Wat ligt onder jouw boomloos (barefoot) zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:07

ik heb een schaapje over het zadel heen, voor mijn tere billies Haha!
In de winter lekker warm en nu lekker koel OK dan!

Ik heb vanmiddag (onvrijwillig) gegaloppeerd, als vanouds: hard en onbeheerst , gelukkig wel op gras.

Ik ging het viaduct op op de terugweg en er stonden beneden bij het stoplicht een stel motorrijders "fijn" te gassen en stoer te doen Boos! en weg was Morrie, nu schiet ie weer weg voor motoren Scheve mond

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:24

Nick : er zit wel een zwarte middenbies-op dit dekje , maar het enige klitteband wat er aan zit is dat aan de voorkant voor de openingen van de inlage-vakken Lachen

Er zit geen dekje meer tussen nee Clown Dat zou ook wel erg raar zijn als ik zo ging rijden , hihihi.

Net terug van een fijne rit met die huppelmuts , zelfde zweet-beeld als hierboven. OK dan!

Een redelijk lang galopje gepakt , flinke stukken draf aan een lange teugel , heerlijk relaxed... blijft toch altijd een bijzonder gevoel op een Rena Ach gut

Op de terugweg nog even een galopje : die was ECHT fijn , ze maakte lange passen , vlot tempo , maar toch heel ontspannen , zo'n soort renpaard-deining voelde ik van een ontspannen en strekkend paard , heeeerlijk !

Niet zo'n stressbrokje dat elk moment opzij kan springen en steeds maar bezig is met gasgeven , bleegh .

Heerlijk hoor OK dan!

Jammer dat het maar een stukje was van 200 meter ofzo...

Moet het rijden toch weer eens beter bij gaan houden van de week zodat ik van het weekend lekker met muts naar het strand kan voor een langere versie van dit galopje..... *zwijmel*

Jee Els , da's balen zeg !!!

Je was een hartaanval nabij zeker ? Clown

Heeft het nog lang geduurd en was het erg naar of kon je je wel goed rustig in het zadel houden en redelijk beheerst remmen ? Nagelbijten / Gniffelen

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:45

Citaat:
Heeft het nog lang geduurd en was het erg naar of kon je je wel goed rustig in het zadel houden en redelijk beheerst remmen ?


Morrie kon niet verder, of hij moest 10 meter naar beneden springen, de A27 op, dus hij was zo slim om te stoppen..... hij wil helemaal niet op straat, dan loopt ie op eieren, dus dat was mijn geluk vandaag Clown

Dekje is alweer schoon & droog (met dank aan de frima Miele), maar wat een gek*t zeg om die inlages er weer in te prakken door dat kleine stukje aan de voorkant, mijn armen zijn daar 20 cm te kort voor Scheve mond

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 23:01

Dacht ik ook de eerste 5 dekjes : maar als je er handigheid in krijgt is het wel vlot te doen Lachen

Barefoot zelf heeft ook geen zin in dat gepruts : ze mikken de inlages er los bij *LOL*

Ik frot ze er dan zelf wel in voordat ik het dekje bij een bestelling stop : vind het zo stom dat als iemand eindelijk zijn spullen krijgt , het er zo on-af bijligt....

En als ik in de pauze op het werk even een paar dekjes meeneem de kantine in om de inlages erin te frotten , dan zijn er altijd wel 2 collega's die ook even een dekje pakken 1 jong ventje met lange apenarmen , die douwt ze er zo in , hihihi *LOL*

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 07:52

Citaat:
1 jong ventje met lange apenarmen , die douwt ze er zo in , hihihi


*hmmmmm* ik heb mezelf beloofd dat er nooit meer een man een voet over de drempel zetin mijn huis, dus misschien moet ik maar gewoon een aap nemen *LOL*

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 08:07

Een snotapie Els Tong uitsteken

NickAltena
Berichten: 804
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 01:07

heb je me meel ontvangen pmarena...over die folder?

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 07:54

Jeps : en teruggemaild gisteravond *bedankt*

Of doet je mail het niet met dat XP=drama Clown

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:22


pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:38

Mmmh....oogt als Equitex , iets dat erg platdrukt.... Scheve mond

Heb er verder niks over gelezen hoor wat voor materiaal het is ,
maar het doet mij direct denken aan die Torsion-Equitex-afknapper Bloos

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:16

Hij werd mij toch ook iets te duur, dus ik zoek nog even verder Haha!. Ik heb nog wel 8 weken voor de BM er is Haha!

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:49

Maar die Skitopad is juist zo stoer eronder , precies de juiste vorm...

De BM op zich spreekt mij niet zo aan , maar als je hem compleet met die pad op een paard ziet liggen dan vind ik hem ineens wel interessant ogen ... op 1 of andere manier Lachen

Waarom zoek je min of meer naar iets anders dan ?

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:32

Hm mijn HKM bevalt niet zo als die van Calippo Scheve mond Hij schuift nog erger naar achter dan de grandeur. Ik moet echt behoorlijk aansingelen...
Hij schuift niet opzij zoals de grandeur wel doet en ik vind het fijn dat de ruggengraatsparing breder is dan bij de grandeur.
Het 'spul' wordt wel heel erg zacht ja, misschien iets te

Ik denk dat ik hem ideaal ga vinden als ik er betere inlages voor vind
Deze zijn te zacht en te dun.
Mijn westernpad (heeft ook inlages en ruggengraatvrijeheid) vind ik bijv. wel perfect alleen wordt hij in ieder geval in de zomer veeeel te warm onder de barefoot Boos!

