Zoektocht naar paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:35

Een goed paard is wel peperduur,
het is maar net wat je onder 'goed' verstaat Lachen

Je kan het wellicht beter omschrijven als:
"Een paard wat aan mijn eisen voldoet hoeft niet duur te zijn"

Op dit moment is Marktplaats één van de grootste advertentieplekken van paarden.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 13:17

Ik ben het er niet mee eens sjuimpje.

Ik heb twee maal een goedkope koop gedaan.
Allebei zien ze er nu super uit, waarvan 1 echt de sport in kan en zeer luxe oogt. Deze is dus ook afgelopen weekend verkocht voor een passende prijs.
Wat het mij gekost heeft is een goede poetsbeurt en wat tijd om hem wat dingetjes te leren.

Waarom zou ik een glimmend paard kopen als er 3 deuren verder een niet uitziend paard staat voor een stuk minder omdat hij er niet uitziet, terwijl het enige wat hij nodig heeft een opknapbeurt voor het oog is?
Een goed paard hoeft niet altijd met een strikje erom geleverd te worden. Voor mij iig niet.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 14:33

Als je een goede had, waarom ben je dan op zoek naar een nieuwe?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 15:04

Omdat ik hier praat over een pony en ik zoek een paard.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:18

Waar ligt je budget ongeveer dan? Wij hebben ook doorgaans wel paarden te koop. Maar de een vind het de normale prijsklasse en de ander vind het weer ontzettend duur...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 23:05

Ik heb nu een aantal paarden gezien waarvan ik ze op mijn lijstje heb gezet. Dat varieerd van veulen tot 3 jarige (ik zoek tot 5)
Ben zowat overal geweest op internet en ben inmiddels aan de duitse sites begonnen. (toch vind ik daar net iets meer naar mijn smaak)
Is me ook opgevallen dat de prijzen daar soms ook lager liggen waardoor het weer wat makkelijker word met zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:08

holly schreef:
Wat ik spectaculair vind pipo is wat jij in huis hebt haha. Dan doel ik op je RDtje. Gewoon een paardje wat je ineens kan aanspreken. Waarvan je wel denkt dat het een leukerd word en fijn uit de weg kan met zijn bewegingen. Dat hoeft absoluut niet duur te zijn, als je maar goed zoekt.

Ik denk dat jij het wel met mijn stelling eens bent, een goed paard hoeft niet peperduur te zijn.



Die was duur hoor Haha! Knipoog

Dees

Berichten: 18918
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:12

Nee Pipo, dat gaat een koopje blijken Knipoog

Holly, omschrijf eens een keertje wat je zoekt, kwa maat, kleur, pedigree, budget...
Er is van alles te koop, maar verwacht geen 'spectaculair mooi' voor 2.000 euro. Die tijd is geweest, praktische iedere verkoper weet wat er in zijn schuur staat en anders is hem dat allang verteld.
Voor een 4.000 euro zijn er trouwens nog steeds wel hele mooien te koop, als je idd goed zoekt.
Laatst bijgewerkt door Dees op 08-06-04 23:22, in het totaal 2 keer bewerkt

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 23:19


StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:13

holly schreef:
Heel lief van je. Vaniwaarden ben ik niet zo kapot van.
BMstables wel maar die hebben niet wat ik zoek.
Ik zoek toch echt het wat spectaculaire paard.


Holly ik heb een gigantische goede 3 jarige, maar geen papier!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:19

Sjuimpje schreef:
Een goed paard is wel peperduur,
het is maar net wat je onder 'goed' verstaat Lachen

Je kan het wellicht beter omschrijven als:
"Een paard wat aan mijn eisen voldoet hoeft niet duur te zijn"

Op dit moment is Marktplaats één van de grootste advertentieplekken van paarden.



De apart goede paarden die kant en klaar zijn zijn inderdaad peperduur. Maar bij driejarige kan je de kans wagen en dan zijn ze betaalbaar ( ligt aan je portomonnee natuurlijk) Alleen moet je wel de mazzel hebben ze bij de fokker te kopen, en niet bij een handelstal of iets dergelijks. Dan kan je het wel vergeten.

De meeste handelaren kopen ze ook niet gek duur in namelijk. Maar die hebben er een neus voor.

Wel weet ik dat je toch echt in de regio Drenthe/Groningen/Friesland moet gaan zoeken, want in de rest van het land vinden ze een paard al snel apart goed en kost ie de hoofdprijs terwijl je ze nog niet voor een bosritje te maken wil hebben.

Ben met vriendin ook al een tijd op zoek naar een fijne 3/4 jarige en ik denk dat wij toch weer in Friesland uitkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:19

Natasha schreef:
Holly ik heb een gigantische goede 3 jarige, maar geen papier!!



