hoeveel voeren jullie je (sport)paard van 1.70 ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:43

Citaat:
wat is het verschil tussen de draversbrok en de derby compact?


De Derby compact heeft een nog lager eiwit gehalte en bevat meer toegevoegde vitamines zoals vitamine E.(voor de speiren) Dit staat ook op de site.

Ik denk dat je zowiezo eens moet stoppen met de muesli en overstappen op muesli zonder haver. Kun je altijd nog zien wat je met de brok doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:46

Renske20 schreef:
, want als ie alleen brok krijgt staat ie met lange tanden te eten en laat vaak ook wat staan, met muesli erbij eet ie wel braaf zn voerbak leeg


De mijne staat Subli ook met lange tanden te eten, als ze hooi en brok tegelijk krijgt dan gaat eerst het hooi op, voor ze dan maar eens langzaamaan aan de brok begint. Dat was met een ander merk wel anders! Dus misschien ligt het aan de Subli!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:57

Mabel heeft van de winter tijdje op 4 kilo brok gezeten, (van havens, welke precies weet ik niet) en kreeg toen 2 kilo kuilmais bijgevoerd. En savonds, kuilgras
Nou staat ze op de wei, en krijgt nog maar 2 kilo en 2 soms 3 x per week een kilo kuilmais. en s'avonds kuilgras.

Kuilmais is een goede dikmaker

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 01:14

die van mij krijgt 2x 1kg sportbrok en2x 1kg basisbrok en hooi natuurlijk.......hij is net vier jaar oud en is toevallig vorige week net wat verhoogd in de sportbrok omdat ie wat traag werd...
hij is trouwens ruin en 1.68 m

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:06

Sultana is 1.71m à 1.72m en krijgt 1 kg pavo all-sports per dag nu en tot een week geleden kreeg ze de basisbrok ConditionX van pavo en daar 2 kg per dag van. Verder lopen ze bijn 6 uur buiten in de wei en s'morgens en s'avonds krijgt ze nog wat voordroog of hooi. Ze staat echt goed nu. Ook krijgt ze eenmaal per week pavo slobber met wat pavo kruidenmengeling erdoor heen.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:53

Mijn merrie van 1.73, is nu 6, staat pas een paar maanden in training, en krijgt 2 kg PAVO 1 per dag. Verder krijgt ze nog zo'n ongeveer 3 x per week slobber, ook van PAVO, en staat ze fulltime in de wei. Ze heeft ook aanleg om snel dun te worden, dus ik ben benieuwd.

Mijn opa gaf me raad om zemelen bij te voeren, omdat ze daar volgens hem ook wat van aanzetten, hebben jullie daar ervaring mee?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:22

Kuilmais is idd super! gewoon een voerschep bij zn gewone voer, wij gebruiken dat wel eens bij nieuwe paarden die erg schraal zijn, je ziet ze met de dag opknappen!

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:29

ik heb een ruin van 1.72, krijgt drie keer per dag 1 kilo sportbrok en ook drie keer per dag flinke plak hooi. Daarnaast voer ik zelf twee keer per dag een flinke kilo muesli gemixt met 5granen mix. Echt dik wordt ie niet, maar hij is dan ook goed in training.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:30

oh en uiteraard ook zemelen, vaak twee voerscheppen per dag, maar ik heb niet de indruk (bij dit paard maar ook bij andere) dat dit ervoor zorgt dat een paard wat voller wordt. Bij ons wordt juist altijd gezegd dat je straffeloos zemelen kan voeren, want die zetten niet aan!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:33

Je kan absoluut niet straffeloos zemelen voeren...
De verhouding kalk-fosfor is compleet zoek, als je op langere termijn zemelen wil blijven voeren zal je een kalksupplement moeten gebruiken.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:53

Kasmeria (1.74) krijgt 3 scheppen basisbrok, 1 schep mais en 1/2 schep haver. Dit verdeeld over 2x. Verder nog hooi, en nu staat ze overdag op het land (mais wordt dan niet meer gevoerd).
Ze loopt (in principe) elke dag een uur.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:33

Ons wedstrijdpaard krijgt sochtends 2,5 kilo normale boks en savonds 2,5 kilo normale biks. Dus 5 kilo normale biks per dag. Geen sportbrok ofzo.

En smorgens een kruiwagen kuil en savonds een kruiwagen kuil. En af en toe staat hij enkele uren in de wei gras te eten, dan krijgt hij savonds watminder kuil.

Hij is dik zat zo Haha!

En ik rij niet zo intensief wedstrijden, eens in de twee weken een wedstrijd op B niveau. (bijna l Knipoog ). Ik train ook niet zo intensief, 3x per week dressuur, eens in de 2 weken dressuurles, af en toe vrijspringen en buitenritjes.