Ik ga dus maar wat steviger spul koper als extra inlage, dat past wel in de HKM. Iemand een idee wat voor spul (van 0,5 cm ofzo?) ik waar kan kopen om ze uit te snijden/knippen?

PS. Kom ik erachter dan 'ons' topic verplaatst is naar de huiskamer!!!!!
Ik vond het al zo vreemd dat ik het nergens meer zag Clown

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 07:53

Citaat:
Iemand een idee wat voor spul (van 0,5 cm ofzo?) ik waar kan kopen om ze uit te snijden/knippen?


kampeermatje van de HEMA
Ik heb er eentje verknipt voor het oude model Grandeur, werkt perfect!

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 07:54

Smurf is wel tevreden over haar campingmatje in haar Grandeur....die oude Lachen

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 07:58

maar ik gebruik hem niet meer, vergeleken met de nieuwe Grandeur is de oude ...*uh*.... minder.... Haha!

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 08:31

Hahahaha , dat probeerde ik je al maaaaaanden wijs te maken *LOL*

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 08:39

wie had er ook al weer een extra pad nodig om halverwege de rit te wisselen Verward Haha!
ik heb nog een oud model Grandeur in de aanbieding (met inlages van kampeermaatje)

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:07

Elise schreef:
Hm mijn HKM bevalt niet zo als die van Calippo Scheve mond Hij schuift nog erger naar achter dan de grandeur. Ik moet echt behoorlijk aansingelen...
Hij schuift niet opzij zoals de grandeur wel doet en ik vind het fijn dat de ruggengraatsparing breder is dan bij de grandeur.
Het 'spul' wordt wel heel erg zacht ja, misschien iets te

Ik denk dat ik hem ideaal ga vinden als ik er betere inlages voor vind
Deze zijn te zacht en te dun.
Mijn westernpad (heeft ook inlages en ruggengraatvrijeheid) vind ik bijv. wel perfect alleen wordt hij in ieder geval in de zomer veeeel te warm onder de barefoot Boos!

Ik ga dus maar wat steviger spul koper als extra inlage, dat past wel in de HKM. Iemand een idee wat voor spul (van 0,5 cm ofzo?) ik waar kan kopen om ze uit te snijden/knippen?

PS. Kom ik erachter dan 'ons' topic verplaatst is naar de huiskamer!!!!!
Ik vond het al zo vreemd dat ik het nergens meer zag Clown


Dat had ik toch al gezegt
Die van mij ligt ook maar te nietsen bij mijn ouders Schijnheilig
Iemand interresse in een donker blauwe dressuur

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 17:20

Over mijn HKM ben ik ook al niet meer zo tevreden als in het begin Boos!

Het resultaat van 1,5 uur rijden met Misty leverde wel dat prachtige beeld op van een compleet bezwete rug met droge ruggengraat, maar het stuk tussen de kussens is wel vies geworden.
Ook heb ik nu gevoeld dat die inlages echt superslap worden wanneer ze warm worden. Als ze koud zijn (20 graden) voelen ze lekker aan en is het echt memoryfoam. Bij lichaamstemperatuur worden ze gewoon slap en dus dun onder druk.
Mijn pad schuift echter niet, houdt wel de schoft vrij en past veel beter onder mn barefoot dan de andere dekjes.

Ga deze week nog ff proberen met Neopreen inlages te rijden (zelf gemaakte, van isolatie-neopreen)

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:29

Klinkt warm.... isolatie-neopreen.

Ik kijk voor je voor de inlages Knipoog

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 17:44

nouja, in principe zijn vrijwel alle materialen die als inlage gebruikt worden een vorm van isolatiemateriaal Lachen

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:42

Die honingraatjes van Pmarena lijken me wel wat als inlages Haha!

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:32

Mij ook Haha!

Maarja ze willen ze niet leveren... als ik weer eens een beetje geld heb ga ik de dressuur-coolback bestellen , die is lang genoeg qua ruglengte leverbaar , en daar hoef je verder geen dekje meer omheen te doen.

Zal wel weer geen ruggegraatvrijheid zijn alleen , zo blijf je tobben Rolleyes

Ik wil ook zo'n hoofdkussen meebestellen , lijkt me wel wat !!

Pas als je de diverse varianten van dat spul zelf in het echt gevoeld hebt zie je hoe superieur geweldig het eigenlijk is , dit is voor mij echt DE openbaring van de laatste 10 jaar , geweldig spul !!

Ik zou alleen willen dat ik er een andere producent van vond , waar ik WEL van die sheets kan bestellen ..... maarja dan nog blijft het vies duur en ik kan het dan wel ultiem goed vinden maar die dekjes zijn nu al idioot duur...zou dan al gauw 150 euro worden... en wie geeft dat er nou voor ? Scheve mond

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:49

Afbeelding Zou dit wat kunnen zijn?

Armasport Soft pad met antiseptische werking.
De soft pad bestaat uit drukverdelend celachtig neopreenschuim met voortreffelijke schokdemping.
Het geringe gewicht betekend optimaal draagcomfort voor het paard. ( 80 x 80 cm / ca. 1,32 kg )
De gegolfde onderzijde van de pad zorgt voor een gelijkmatige beluchting van de huid en het haar.
De gladde bovenzijde sluit optimaal aan bij het zadel.
De armasport soft pad is zweet– en speekselbestendig en daardoor hygiënisch.
Antiseptische werking betekend een betrouwbare en duurzame bescherming tegen bacteriën en schimmel.