Wat ligt onder jouw boomloos (barefoot) zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gizar
Berichten: 62
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:34

Er zit plakplastic. Ik kreeg last van de naden, die zijn erg scherp. De ruglengte is inderdaad iets tekort voor het mooie.

gizar
Berichten: 62
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:37

Hoe krijg ik nu foto's van de msn groep hierheen??????

pmarena

Berichten: 48176
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:41

Pfffrt Verward

Geen idee , werkt het niet gewoon met [img] [/img] dan ?

Mail ze anders even naar mij als het niet te veel is Lachen

gizar
Berichten: 62
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:42


pmarena

Berichten: 48176
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:57

O , nouja op deze manier kunnen mensen het ook zien natuurlijk , via die link.

Wat ziet dat zadel eruit zeg , die zitting Bloos!

Dat je die naden voelt zeg , dan moet je echt wel lang in het zadel zitten Tong uitsteken

Helpt dat tape ? Lachen

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:25

Wat heb je nou met je beugelopriemophangingen gedaan? Om alles zo veel mogelijk onder je zitvlak te krijgen. Zou zo'n schapenseatsaver niet helpen?

gizar
Berichten: 62
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:24

Bij deze nog even de algemene link.

http://groups.msn.com/ponyclubmbeemster ... snw?Page=3

Het zijn veel foto's. Ik heb de standaard pommel en de hoge pommel op verschillende ruggen gelegd en op de foto gezet. Conclusie is dat ik graag een tussenmaat zou willen, een die vrij breed en hoog is dus.

De beugelophanging heb ik inderdaad naar boven toe aan elkaar vast gemaakt. Ik kreeg voor mijn gevoel flinke deuken in mijn bovenbenen en dat kan niet de bedoeling zijn. Dit is een goede oplossing.

De naden onder de seatseaver voel ik nu niet meer, maar nog wel de naad van de seatseaver. Misschien dat dat te verhelpen is met het schaap, die heb ik in huis, maar ligt nog even mooi te zijn. Helaas voel ik daar ook een naad. Dus of het echt helpt is nog de vraag.

Ik ga nog de nieuwe pad met daarboven de pad van memoryfoam proberen. Dat zit waarschijnlijk nog veel comfortabeler.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:07

Ha, mooi al die foto's, dat helpt mij weer verder naar het ultime pad
Ik zie dat de lengte over de rug idd wat langer mag zijn, is een beetje zonde van het biesje zo.
De nieuwe pads zullen meer in de vorm van het zadel zijn, dat staat toch een stuk netter.
Ben benieuwd naar je verdere bevindingen

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 16:54

Vandaag heb ik voor het eerst gereden op mijn nieuwe barefoot. (wel een tweedehands n.l. geruild met mijn bighornzadel met SonjaV)
D.w.z. 5 minuten waarvan 4 minuten gestapt en 1 minuut getölt. Dus van een controlezweetplek is dan nauurlijk geen sprake Scheve mond

Toch heb ik het idee dat het niet vrij van de ruggegraat ligt. Ook de schoft ligt niet echt vrij. Is dat normaal ?
Er ligt een grandeur dekje onder maar die inlages voelen dan ook vrij dun aan.
Ik heb ook nog een westernpad met inlages en vorm die ik misschien volgende keer maar es ga proberen. Zijn er meer mensen die daar mee rijden ? Het geheel komt dan wel veel hoger te liggen wat misschien weer minder leuk is maar die inlages zijn wel erg dik en houden de ruggegraat volgens mij erg goed vrij.

En zijn er ook mensen die boven het schabrak en onder het zadel ook een gelpad hebben gelegd ? Dat leek mij wel een goede optie....niet zo dik maar wel drukabsorberend. Of zou dat niet zo werken ?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 20:12

Gaitkeeper schreef:
Vandaag heb ik voor het eerst gereden op mijn nieuwe barefoot. (wel een tweedehands n.l. geruild met mijn bighornzadel met SonjaV)
D.w.z. 5 minuten waarvan 4 minuten gestapt en 1 minuut getölt. Dus van een controlezweetplek is dan nauurlijk geen sprake Scheve mond

Toch heb ik het idee dat het niet vrij van de ruggegraat ligt. Ook de schoft ligt niet echt vrij. Is dat normaal ?
Er ligt een grandeur dekje onder maar die inlages voelen dan ook vrij dun aan.
Ik heb ook nog een westernpad met inlages en vorm die ik misschien volgende keer maar es ga proberen. Zijn er meer mensen die daar mee rijden ? Het geheel komt dan wel veel hoger te liggen wat misschien weer minder leuk is maar die inlages zijn wel erg dik en houden de ruggegraat volgens mij erg goed vrij.

En zijn er ook mensen die boven het schabrak en onder het zadel ook een gelpad hebben gelegd ? Dat leek mij wel een goede optie....niet zo dik maar wel drukabsorberend. Of zou dat niet zo werken ?


Bij mijn paard lag het testzadel ook niet vrij van de schoft, daarom heb ik de barefoot toch maar niet gekocht.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:26

dat lichtblauwe dekje op pagina 7 is gaaf zeg!!!!!!!!!!