Voor de fokkerij is dat denk ik niet interessant.

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:22

ik zoek ook een nieuw paard en heb net bij handelstal vissenberg n profiel aangemaakt met wat voor soort paard ik zoek prijsklasse kleur ed.
harstikke handig.
je weet maar nooit of er wat leuks uitkomt.
het is altijd het proberen waard zoiets toch

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:48

Pipo,
ik weet wel waar ik de leuke en fijne paarden vandaan kan halen hoor Haha!
Maar dan zijn niet de echt goede en [quote Holly:] spectaculaire.
Een goede spectaculaire is voor mij een paard met veel potentie, bloedmooi en super op de foto's.
Die kan ik dus echt niet betalen
(niet dat ik er veel aan heb, want ik ben er zelf dan toch zo mee uitgereden, maar het staat wel leuk op de wei Vingers aflikken )

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 01:47

Samsam, die had mijn speurneus ook al gevonden.

Natasha, zonder papier heb ik niet graag ivm het eventueel eens fokken.

Pipo, als ik in mijn zoektocht een oogje in het zeil moet houden dan zeg je het maar. (http://www.pferde-mehrhoog.de/verkaufspferde.htm)


Wat ik precies zoek, poeh dat is een hele moeilijke vraag.
Ik ben tijdens mijn zoektocht geloof ik erachter gekomen dat ik op donker val.
Iig geen brede bles of super hoge witte voeten
Wel mooi als het 2 witte achtervoetjes zou hebben en een kolletje (niet veel eisend hoor Tong uitsteken )

Ik zoek geen paard met kriebel pasjes, maar gewoon lekker ruim.
De stokmaat hoeft niet megahoog want ik ben ook maar een kleintje dus misschien zo rond de 1,65m?
Van veulen tot 5 ongeveer.

Ik geloof dat duitse ouders mij wel aanstaat.

En verder ach als het mij aanspreekt.
Prijskaartje-> laag haha.
Laatst bijgewerkt door holly op 09-06-04 01:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 01:47

Sjuimpje schreef:
Pipo,
ik weet wel waar ik de leuke en fijne paarden vandaan kan halen hoor Haha!
Maar dan zijn niet de echt goede en [quote Holly:]
spectaculaire.
Een goede spectaculaire is voor mij een paard met veel potentie, bloedmooi en super op de foto's.
Die kan ik dus echt niet betalen
(niet dat ik er veel aan heb, want ik ben er zelf dan toch zo mee uitgereden, maar het staat wel leuk op de wei Vingers aflikken )


Als ze niet super op de fotos zijn dan hoef ik ze sowieso niet. Stalgebrek is daar aan toe. Maar dan moeten ze wel rontgenologisch goed zijn.

Jonge paarden zijn absoluut nog wel te vinden, waar denk je dat die handelstallen ze vandaan vissen Verward Ook bij de particulier en de fokker. Alleen moet je het risico durven nemen om een driejarige te kopen waarvan je verwacht dat deze de potentie heeft! Driejarigen zijn zelden spectaculair trouwens ( ja die luchtlopers) Lingh is daar een zeer goed voorbeeld van.

En er door heen kunnen kijken, want vaak zijn die niet zo bloedmooi op die leeftijd Haha!

Ze zijn er wel.........maar het is wel zoeken ...........en dan echt goed zoeken. Toch denk ik dat je voor een duizendje of 4 dan niet klaar bent. Eerder zo rond de 6 a 7. Alleen moet je wel dat oog ervoor hebben!

Voorbeeldje...........Mackinley..........op driejarige leeftijd was dat echt een belabberd beest. Tijdens de verrichting ging hij er terecht uit. Daarna kwam hij bij een vriendje van mij op stal. Hij liep daar het L en M door, en niemand vond het echt een wereldbeest.
Iedereen weet hoe het met hem is afgelopen toch Haha!

Een goed paard moet ook nog maar de juiste ruiter met het vermogen tegenkomen om een goed paard te worden.

Toppers worden gemaakt.............

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 01:55

Hoho pipo joh, nu spreek je over wel hele leuke paarden.
Ik ben eerlijk tegen over mezelf als ik vind dat deze iets boven mijn petje gaan.
Heel leuk zo'n paard, maar met mijn rijstijl kom ik toch iets te kort nog.(Z halen ermee is genoeg hoor)

Ik zoek gewoon een paard welke dingen goed op kan pakken en heerlijk kan werken. Maar geen mega-superdeluxe-overdreven sportpaard. Dat is te veel voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 01:58

Daarom zei ik al: Wat vind jij spectaculair Haha! Want ik vermoedde al dat je een fijn paard wil wat Z kan lopen.

