Voel me schuldig tijdens rijden!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
free21
Berichten: 54
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 22:59

Maar in hoeverre denken jullie , dat een paard nog is zoals hij was toen hij op de steppe leefden, is het niet na al die tijd een heel ander dier geworden, met hele andere behoefdes en belevingswereld ? een hond is toch ook geen wolf meer ? wat vinden jullie?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:59

ik zit er de laatste tijd ook erg mee
waarom doen we een paard dingen aan als een bit, hoofdstel,zadel what ever
wat is het nut daarvan laat een paard vrijrondlopen
maar onze paarden zouden dat niet meer kunnen, zonder onze aandacht en liefde (denk ik)
geniet van de dingen die je wel hebt en denk maar zo: ze kunnen niet zonder ons
sterkte!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:33

Ik zat laatst dressuur op tv te kijken. Dacht ik bij mezelf: "Paarden zijn ook hartstikke gek dat ze het nog doen allemaal ook nog, al die rare pasjes enzo, je ziet nou nooit iemand op een koe piaffe doen....". Best vreemd hoor, het schijnt dat je op koeien wel kan rijden, maar dat die staken als ze geen zin meer hebben.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:39

ik heb dat vooral nu ik van alles lees over de zadels en paardenruggen. maarre het geld ontbreekt me om een western of barefoot zadel te kopen.

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:56

Hoi
Interesante topic...
toen ik 8 jaar was ben ik gaan rijden op een ponyclub, ik leerde rijden zonder zadel.
met 11 jaar ben ik gestopt en toen ik 20 was ben ik weer begonen, en toen moest ik dus met zadel rijden, jeetje wat was dat erg, ik had helemaal niet het gevoel dat ik op een paard zat.
ben kort erna gestopt, omdat ik zwanger was van mijn 2de dochter.
maar 1 jaar geleden heb ik dan eindelijk mijn eigen paard gekocht, een veulen van 10 maanden( hij is nu 2 jaar).
ik heb een geweldige band met hem.kan het eigenlijk niet goed verwoorden

eigenlijk heb ik hem niet gekocht om op hem te rijden maar gewoon omdat ik het geweldig vind om met paarden om te gaan.
ik laat iedereen in zijn waarde die wedstrijden wil rijden enzo, ik zie alleen het doel er niet van.
ik ben blij dat ik hem mag verzorgen en wie weet zal ik ooit wel eens op zijn rug mogen zitten.
Knipoog

free21 schreef:
Ik denk niet dat een paard "denkt" : goh , nu sta ik hier al de hele dag in de wei, waarneer komt baasje nou, zodat we kunnen gaan rijden? Ik denk dat we graag willen dat paarden dat denken....


Damian staat toch echt wel te wachten dat ik kom, hij staat in de wei met 6 andere jonge en oudere paarden, waar hij mee speelt , maar als hij mij zit komt ie in volle galop naar me toe en is hij blij om me te zien.
denk trowens wel dat dit zou kunnen veranderen als ik hem zou berijden en flink zou laten werken.

groetjes
Annick

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:14

Ja dat heb k oowk wel eens,

Dan ben k aan het rijden, en dan denk k daar oowk opeens aan. En dan wil ik eigenlijk niet eens verder rijden...

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:39

Ik zelf voel me niet schuldig, maar ik weet wel wat je bedoelt. Ik weet ook wel dat ik vast wel eens dingen niet goed doe, maar ja, dat merk ik dan meteen aan mijn paard, dus ik word zo met mijn neus op de feiten gedrukt.