Rijden jullie met dit warme weer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saartje1989
Berichten: 71
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:59

Ik rij wel gewoon, maar ik denk niet dat ik ga rijden als het boven de 35 graden is ofzo Schijnheilig . Maar na het rijden dan spuit ik Mick helemaal af. En als het mee zit met school dan kan ik soms ook wel 's ochtends gaan of 's avonds Lachen . Bovendien hebben we ook een binnenbak, waar het soms nog wel minder warm is dan buiten !

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:00

Ik ga ook gewoon rijden met dit weer ....als je immers wedstrijd hebt met deze temeperaturen ben je in ieder geval gewent aan het rijden met deze hitte Bloos en kan je je eigen daarbij ook beter concentreren op het rijden tijdens zo'n wedstrijd dan op de hitte omdat je al wat gewent bent Vork
En tja, Wie wat wilt bereiken....moet niet zeiken zeg ik maar zo Knipoog een echte Die-Hard dus.
.....en trouwens zo kan je het luie zweet ook lekker uit je lichaam rijden dat is ook weer goed voor de mens...en voor de lijn *LOL*
gewoon een flesje water op de bak en zo nu en dan een teugje nemen en weer gaan met die banaan OK dan!
Maar goed, geef wel eerlijk toe, dat ik niet langer zou gaan rijden dan 30 min. want dan is mijn Tamorretje toch wel helemaal leeg...jong paard in opbouwende conditie Knipoog

Primadonna

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:12

Ik heb gewoon gereden, maar ben dan wel pas vanavond om 21.00 uur begonnen. Als de mussen van het dak komen vallen, geef ik wel eens een dagje extra vrij...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:17

PrimaDonna schreef:
Wie wat wilt bereiken....moet niet zeiken


Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht. Sommige mensen (en ook paarden) kunnen namelijk absoluut niet tegen hitte. Die worden daar goed ziek van of krijgen andere (lichamelijke) klachten. En hoe graag ze ook iets willen bereiken, die kunnen voor hun eigen gezondheid maar beter wat rustiger aan doen bij hoge temperaturen. Lachen

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:38

Ik rij ook gewoon met dit weer, heerlijk. Cool
Morgen wordt het nog warmer hoorde ik. Scheve mond
Ik ga gewoon rijden, gewoon lekker relax en niet eens smorgens of savonds. Gewoon een beetje aanpassen aan het weer en mn paardje heeft er geen moeite mee, die dribbelt er toch wel op los. Hyper!
( Ik iets meer, krijg altijd hoofdpijn van dat warme weer Haha! )

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:40

Ik denk dat er verschil is tussen 1 extreem warme dag, zoals vandaag en een periode van warm weer. Als het zo extreem is zoals nu dan zou ik wel oppassen vooral met de wat steviger paarden. Ze de hele dag buiten laten staan, beetje stappen ed is dan al haast genoeg 'trainig'. Wanneer er een periode van warm weer aan komt dan is het wel belangrijk om het op te bouwen (als je tenminsten van plan bent de zomer door te rijden). Je kunt heel duidelijk wennen aan inspanningen in de hitte als je het maar rustig opbouwt.
Vergelijk het gewoon met jezelf dat is meestal wel een goede richtlijn.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:46

Ik rijdt vandaag iig wel gewoon, vanavond lekker springles. Dat zal wat worden, we mogen dan wel wat vaker tussendoor even stappen denk ik.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:46

op dit moment rij ik niet omdat pipi op de wei staat..
maar toen ik nog op de manege reed, reden die pony's daar soms wel 2/3 uur op een dag als het zo heet was.. en dan ook nog binnen..
dat was echt niet te doen hoor.. moet je 's avonds, als de zon al de hele dag op het dak van de binnenbak geschenen heeft, daar een uur volop gaan trainen.. das voor mezelf niet eens te doen Tong uitsteken
dan had ik ook wel eens zoiets van *ik zeg m'n les wel af en ga een keer als het wat minder warm is..*

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:49

Ja hoor en als het boven de 30 graden is, rijd ik om half 7 's ochtends. Gisteren viel het me trouwens 100% mee met de hitte! Was warm maar niet extreem heet. Ben vandaag dus 'vrij', er zijn nog wel ander klusjes te doen. De stallen hebben een grote beurt nodig....

identitytje
Berichten: 76
Geregistreerd: 30-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:09

ik rijd gewoon met dit weer. dan wel s'ochtends of s'avonds maar beweging krijgen ze wel. als het extreem warm is dan maak ik meestal een staprondje met ze over het strand. vinden ze s'avonds echt heerlijk.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:14

Ik rij niet met deze warmte. Stanley heeft 3x een hitteberoerte gehad in het verleden en in overleg met de DA komt hij niet buiten bij 25 graden of meer. Als ik met hem zou gaan rijden zou dat denk ik niet helemaal goed aflopen...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:16

