Wat zouden jullie doen? (pony kopen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 18:29

zadel en hoofdstel van dat paard liggen daar en mag ik gebruiken dus heb ik niet nodig.. Want hij blijft ook daar staan!!
Hooi stro zat er bij inbegrepen

Maar ik wil weten wat jullie gedaan zouden hebben etc..
Aan dat topic heb ik niet veel.. Omdat mensen ook het stalgeld erbij rekenen?

Ineke2

Berichten: 33134
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:33

Nou dan kijk je wat er in jouw omgeving aan stalgeld betaald word...en dan het bedrag wat in het topic genoemd word min het stalgeld = wat een paard gemiddeld kost Knipoog

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:39

als je dat beest helemaal rondom en binnenstebuiten haalt om te laten keuren en er niks aan de hand is, kan je het doen.
maar waarom moet dat paard weg??
waarom verkopen ze hem??
en voor 100 euro??
daar koop je bijna nog niet eens een shet voor, laat staan een arabiertje..
en als jij zo'n 2000 tot 4000 euro achter de hand hebt voor DA kosten kan je het best doen!!
maar zonder zoveel geld niet, want dan kan je heel erg in de problemen komen..
elk paard wordt wel es ziek, en aangezien deze al op leeftijd is zal ie wel vaker wat krijgen..

als ik jou was zou ik lekker die paarden daar blijven verzorgen enz. heb je ook geen kosten/verplichtingen, en als je er dan aan toen bent, financieel kan je er over gaan nadenken om een paardje aan te schaffen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:41

Als ik het goed begrijp wordt deze pony in eigendom overgedragen voor eenmalig 100 euro en dan krijg je er ook nog gratis stalling bij??

Klinkt als een deal met een flinke adder onder het gras. Eigendom (dus verantwoordelijkheid) wordt overgedragen, maar omdat jij minderjarig bent draaien je ouders wettelijk voor alle kosten / verzekering op mocht het om wat voor reden dan ook fout gaan.

Als je ouders niet achter je staan / je steunen zou ik er absoluut niet aan beginnen.

Beautje
Berichten: 13
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:52

Met de gegevens die ik nu weet, zeg ik/raad ik aan: Niet doen!
Maar het is jou keuze, veel succes ermee.

Celeste
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:01

Uuh ik weet niet, maar een gezonde pony die gewoon braaf is heb je echt niet voor 100 euro. Ik denk dat hier wel wat meer aan de hand is!

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:15

[quote="DANIenVLIEG"]elk paard wordt wel es ziek, en aangezien deze al op leeftijd is zal ie wel vaker wat krijgen..
quote]

Hij is nog maar 14,
vind je dat al op leeftijd Bloos! ??

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:26

ik zou het doen, als de pony gezond is, waarom niet? misschien willen die eigenaren gewoon een goed tehuis voor dat beest en krijg je hem daarom zo goedkoop (want als je hem laat keuren weet je zeker of hij gezond is) Je stalling is perfect, waarom niet? Laat wel een contract opstellen waarin echt staat dat jij hem hebt gekocht, wat de afspraken zijn etc. En over eventuele operaties, zolang je de DA en hoefsmid etc gewoon kunt betalen hoef je je geen zorgen te maken. Zorg gewoon voor een goede verzekering. als je het daar op zou laten vallen is dom, want 70% van alle paarden eigenaren kunnen dat geld ook niet in 1X ophoesten als het zou moeten, daarom bestaan er termijn betalingen bij de dierenarts. Anders maak je goede afspraken met je ouders, en neem je een baantje voor de extra kosten die zouden kunnen komen?

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:33

Ik persoonlijk zou het doen,maar ja ik ben 23 en heb een vaste baan.
Maar ik zou die pony wel even laten keuren.

Zoals hier boven al verteld word, begin er niet aan als je ouders niet willen helpen,want die fout heb ik gemaakt en je kunt flink in de problemen komen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:07

Ik zou het niet doen...

