Rijden jullie met dit warme weer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:35

miekelover schreef:
ja ik mag van de eigenaar niet rijden met dit warme weer de paardjes staan 24/7 op de wei. En we hebben alleen een zware buitenbak dus extra warm en we hebben ook last van de horzels want we zitten 50m van het bos vandaag. En ja om aleen het bos in te gaan is ook zo gezellig.


Je bent toch niet alleen? Je heb dan geloof ik ook nog iemand onder je Haha! Ik kan best met mn haf vermaken hoor! rij vaak nog liever alleen, kun je rustig zelf bepalen waar je heen wil en wanneer en kunt galloperen enz Knipoog no problem *LOL* rij zelf eind van de middag, rond 7 uur, want de poort sluit om 9 uur dus jah.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:43

ik had echt goeie zin om gisteravond om negen uur te gaan rijden, maar na het uitmesten van twee stallen was ik helemaal verrot! Paard zelf laten lopen en er mooi naast blijven staan. Vandaag een nieuwe poging, heb goeie hoop dat t vandaag wel gaat lukken!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 12:07

Charmed_One schreef:
Je bent toch niet alleen? Je heb dan geloof ik ook nog iemand onder je Haha!


wie bedoel je daarmee. Ja we hebben wel een nieuw meisje op stal maar die heeft nog maar 1keer gereden en die mag nog niet het bos in

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 12:07

hetk an toch kwaad als de paarden 24/7 op de wei staan en dan naar het rijden af te spuiten. dan kunnen ze toch verbranden. dat zei de eigenaar

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:18

Karin schreef:
Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht. Sommige mensen (en ook paarden) kunnen namelijk absoluut niet tegen hitte. Die worden daar goed ziek van of krijgen andere (lichamelijke) klachten. En hoe graag ze ook iets willen bereiken, die kunnen voor hun eigen gezondheid maar beter wat rustiger aan doen bij hoge temperaturen. Lachen


Dit sloeg meer op mezelf dan over andere...wordt immers gevraagd rij jij met dit warme weer?
Dit was mijn individuele antwoord geen algemeen antwoord en niet aanvallend bedoeld op mensen die onder welk andere omstandigheden niet kunnen of mogen rijden, wedstrijd rijdend of niet!

Dus krom door de bocht is als je het scheef opvat.

Primadonna

LouLi
Berichten: 350
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:19

ik rij gewoon,ik profiteer van het goede weer voordat het weer regent(we hebbe geen binnenpiste) als het echt te warm is rij ik 's avonds.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:07

Pfff ik rij dus normaal WEL met warm weer, maar gister was het echt niet te harden (wilde wel dressuren maar kon het gewoon niet opbrengen Tong uitsteken )
Ben dus maar een blokkie om gaan stappen buiten.... het verbaasde me echter wel dat Cinzano zo mega voorwaarts was, hij was echt flink aan het doorstappen.... had hij zeker een stuk minder last van de warmte dan ik Verward Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:22

Gisteravond springles gehad, dat was echt zweten, maar daarna naar huis met de paardjes en lekker afsponzen en afspuiten. Daarna stonden ze heerlijik fris en tevreden in de stal te dromen, lekker toch.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:24

Ik ga vanavond lekker weer rijden, het waait nu lekker koel, dus het is weer prima te doen.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 14:03

ik ga ook vanavond rijden om half 7

identitytje
Berichten: 76
Geregistreerd: 30-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:27

ik ben gister om 6 uur begonnen... eerst ze allemaal uitmesten daarna ze rustig allemaal binnen gehaald, en ben ik om 7 uur opgestapt om het eerste slachtoffer aan het werk te zetten. we hebben heerlijk over het strand gereden. was gelukkig niet zo druk meer en meneer was ernstig voorwaarts dus heb hem maar 1 keer laten gaan anders is die de hele weg niet te stoppen. daarna heb ik het hele eind lekker terug gestapt. toen het 2de slachtoffer aan de beurt, die heb ik in de bak aan het werk gezet aangezien die buiten nog niet helemaal gewend is. wil nog teveel etterbakken vooral als het druk is op de ruiterpaden en dat was het gister ernstig. maar ja even meneer een half uur in de bak aan het werk gezet. ik heb vandaag vanochtend gereden en dat is maar beter ook het is hier nu weer stervensheet. de zon is doorgebroken dus het is weer aardig warm.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 16:54

Ik rijd ook gewoon door!
Alleen niet midden op de dag. Als het niet anders kan zou ik daar ook geen problemen mee hebben hoor, na het rijden krijgen ze een lekker douche dan!!
Nu rijd ik meestal gewoon 's avonds.

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:25

Ik rijd ook 's avonds. Het is dan alsnog wel erg warm en overgens zweten voor ons allebi Scheve mond Maar ik vraag veel minder van mijn paard.
En na het rijden spoel ik hem lekker af *LOL*

Bertus_Suzy

Berichten: 855
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:49

melissa (safierlover) en ikkk
gingen gister de pony's afspuiten en onszelf ook haha Knipoog
en toen gingen we een buitenrit maken kletsnat Haha! Party!!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:53

Ik heb gister gelongeerd, vond het echt te warm om erop te stappen, maar paard had toch nog wel veel zin...

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:55

ikke wel,
ik vind een beetje hitte juist wel lekker
ben je klaar, ben je helemaal bezweet en je paard ook en dan heb je zoiets van, sjee heb ik even gesport

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:01

miekelover schreef:
wie bedoel je daarmee. Ja we hebben wel een nieuw meisje op stal maar die heeft nog maar 1keer gereden en die mag nog niet het bos in


Nee juh, dat bedoel ik niet *LOL* je zit boven op iemand als je gaat rijden... je PAARD Haha! Ik snap niet dat je alleen rijd, want je gaat op pad samen met je geliefde 4voeter Lachen dus zeg nie dat je alleen rijd Knipoog

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 18:07

Charmed_One schreef:
Nee juh, dat bedoel ik niet *LOL* je zit boven op iemand als je gaat rijden... je PAARD Haha! Ik snap niet dat je alleen rijd, want je gaat op pad samen met je geliefde 4voeter Lachen dus zeg nie dat je alleen rijd Knipoog

owzo haha ja ik ben een beetje blond Haha!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:26

ik rijd vooral savonds met dit weer dan valt het nog wel te doen...