Ik rij wel met dit weer, wel met een zadelvormig shabrak ipv een vierkante. Lachen Ik probeer het wel rustiger aan te doen, meer stappen tussendoor en zo. Rosalien liet gisteren nog even zien dat ze helemaal geen last van de hitte had... tja, dan zet ik haar echt toch even aan het werk.

edit - O ja, ik rij altijd 's avonds.
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 08-06-04 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 11:20

Als het echt te warm word zoals vorig jaar, dan gaat hij in de zonspitsuren van het land af en in zn stalletje(ze hebben geen beschutting bij ons) en dan word er ook sávonds vlak na etenstijd gereden, vervolgens n douche en mag hij nog even lekker het land op voor 3 uurtjes. Maar nogmaals, dit alleen als het echt TE warm is. Zoals vandaag en gisteren word er gewoon gestapt buiten hoor, het echte werk word er zoizo al niet meer gedaan met Gossie.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 12:02

ja het punt is ik rij geen wedstrijden en ik mag van de eigenaar niet rijden met dit warme weer. Bij ons staat er bijna geen wind en dan nog is lekker 30 graden. Ik kan wel wel goed tegen als er een windje staat. maar nu is het echt warm in de buitenbak. morgen wordt het wat minder dus dan kan ik lekker gaan rijden. maar mieke heeft niet echt een goede conditie en de bak is nog loei zwaar dusja. misschien straks ff afspuiten

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:26

Tessebes schreef:
Ik rij wel met dit weer, wel met een zadelvormig shabrak ipv een vierkante. Lachen


Heej, dat is wel een goeie. Daar had ik nog niet aan gedacht. Nou moet ik alleen wel weer shoppen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:36

Doe ik ook: hoe minder overtollige lappen stof op mijn paard, hoe beter. Lachen

En gewoon lekker de arbeid aanpassen op jezelf en je paard. Je kunt best aan het werk met dit weer hoor, maar in warme landen hebben ze niet voor niets de siesta uitgevonden. Knipoog

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:44

Gewoon s avonds of s morgens (alhoewel met werk ik dan om 5 uur uit bed zou moeten en ik ben niet zo'n ochtendmens). Ik heb zelf namelijk een hekel aan de warmte en kan er slecht tegen...

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:47

Nou wat ik meestal wel zie is dat mensen niet gaan rijden maar wel de paarden tussen 12 uur en drie uur op wei laten... Ja dan moet je dat ook niet doen

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:52

Ik rij gewoon hoor, of ik rij 's ochtends vroeg of 's avonds laat, lekker voor jezelf en je paard Knipoog

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:12

Ik denk dat mijn verzorgpony niet echt blij wordt als ik haar nu écht aan het werk zou zetten Haha! Ik heb ook geen mogelijkheid tot afpuiten jammer genoeg, dus als ze erg veel zweet kan ik haar niet lekker laten afkoelen.
Morgen ga ik wel weer rijden, hopen dat het dan wat koeler is Lachen Ook voor mezelf want ik kan er echt niet tegen om in dit weer zware inspanning te doen, dan lig ik binnen een half uur gestrekt hoeveel ik ook drink.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:46

Gisteren groot respect voor IngridM gehad. Ze kwam lessen, niet alleen met cap, maar ook nog eens een bodyprotector om!

Haar shirt was echt zeiknat toen ze klaar was Haha!

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:50

Met dit weer ga ik meestal 's avonds als het wat afkoelt pas trainen, maar soms ook overdag omdat je op concours natuurlijk gewoon in de hitte moet starten en je dan wel van je paard moet weten of hij/zij dat wel of niet goed verdraagt en hoeveel arbeid ze dan nog verstouwen kunnen (ivm lengte losrijden).
En IngridM: top hoor! Je rijdt veilig of je rijdt niet he! OK dan! Haha!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:52

Ik had gister ook een half uur les (jahaaaaaaaaaaaaaaa!! Voor het eerst in - uuuuh..- een jaar???) en mijn paard was súper looplustig! Hij was wel aardig aan het pompen nadien, maar als je af en toe even stapt om op adem te komen dan kan je volgens mij gewoon rijden. En als ze teveel zweten kan je electrolyten geven. Ik bedoel, er is een verschil tussen gewoon werken en over de kling jagen. Daarbij viel het mij nog wel mee met de temperatuur gister. Als je dan al niet meer kan rijden, kan je de halve zomer niet rijden!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 13:59

Lot schreef:
En als ze teveel zweten kan je electrolyten geven.
Wat kun je dan geven? Verward Zag dit ook al ergens in het endurance topic staan, maar zou niet weten wat het is!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:13

soort mineralen/zout. In poedervorm. Je kan dit in het drinkwater doen als ze veel hebben gezweten.

Een banaantje kan ook wonderen doen Haha!