Daar zijn er werkelijk ZAT van!

Tip: Ga ook naar springgefokte beesten kijken! Die zijn vaak wat goedkoper als ze niet de hemel springen, maar kunnen vaak zeer fijn bewegen. De meeste dressuurtrienen laten die staan Haha!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 02:02

In mijn profiel staat mijn ponymaatje. Dit oogt leuk en kan goed uit de weg, dat zoek ik paardenmaat.

En ja idd pipo ik zoek haast hetzelfde als jij.
Ik vertelde je over de RD die ik voor mijn vriendin heb uitgezocht. Deze zat nog onder de 2500 euro. Gewoon goed zoeken. Heerlijk paardje maar mij iets te lang. Deze man verkoop trouwens nog steeds paarden in de lagere klasse pipo, misschien ook iets voor jou om eens te informeren of hij wat heeft staan?(niet altijd even mooi hoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 02:07

holly schreef:
In mijn profiel staat mijn ponymaatje. Dit oogt leuk en kan goed uit de weg, dat zoek ik paardenmaat.

En ja idd pipo ik zoek haast hetzelfde als jij.
Ik vertelde je over de RD die ik voor mijn vriendin heb uitgezocht. Deze zat nog onder de 2500 euro. Gewoon goed zoeken. Heerlijk paardje maar mij iets te lang. Deze man verkoop trouwens nog steeds paarden in de lagere klasse pipo, misschien ook iets voor jou om eens te informeren of hij wat heeft staan?(niet altijd even mooi hoor)


Vriendinnetje wil wel wat meer geld uitgeven, en dat gaat ook om een springbeest Haha! Dus RD bloedlijntjes zijn dan niet echt passend.

En wat ik al zei: Die RD was echt wel duur, maar dat vind ik ( en de kenners) een bloedmooi ding wat echt heel los en goed kan lopen. Tenminste zo lijkt het nu.........dat kan natuurlijk heel erg tegenvallen als ze straks drie is Haha!
Dan kan het wel de grootste ezel allertijden zijn. Daarnaast is ze ook uitgekozen op haar stam. De hele moederlijn is prestatie en predikaatrijk, voor een uiteindelijke fokmerrie is dat wel belangrijk ( voor mij dan he Haha!)

Mijn ambitie is dat het een fijn sportpaard word en het liefst een sterpredikaat erbij voor de fokkerij.

Trouwens.............ga eens kijken op wat ZZGP wedstrijden, zal je opvallen wat een bagger daar rondloopt. Paarden die je echt zelf niet zou uitkiezen.

De top die je altijd ziet: Salinero, Krack, Lancet en dergelijke...........die zijn niet te betalen. Maar Nimbly doet het ook super, en waarschijnlijk was je die voorbij gelopen als driejarige Haha!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 02:12

De top die je ziet is niet eens mijn smaak idd.
De benen van Krack doen mij net iets meer. Wil niet zeggen dat ik een afstammeling van Krack zou willen

Ik houd niet van het gestrekte been, of het hele iele lijntje.
Ik zie wel graag een mooi meegaand achterbeen.

Voor mij hoeft het allemaal niet zo puur voor de fok te zijn, als ik fok is het voor mezelf en wil ik wel graag een leuk papier, maar super hoeft niet perse. Dat maakt ook alweer verschil in prijs.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:27

Je kunt zeker wel een goed paard kopen voor een leuk bedragje als je goed zoekt. Ik ben 18 en mijn buget was niet heel groot. Ik wilde wel een kwpn paard van 3 of 4 jaar en na wat speurwerk op marktplaats heb ik die gevonden. Daar stond bij notk dus heb gewoon gereageerd en verteld dat ik geen groot buget heb maar wel een heel goed tehuis aanbied en ik mog langs komen om te komen kijken Haha! Omdat ik op slag verliefd was op het paard en het gewoon goed klikte en de eigenaren liever een goed tehuis wilde als geld mog ik hem dus voor een groot bedrag minder hebben en hebben ze hem zelfs gebracht (is ong 200 km) Dus ik ben er van overtuigt dat je zeker wel een goed paard voor een leuk prijsje kunt vinden alleen moet je daar net tegen aan lopen succes met zoeken in elk geval OK dan!

_Charlotte_

Berichten: 2405
Geregistreerd: 22-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:18

stipje voor de sites.

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Zoektocht naar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:56

Idioot oud topic en daarom een slotje.

Bovendien zijn stipjes-berichten niet toegestaan!