paard in de wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bokker31
Berichten: 155
Geregistreerd: 16-04-07
Woonplaats: Enschede

paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 12:27

Hoi

Ik heb een vraag. Als jullie je paard overdag in de wei zetten, is er dan altijd iemand in de buurt om op te letten? Of gaan jullie gewoon naar het werk of naar school zonder dat er iemand thuis is?

Alvast bedankt!

Groetjes Hester 2 (ik heb me nu voor het eerst aangemeld, maar lees al een tijdje mee. Ik zag dat er nog iemand is die ook Hester heet, dus vandaar de 2)

Anoniem

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:29

Helaas moet ik ook andere dingen doen, zoals idd werken of boodschappen oid.
Ze blijven bij mij dan buiten staan. Anders vind ik dat ze te weinig buiten zijn.

simpie
Berichten: 259
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Rockanje

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:30

Bij mij hetzelfde hoor.

Mijn 2 ponies staan aan huis, en overdag staan ze lekker in de wei, zonder toezicht dus.
Gelukkig heb ik wel oplettende buren, dus mocht er echt wat zijn dan word ik wel gebeld.

Groetjes.

_Mevrouwtje_

Berichten: 478
Geregistreerd: 04-03-07
Woonplaats: Zoetermeer

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:41

mijn paardjes staan op een pensionstalletje.. en daar staan ze gewoon lekker de hele dag buiten,,.. Zonder dat ik erbij ben!

En de eigenaar van stal is ook niet altijd thuis

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:43

Mijn pony's staan wel is zonder toezicht op het weiland, wij zijn gewoon wel is weg en s'nachts ja dan slapen we Tong uitsteken Op de stal waar m'n andere pony staat is ook lang niet altijd toezicht.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:40

Voorheen stonden mijn paarden in een polder. Van alle kanten goed zicht door omwonende huizen. Qwestie van de omwonenden informeren als er iets afwijkend is in komen en gaan (van jezelf indien je met trailer vertrekt). Hierdoor valt het ookeerder op als er een trailer zou komen die er niet thuishoor en buren zullen dan eerder kontakt opnemen, opnummerbord noteren oid.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:41

aanvulling op het vorige bericht.
ik zou mijn paarden ook niet zou snel op een afgelegen weg neerzetten mochten de paarden daar in de sloot belanden op opgehaald worden is er echt geen zicht op.

Wiesje

Berichten: 2915
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:21

mijn paarden staan bij mij thuis. Ik ben nagenoeg altijd thuis of er is iemand anders die weet dat ik gebeld moet worden mocht er iets met de jongens aan de hand zijn. Bij ons is dus nagenoeg 24 u / dag toezicht. En dan kan er nog niet eens iets gebeuren bv in de sloot terechtkomen op opgehaald worden Haha!

DianneM

Berichten: 9312
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:55

mijn paarden staan bij iemand aan huis, maar diegene heeft geen uitzicht op de wei door een soort van plas wat er in het midden ligt en de bomen die erin groeien. Daarentegen wonen er wel mensen aan de achterkant van het weiland die wel alles kunnen overzien. Voor noodgevallen hebben ze mijn telefoonnummer. Er is dus uiteraard geen 24 uur toezicht ivm werken en slapen van de bewoners daar, maar ze worden ook niet geheel aan hun lot overgelaten. Ongeveer 3 keer per dag komt er iemand bij de paarden, de eigenaar van het land, ik en de eigenaar van de andere tinkers in de kudde. Verdeeld over de dag, dus 's ochtends, 's middags en 's avonds.

Lauralco

Berichten: 252
Geregistreerd: 16-02-07
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:00

Alco staat op een boerderij en de eigenaren zijn bijna altijd thuis. Dat geeft me wel een prettig gevoel. Je leest wel eens hele nare berichten over paarden die in een afgelegen wei staan. Verdrietig

AapjeAstrid

Berichten: 4502
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Lilongwe, Malawi

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:03

Wij hebben weien op 4 verschillende plaatsen, en daar kun je natuurlijk niet allemaal op letten.
De paarden staan dus vaak zonder toezicht.
Maar de paarden worden goed in de gaten gehouden door de mensen die er vlakbij wonen, en als er wat is weten ze ons te vinden.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:08

Ik heb de paarden bij huis maar ook hier is geen 24 uur toezicht.
Ik werk parttime, ben dus ook veel thuis, maar we zijn ook geregeld een hele dag weg. De eigenaren van de andere paarden komen ook regelmatig, en ik hoop dat wanneer er iets is, onze bejaarde buurman die het zicht op de wei heeft, ook in kan grijpen.
24 uur toezicht is utopie, want 's nachts slaap je en kan er ook van alles gebeuren. Of ze nu in de wei lopen of op stal staan...

