hoeveel betalen?voor dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:20

Belachelijke verhoging ineens. Ik vind de boxen ook erg klein klinken. Als ik jou was zou ik gewoon lekker rond kijken of er nergens een simpel boerderijtje is aangezien je toch vooral wandeld met je paard heb je die luxe niet nodig, dus waarom zou je voor die luxe betalen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:00

russel schreef:
Luxe kost geld, er geen gebruik van maken kost dubbel.

Mee eens, maar hier is het ook wel een beetje een kwestie van er geen gebruik van kĂșnnen maken. De stapmolen is onveilig en de longeerbak op dit moment echt onbruikbaar.

Wil er wel even bij zeggen dat ik er nog steeds sta, dus zo erg is het nou ook weer niet Lachen Zijn gewoon wat frustraties die even bovenkomen..

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 20:23

kijk, dat ik die dingen niet gebruik, a-la. maar de andere mensen willen ook helmaal geen solarium of stapmolen!
ik wil niet bij een boertje staan met een schuilstalletje (min of meer omdat ik weet dat mijn pony af en toe ECHT in een goede box moet staan (ze kan niet de hele winter door buiten (arab,bld.). daarbij komt ook (maar dat is ook geheel mijn eigenkeuze) dat er nog 2 pony's staan, die 2 plus mijn pony horen bijelkaar, ik wil ze onder geen beding uitelkaar halen...

-mijn vraag was min of meer of het normaal is om 225 euro te betalen voor deze stal.. de faciciteiten gezien.

(en zoals batje al zei: de stapmolen is onveilig en de longeerbak is onbruikbaar) en als ik de boer een beeetje ken,.. blijft dat zo.

er zijn al veel mensen weg, omdat ze deze luxe niet willen (de boer wil klanten trekken door er luxe artikelen neer te zetten, maar als hij nou eens gewoon nadenkt waarom er mensen weg gaan?)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 01:13

Als alles er bij zou zitten zou ik 225 niet duur vinden, het feit dat de verhoging in 1 keer komt en er komt omdat die alles wil uitbreiden vind ik minder kloppend.

Hij is nu dus aan het berekenen voor iets wat je in de toekomst erbij krijgt?
Vind ik een beetje raar.

Over het algemeen vind ik 225 dus wel netjes, zelf zit ik aan de 205, maar dan alleen 2 buitenbakken *1 wei en 1 gewone* heel veel land *super belangrijk* lekkere ruime boxen en de gezelligheid.
Weinig luxe dus.

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 19:41

ach ja, eigenklijk komt jou stal in de buurt. afgezien dat wij prutswerken hebben van een stapmolen en een longeerbak die niet in wil klinken.
en jij hebt tenminste nog 2 rijmogelijkheden (wei + bak)

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:13

Ik vind de prijs vrij hoog, maar ik moet zeggen dat de stalling hier in het noorden niet extreem duur is, mits je op een manege wil staan.
Ik vind de verhoging belachelijk, je mag niet zo ineens zoveel bij de prijs opdoen.
En als hij toch meer klanten krijgt, strijkt hij toch al meer geld op?

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 20:31

Ik zou aan die pension houder een deal proberen te maken, Waar je gebruik van maakt, daar betaal je voor. Want hij mag dus niet zomaar de prijzen verhogen (wel iets, maar niet zoveel)

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 23:42

uh huh, dat dacht ik ook al. ik ben daar gaan staan omdat het goedkoop en lekker normaal was. ik had er rekening mee gehouden dat het duurder zou worden :
- eerst betaalde ik 80 euro per maand (Dat was de afspraak, inruil voor wat werk en 2 keer in de week stallen uitmesten) (daar zou ik dan 100 euro per maand door verdienden)
- later vond de boer dat blijkbaar toch te veel van het goede, ik moest 100 euro betalen en voor 80 euro hetzelfde werk doen als daarvoor voor 100 euro) (vatten jullie hem nog?!)
- toen wilde hij gewoon 180 euro zien per maand. ok, et kan niet anders, ik betaal netjes elke maand (met moeite) 180 euro.
- toen is de prijs vanwege het koffie geld enz, met 5 euro omhoog gegaan, geen probleem, prima, begrijpelijk.
- nu gaat hij omhoog naar 225, echt absurt, zoals de meeste van jullie ook zeggen.

ik weet dat ik geen pony had moeten nemen als het geld voor de stalling al niet kan betalen, maar dit is echt een speciaal geval (zie profiel) dus niet van die opmerkingen maken aub als :dan had je maar geen pony moeten nemen,)

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 09:56

Jippie schreef:
De prijsverhoging vind ik belachelijk. Jij vraag niet om een solarium en al die andere dingen. In de Bit van vorige maand staat een duidelijk stukje over stalgeldverhoging en de rechten die je hebt als klant. Je kunt gewoon weigeren om akkoord te gaan met de verhoging.


