Rijden jullie met dit warme weer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:14

Banaantje?? Ik leer weer wat..!! Vertel!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:18

Daar zitten ook de nodige zouten in.

Tol krijgt er altijd eentje na de les Lachen Vind ie heerlijk!

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:18

Gewoon lekker 's avonds rijden, dan is het niet zo warm.
En verder veel buiten rijden.
Dan is het prima te doen, niet zo aanstellen.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:21

Gister vond ik het nog niet zo heel warm... Vandaag wel Knipoog dus ik ga vanavond rond een uur of 7 rijden, dan zal het wel al wat koeler zijn. Helemaal niet rijden vind ik een beetje onzin, dan kan je de hele zomer niks doen Verward
Ik zal wel wat meer stappen met dit weer trouwens.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:17

Ik ben vanmorgen om 7 uur gaan rijden, was pas om 10 uur weer terug.
Ik heb een bosritje waar ik normaal 1,5-2 uur over doe op m'n gemak gedaan, lekker lang door de vennetjes heen geplonst enzo. OK dan!
Apollon vond het leuk iig.
Na het rijden nog ff een douchje gegeven en zelf in t zwembad gesprongen Tong uitsteken Allebei afgekoelt Haha!
En nu heeft ze mooi de rest van de dag vrij Knipoog

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:29

PrimaDonna schreef:
Ik ga ook gewoon rijden met dit weer ....als je immers wedstrijd hebt met deze temeperaturen ben je in ieder geval gewent aan het rijden met deze hitte Bloos en kan je je eigen daarbij ook beter concentreren op het rijden tijdens zo'n wedstrijd dan op de hitte omdat je al wat gewent bent Vork
En tja, Wie wat wilt bereiken....moet niet zeiken zeg ik maar zo Knipoog een echte Die-Hard dus.
.....en trouwens zo kan je het luie zweet ook lekker uit je lichaam rijden dat is ook weer goed voor de mens...en voor de lijn *LOL*
gewoon een flesje water op de bak en zo nu en dan een teugje nemen en weer gaan met die banaan OK dan!
Maar goed, geef wel eerlijk toe, dat ik niet langer zou gaan rijden dan 30 min. want dan is mijn Tamorretje toch wel helemaal leeg...jong paard in opbouwende conditie Knipoog

Ik word dus echt ziek van de warmte, dat heeft niks met zeiken te maken.
Ik wil wel, maar kan gewoon niet.
Dus een btje kort door de bocht.

Primadonna

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:30

Ehm, waarom staat mijn eigen stukje in de quote?

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:31

Omdat je inmiddels oververhit bent geraakt? Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:36

Omdat je je eigen tekst binnen de [quote]-codes van de quote hebt geplaatst. Knipoog

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:36

Nou ik probeer niet te rijden met dit weer.

Waarom, dat leg ik je even uit.

1) ik heb zonne allergie (heel vervelend)
2) ik altijd hoofdpijn krijg door de luchtdruk

Dit omdat ik eigenlijk nooit in de zon zit vanwege de allergie.
Sinds ik twee jaar gelden ben begonnen met zonnebanken gaat het beter.
Maar aan de warmte wennen doe ik nooit.
Maar ik moet wel mijn armen bedekken anders krijg ik van die hele kleine rode bultjes.
Niet echt een fijn (lekker) gezicht.

Maar als ik niet rij, longeer ik hem of hij heeft helemaal vrij.
Ik pas gewoon mijn schema aan, aan de heetste dagen.
Hij heeft altijd 1 dag helemaal vrij en 1 dag longe.
Als ik dit nu doe op de aller warmste dagen, heb ik het toch mooi geregeld?

En trouwens in Nederland is het bijna nooit de gehele week warm.
Dus komt het schema omgooien mooi uit.

Ik rijd altijd 's avond omdat ik FULL time werk.
Dus uiteindelijk zal ik zeker 4 dagen van de week rijden.

Het is niet dat hij de gehele week (weken) vrij krijgt hoor.
Laatst bijgewerkt door Liekje1981 op 08-06-04 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:39

*LOL*

Ik rijd wel, maar let op dat Sjors niet overhit raakt (en ik ook niet Tong uitsteken). Gewoon wat rustiger aandoen en wat korter rijden, maar wel werken. Daarna een douche voor hem en mij! Haha!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:39

Hahaha, zal idd oververhit zijn. Haha!

noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:44

Ik rij ook gewoon. Het liefst 's morgens of 's avonds. Als dat niet gaat gewoon 's middags. Wel erg warm inderdaad, maar daarna spons ik ze af en kruip ik thuis lekker onder de douche Haha!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:50