Lynn_Nikita

Berichten: 25467
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:10

ze staan allemaal buiten, met deze temperaturen zelfs 24-7
1 weiland waar de 2 pony`s staan is geen toezicht, lopenw el paar 100 mensne per dag langs , ligt op oprijlaan van een hotel/kasteel namelijk en hun hebben wel mijn nr voor het geval dat..
2 anderen staan bij iemand achterom, en staan nog 3 andere paarden. Door de dag komene r altidj paar mensen, op verschillende tijdenook ikzelf kijk 1 keer per dag hoe het daar is, ivm water en of alles n orde is

kelly_ikke
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-04-07

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:49

heeY ik heb dan zelf geen paarden maar ken deze vraag goed genoeg haha...!
ik ken mensen die ook gewoon naar hen werk gaan ens en of naar school maar dat kan ja ook wel...
want als je geen hele dagen weg bent kan je het paard tussendoor wel eten geven ens...
groetjes kelly

Apocalatch

Berichten: 3088
Geregistreerd: 22-08-06

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:50

Mijn oma en opa wonen aan de overkant bij onze paarden. Zij kunnen ze door het raam in de gaten houden.

Djaleesa

Berichten: 4432
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:38

Mijn pony staat in de wei ook als ik er niet ben. Er is altijd wel iemand daar maar in het oog houden lukt niet echt aan de andere kant van de dijk. Maarja, ze zijn altijd wel rustig enzo. Kan makkelijk.

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:41

eerste paar keren ben ik er wel bijgeweest even met beenbescherming en springschoenen alles maar later is er meestal iemand anders op stal in de hoop als er wat gebeurd dat ze aan de bel trekken Lachen en me veulen staat bijna altijd onder toezicht(behalve s'nachts) ze is nu de eerste weiland nacht ingegaan maar ik hoef er niet bij te zijn paarden zijn paarden Knipoog

Purante
Berichten: 12
Geregistreerd: 18-04-07

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:33

We kunnen niet de hele dag thuis blijven om op te letten. En ze de hele dag binnen zetten vind ik ook niks. Ze staan hier zo lang mogelijk buiten, in de zomer dag en nacht en in de winter alleen overdag, daardoor zijn ze ook redelijk rustig op de wei.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:56

Bij mij staan ze dag en nacht buiten en ik ben er echt niet altijd bij. De wei ligt 50 meter verderop maar er staan wel huizen omheen dus toezicht is er wel bijna altijd

Anoniem

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:59

Mijn paard staat bij een boer, zijn huis staat in de wei.
De paarden lopen dus om zijn huis heen. Er is altijd wel iemand die ze in de gate houdt.

Chessiej

Berichten: 1705
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 12:01

Mijn paarden staat ook bij een boer.. Ik kan gewoon weg gaan.. Die mensen zijn bijna altijd thuis en er loopt een hond over het erf heen, heel lief beest maar meeste mensen zijn toch bang voor hem..

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 12:05

bij mij is er niet 24 uur per dag iemand aanwezig... ik hoop gewoon dat het goed gaat, en dat als er iets is dat de buurman/buurvrouw mij belt of wat dan ook!

heb trouwens nog nooit wat aan de hand gehad... ze zijn wel eens door de omheining heen gegaan, maar dat was richting groen gras... Clown

kimdevos87
Berichten: 29
Geregistreerd: 17-04-07

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 14:32

ik zette hem altijd op het land en ging dr na naar school. er was altijd wel iemand op stal om het in de gaten te houden enzo, en mijn oom had ook een camera aan het huis bevestigd zodat als hij binnenzat dat hij het ook in de gaten kon houden! na schooltijd haalde k em er altijd weer uit! en meestal na het rijden enzo er weer in en dan s avonds laat met zn alle eruit, heeeel af en toe 'snachts maar voor mij liever niet!

Gabs
Berichten: 79
Geregistreerd: 16-01-07

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:09

Mijn verzorgpony staat bij hun achter het huis
en hun bedrijf staat langs het huis
dus eigenlijk is er altijd wel toezicht op, dus als er iets gebeurd
zijn ze er snel genoeg bij

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: paard in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:22

Ik verkeer in de luxe positie dat mijn man gewoon "thuis werkt" dus er is altijd iemand bij onze en onze pensionpaarden aanwezig als ik aan het werk ben.