Je zegt zelf dat je een baantje moet gaan zoeken om alles te kunnen betalen. Momenteel is het niet zo eenvoudig om een baantje te vinden, want zo geweldig met de economie gaat het nog steeds niet... Plus dat daarbij komt dat je daarmee niet zo heel veel verdiend en je echt grote rekeningen niet kunt betalen.

Daarbij komt de twijfel of dat de pony wel goed is. Je zegt zelf dat je hem wilt laten keuren, maar vergeet niet dat je daar ook al 450 euro aan kwijt bent.

Ik snap dat je het heel graag wilt en dat het ideaal lijkt (als mams mij niet had tegengehouden zat ik nu met een harem Shetten), maar ik zou lekker paarden blijven verzorgen en doorsparen tot je een paardje naar wens kan kopen.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:24

Even wat kosten op een rijtje:

* Voorrijkosten DA : 25 euro (dan heeft ie alleen de hendel van het hek aangeraakt)
Enting Influenza/tetanus 21 Euro

* Hoefsmid: Bekappen 22.50, voor ijzers 45, rond om 70. (Dan nog niets besproken over speciaal beslag)

* Wormenkuur : 12 a 13 euro

Is het paard gechipt? Heeft ie een paspoort? Anders heb je een grote kans dat je na 1 januari 2005 niet meer buiten mag rijden....
(kosten ongeveer 35 euro)

En dit zijn toch wel de meest voorkomende dingen. Er komen dus ook meer kleine dingetjes bij die je niet voorzien had. (Tuig dat stuk gaat, dekens etc etc)

En zoals al gezegd werd, je ouders zijn eindverantwoordelijk voor jou. Dus als zij het er niet mee eens zijn zou ik er niet aan beginnen. Krijg je echt een hoop problemen mee thuis.

Zo te horen heb je genoeg paarden om te verzorgen en als je 14 bent kun je alleen een krantenwijk lopen. Echte baantjes in de supermarkt ofzo zijn vanaf 15 jaar en kosten je ook weer tijd wat je minder aan je paard en huiswerk kan besteden!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:37

Mij lijkt ook dat hier een adder onder het gras zit, bijvoorbeeld dat de stalling dadelijk ineens wel geld gaat kosten, en dan sta jij met je pony te kijken ofzo.

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:41

Mijn jonge pony is opeens ziek geworden, dat kost me tot nog toe 300 euro aan dieenartskosten, daar komt nog bloedonderzoek bij, en met een beetje pech moet hij naar Utrecht....
Hoe betaal je dat ooit? Of laat je dan je pony inslapen omdat je geen geld meer hebt?

ALs je ouders erachter staan en evt. bij willen springen is het nog een overweging, maar anders moet j het niet doen. Een eigen pony is geweldig maar niet zalig makend....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:54

Vergeet niet dat de aanschaf van een paard de kleinste kostenpost is. De echte kosten komen pas daarna, ookal hoef je de stalling dan niet te betalen.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:27

Toen ik jou leeftijd had kon ik niet realistisch nadenken, haha, ik zou en moest n pony hebben en dacht dat ik alles wel kon betalen van mn zaterdagbaantje en mn zakgeld..Uiteindelijk is de pony er niet van gekomen toen, gewoon omdat het zo ontzettend duur is allemaal. Van een reservepotje voor de dierenarts kan je pard niet leven. Neem Gossie bv vorig jaar is hij in een jaar tijd erg vaak ziek geweest, paard niet verzekerd en het heeft ons voor 2 bezoeken al 600 euro gekost en dan heb ik al de andere keren nog niet eens meegerekend.
Hoe jammer het ook is, ik zou toch even wachten tot je wat ouder bent en echt werk hebt..Het is zo verdrietig als er wat met je paardje is en je kan hem niet laten behandelen wat hij nodig heeft en dat heeft n dier wel verdiend..
Het is n perfecte aanbieding dat je daar voor zo weinig kan staan, dat lokt natuurlijk wel, maar je hebt geen ouders om op terug te vallen als er echt wat aan de hand is.
Denk er dus nog eens goed over na, succes.