Niet meer hengstig = drachtig? of schijndrachtig?

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Romy

Niet meer hengstig = drachtig? of schijndrachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-04 18:49

Mijn 12 jarige merrie is sinds maart niet meer hengstig geweest..
Daarvoor wel altijd, en meestal keurig op tijd..
In maart ben ik verhuisd naar een andere stal. Waar haar grote vriend, 19, klophengst, maar JAREN geleden gecastreerd in utrecht, woont. Daar aangekomen bleek Romy nogal heel hengstig en haar grote vriend, bleek nogal veel man te zijn Bloos! je begrijpt vastwel wat ik bedoel en wat er toen gebeurt is Schijnheilig
Ze is dus een ruim week lang "gedekt" door hem.
Daarna is ze dus niet meer hengstig geweest..

Maar zo'n 2 weken voordat ik van stal verhuisde was er een klein welsh hengstje (1.25 en mijn merrie is 1.50) van zo'n 10 maanden die los gebroken was, wat er toen gebeurd is, weet ik niet.. Maar romy was toen ook goed hengstig.. (maar dat is dus bij verandering van stal weer geworden -> ik toen opgelucht, dat ze niet drachtig zou zijn van die kleine welsh)

Maar nu mijn vraag.. Zou ze schijndrachtig kunnen zijn?? En gaat dit gewoon weer over? Nog bijverschijnselen?
Of toch misschien drachtig?
Ik had nog steeds de hoop dat ze weer gewoon hengstig zou worden, maar nu, bijna half juni, vrees ik toch meer van niet..

Ga het ook maar ff aan mn dierenarts vragen, misschien toch maar even scannen.. Of denken jullie dat dit niet nodig is?!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie