hangt een hoog prijskaartje!!! Dus als ik mijn paard hetzelfde wilde stallen als voorheen (excl. weiland want dat is er niet) kwam ik op ca 500 euro en dan nog excl. overig lidmaatschap (hing ervan af waar je je bij kon aansluiten) Waar mijn paard nu staat is het ca 300 euro incl. alles wat je maar aan luxe kunt bedenken..... nu vraag ik me nog steeds af hoe ze aan de 500,- kwamen bij mij??!

Het geluk is van hen, die genoeg hebben aan zichzelf. (aristote)

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 20:12

Hmmm, nou dan houdt het voor mij op......Wat een belachelijk hoog bedrag zeg... Ik weet wel dat je een borg moet betalen en dat je eenmalig een bedrag van enkele honderd euro's moest betalen voor de stapmolen. Dat was nog wel te doen, maar 500 euro per maand is een beetje te hoog gegrepen voor een studentje :/

Galactica Wadim X Gemini

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:26

Helaas voor mij ook te duur, zeker omdat ik er 2 heb Boos!
€1000,- in de maand aan stalling is voor mij veel te veel..

We zoeken gewoon nog even door Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, Unleash en 83 bezoekers