Vanmiddag tussen 12 en 1 gereden. Na 10 minuten rijden was mn paard al behoorlijk bezweet. Maar jah, ze moet blijven werken anders is die buik echt niet in toom te houden. Ze liep verder wel geweldig, het weer maakt haar niet zoveel uit Lachen

k_loves_p_c

Berichten: 97
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:59

hey ik rijd bijna elke dag ook al is het warm maar als het warm is dan gaat ik lekker s'avonden en nog lekker lang me paardje mag dan relex stappen en een draf als hij zin hefft om lekker te rennen dan laat ik hem gaan vind het zelf ook heerlijk om die wind in me gezicht te voelen en te genieten van een rit met alleen ik en pierro

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:22

Ik ga dadelijk ook gewoon rijden we hebben rijvereniging.
En daarna lekker afspuiten de paarden kan geen kwaad. zondag is er toch weer westrijd en als het op wedstrijd zo warm is wordt erook niet naar de warmte gekeken. dus kan het nu ook wel.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 22:58

ja ik had mieke vandaag gelongeerd en toen afgespoten. Maar dat mocht eigenlijk niet want dan zouden de paarden het alleen maar warmer krijg. Net als wij uit het zwembad komen en in de zon gaan liggen dan heb je het veel warmer dan als je ervoor in het zwembad sprong. Ik vind het best wel sneu da ik ze niet mag afspuiten met dit warme weer. Met de manege zijn we lekker het bos ingeweest dat was echt zalig. Dus ik ben vandaag nog niet lui geweest:D

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:02

Nou, ik dacht ook dat het toch wel erg warm was om te rijden, maar vanavond hadden we caroussel oefenen voor een show en aangezien ik een aantal keren niet ben kunnen gaan door omstandigheden ben ik vanavond (20:00 uur, maar wel in binnenbak) wel gegaan en zowaar: hij had de turbo aan!!
Haha.. ik vond et maar sneu voor em, maar hij loopt als een trein met 30 graden!!

Ethelate

Berichten: 21121
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:43

Ik pas wel aan, maar probeer wel toch zo veel mogelijk te trainen.
Gister ging het op een gegeven moment zo lekker, en toen ik haar een keer op de hals klopte, merkte ik pas hoe bezweet en beschuimd ze was. Als het goed gaat vergeet ik meestal de tijd, en was dus al een half uur aan een gesloten druk bezig. Toen zijn we maar lekker buiten uit gaan stappen Knipoog
En ik probeer nu telkens sochtends te rijden. En omdat ze nu niet lang naar buiten kan omdat ze door haar vliegen deken heen, nog gestoken wordt, wil ik haar toch veel laten bewegen Knipoog

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:41

Als ik moet werken dan rijd ik 's avonds.
Ik reed vandaag om 20.00 uur en was tegen 23.00 uur weer terug bij de weide.
Onderweg nog 15 min pauze gehouden om het paard te laten grazen en water te laten drinken.
Als ik vrij ben, dan rijd ik of 's morgens of 's avonds.
De tempo pas ik ook aan het paard en het weer aan.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:27

Ik mocht willen dat ik met dit warme weer kon rijden.... helaas staat hij met een blesure op stal. Maar als hij wel goed zou zijn ga ik gewoon rijden, al zoek ik dan wel de koelte van het bos op en maak ik er een rustig stapritje van. Kan me niet voorstellen dat het voor beide partijen lekker is om je met dit weer uitermate in het zweet te werken.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:41

Ik heb ongeveer van 7 tot 8 gereden. Bezweet was ze op stal al. Ik heb wel wat rustiger aan gedaan. Meer oefeningen gedaan of ze nog lekker voorwaarts is, niet echt opgericht of zo. Daar vond ik het te heet voor, Prisca duidelijk ook. Daarna goed uitgestapt en afgespoten. Ik vind het zo lekkerder rijden, dan als het heel koud is... Dat ligt ons alletwee wat meer. Ik probeer er wel altijd op te letten niet op de allerheetste tijden van de dag te rijden en wel mijn training aan te passen aan de hitte.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:49

Ik had gisteren om kwart over 6 les... in de BINNENBAK Boos!
Onze buitenbak is omgeploegd en valt niet in te rijden.

Alle deuren van de bak opengezet, gelukkig is-ie 30 bij 80 dus het waaide wel een beetje door.
Er waren wat opstartprobleempjes, maar Silly geeft niks om de hitte en ik ook niet echt als we eenmaal bezig zijn. We hebben wat vaker gestapt tussendoor, en daarna lekker onder de lauwe douche (zowel paard als ik Knipoog ). En natuurlijk een appeltje, voor de dorst (en een liter cola Schijnheilig ).

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:50

Ik ben gister om pak weg 7 uur in de avond gaan rijden.
Toen was het lekker, alleen werd Marilyn lek geprikt door muggen en horzels