Tittel

Berichten: 811
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Muntendam (Gr.)

Re: Wat ligt onder jouw boomloos (barefoot) zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:48

Misschien dat iemand mij in dit topic verder kan helpen. Ik zoek een pade/sjabrak voor mijn shetlander. Geen gewone, maar 1 die de ruggegraat vrij houdt/met inlages.

Iemand die mij kan vertellen waar ik zoiets kan kopen of iemand die iets geschikts heeft lopen?

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wat ligt onder jouw boomloos (barefoot) zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 14:01

Gezien de maat kan Pmarena je misschien verder helpen, die verkoopt ook shetmaatjes BareFoots

Tittel

Berichten: 811
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Muntendam (Gr.)

Re: Wat ligt onder jouw boomloos (barefoot) zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 14:08

Wie weet waar ik een goeie pad kan kopen voor mijn shetlander. Ik heb een zadel gevonden voor mijn shetlander (boomloos). Ik wil dus wel dat zijn ruggegraat vrijblijft, maar kan geen pad/sjabrak vinden in een shetlander maat met inlages.

Omdat ik dit topic wel eens volg (heb zelf een physiopad onder mijn Barefoot) dacht ik dat 1 van jullie mij misschien kon helpen.

Dus weet je waar ze iets geschikts te koop hebben of heb je zelf iets liggen? Laat het me dan weten!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Wat ligt onder jouw boomloos (barefoot) zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 21:42

Zoals SM al zei, pb pmarena eens, ik weet zeker dat ze je kan helpen

Tittel

Berichten: 811
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Muntendam (Gr.)

Re: Wat ligt onder jouw boomloos (barefoot) zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:06

Zie nu pas dat ik 2 keer gepost heb. Eerste keer lukte niet, dus het opnieuw gepost. Nu dus dubbel.

Beter dubbel dan niet, haha.

Bedankt voor de tip.

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wat ligt onder jouw boomloos (barefoot) zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 15:34

Onder mijn boomloos (Torsion) zadel gebruik ik gewoon de standaard wolpad (van Torsion).
Mijn paardje heeft een nogal gevoelige rug, daarom had ik een Torsion Endurance gekocht, waarbij ook in het zadel dezelfde inleggen nog eens zitten die ook in de wolpad zitten.
Helaas zit je dan zo wijdbeens dat ik mijn knieen niet meer kan aansluiten, zeker niet met mijn korte pootjes.
Twee weken geleden heb ik toch maar die extra inleggen uit het zadel verwijderd en tot mijn stomme verbazing loopt Thyrla nog net zo vrolijk als voor die tijd. Die wolpad alleen geeft dus al flink wat bescherming!
Het zweten valt erg mee, zelfs bij een IJslander, tenminste bij de mijne.
De viezigheid is goed uit de wolpad te borstelen met een Leistnerborstel, met van die kromme haartjes.

Kortom ik ben tevreden met de pad die ik nu heb en hoef niet direct iets anders.
Komt nog bij, de bovenkant van de pad heeft de kleur van mijn zadel (zwart), de wollen onderkant van de pad is exact dezelfde kleur als mijn wildkleur-isabel merrie. Wat wil je nog meer??

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48443
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Wat ligt onder jouw boomloos (barefoot) zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 15:58

ik heb onder mijn Torsion (standaard) de sympanova pad liggen...

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wat ligt onder jouw boomloos (barefoot) zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:04

Hoe bevalt die sympanova-pad jou?
Mijn torsion endurance heeft wel een sympanova onderkant, dus ik ken het materiaal.
Het lijkt mij nogal bobbelig en stroef rechtstreeks op het paardenvel, maar ik ken nog niemand die er ervaringen mee heeft.
Kun je vertellen hoe het jou en vooral je paard bevalt?

Karin_deB

Berichten: 8257
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Wat ligt onder jouw boomloos (barefoot) zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:13

Bij mij ligt de Grandeur pad eronder, maar volgens mij is het het oude model, want hij is NET iets te kort aan de voorkant, waardoor die naar achteren schuift.
Dus ben nu aan het sparen voor een nieuwe pad

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wat ligt onder jouw boomloos (barefoot) zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:24

ik heb ook een sympanova pad ondermijn torsion zadel liggen, ik rijd niet zo vaak, maar vind het wel een ideaal pad, helemaal vergeleken met de oude grandeurs met dat gore netbont aan de onderkant

Boxer11
Berichten: 66
Geregistreerd: 13-05-05

Re: Wat ligt onder jouw boomloos (barefoot) zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:30

Zijn er tegenwoordig ook andere pads in de omloop die een beetje te betalen zijn

Tittel

Berichten: 811
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Muntendam (Gr.)

Re: Wat ligt onder jouw boomloos (barefoot) zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:32

Helaas heb ik nog steeds niks geschikts gevonden voor onder mijn zadel. In een shetlandermaat is het erg moeilijk. Ik heb pmarena al gevraagd en die kan me er ook niet aan helpen. Ook heb ik meerdere tips gekregen om na te vragen, maar tot op heden nog steeds geen succes.

Dus mocht iemand mij kunnen helpen aan een pad/dekje voor een shetlander met inlages dan hoor ik het graag.