Dat wilde ik net zeggen.
Koop de Bit even daar staat een goed stuk in over prijsverhogingen. Ook het verbeteren van de buitenbaan ed is geen rede om de prijs te verhogen.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 10:06

Citaat:
Dat wilde ik net zeggen.
Koop de Bit even daar staat een goed stuk in over prijsverhogingen. Ook het verbeteren van de buitenbaan ed is geen rede om de prijs te verhogen.


idd, heb het ook gelezen en er staan echt wel interessante dingen in...

Ik sta ook op een heerlijke 'gewone' stal. Ik heb 4 jaar dezelfde prijs betaald voor stalling (400 gulden), en toen de euro werd ingevoerd werd het 180 euro. Een verhoging van ongeveer 40 cent dus Haha! .
Dit vond ik erg netjes als je het met de rest ging vergelijken.

Nu hadden ze vorig jaar nieuwe stallen geplaatst en daarna ging de stalling met 10 euro omhoog. Vond ik ook nog wel redelijk....
Let wel op, deze verhoging kwam dus pas NA dat de nieuwe stallen gebouwd werden.

Deze man doet dat alvast VOOR de vernieuwingen. Wie zegt dat hij het afmaakt als iedereen al over is gegaan naar het nieuwe bedrag!

In iedergeval succes ermee!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:37

Ik denk dat het stallingsgeld in principe hetzelfde werkt als huizenhuur.
Als jij al gebruik maakt van de stalling, mag hij niet zomaar klakkeloos de prijs steeds omhoog gooien.
De nieuwe pensionklanten kan hij rustig 300 euro per maand laten betalen, als iemand zo gek is om dat te doen, maar jullie niet.
Trouwens, als ik jouw verhaal zo lees is hij niet echt betrouwbaar, aangezien je steeds meer moet betalen.
Ik zou mijn paard daar weghalen als ik jou was, deze meneer is duidelijk erg geld belust.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:21

pff ik vind het best duur,,

ik betaal 155 euro en dan heb ik een buitenbak van 20 bij 40.
stallen van 3 bij 3.
super grote weide waar ze elke dag op worden gezet en 'savond weer afgehaald worden.
een eigen zadelkast.

stal word uitgemest alleen op zaterdag meot je het zelf doen.
word gevoerd.
binnen longeerbak.
binnen wasplaats
en alles netjes verzorgd

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 19:47

tjah..
Citaat:
Ik denk dat het stallingsgeld in principe hetzelfde werkt als huizenhuur.
Als jij al gebruik maakt van de stalling, mag hij niet zomaar klakkeloos de prijs steeds omhoog gooien.
De nieuwe pensionklanten kan hij rustig 300 euro per maand laten betalen, als iemand zo gek is om dat te doen, maar jullie niet.
Trouwens, als ik jouw verhaal zo lees is hij niet echt betrouwbaar, aangezien je steeds meer moet betalen.
Ik zou mijn paard daar weghalen als ik jou was, deze meneer is duidelijk erg geld belust.

als dit nou eens waar is....
zou wel handig zijn, maar ontzettend bedankt voor de tips en ik ga zeker ff de bit kopen

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:55

Maar 1 pak zaagsel per week??? Mijn god hoe in godsnaam houd je je stal goed, haha. Ik vind het best n dure stalling hoor, gezien je accomodaties. Ik sta voor 247,50 volpension, houd in er word gevoerd(voer inbegrepen) en uitgemest(erg goede bedekking, altijd schoon en ook lekker veel). Hij word swinters in de paddock gezet en er na 2,5uur weer uitgehaald. Zomers word hij daarvoor in de plaats in het land gezet en er savonds weer uitgehaald. Nu is de accomodatie bij ons op stal niet perfect, maar voor ons wel..Een erg grote buitenbak, geen idee hoe groot, een longeerbak en losgooibak en verschilllende weides, bv arme land en rijke land en dan weer onderverdeeld in dag en nachtland en merrie en ruinenland..
Oja ik sta trouwens in Het Gooi, ook best een dure omgeving..

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:02

opzich wel duur ja...
Ach, 1 pak zaagsel per week, daar redt ik het wel mee in een stal van 3 bij 3.30..

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 09:02

ik kan dat dus echt niet. 1 pak, daar lukt het 's winters niet mee..
pepper draaid nogal eens op stal en schopt alle drolletjes doorelkaar en ze plast heel veel (want ze drinkt ook heel veel) ik haal er per dag ongeveer 1 kruiwagen uit s'winters (net iets minder).. dus daar red ik het eht echt echt niet mee

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:19

Ik BETAALDE voor ene maand pension voor Arzu 130 euro
Inc.
Bixs(zoveel je wilt)
S`morgens en S`avonds worden ze gevoerd
Ruime box(3X3)
enb elke dag weide gang,
Een bak van 20X40
En een paddock van 20 bij 30(ofzo)
en s`winters beschikking over een bak.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:22

Ik vind het niet schandalig veel hoor, je zit wel in amsterdam. Eigenlijk vond ik de 180 euro heel erg weinig, zeker als je er dan ook nog land bij hebt

snuffel
Berichten: 218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:48

Ik vind 225 ook niet absurd veel voor de randstad. Maar die verhoging van 45 in een keer vind ik wel veel. Mijn eerste gedachte toen ik las, was ook: lees dat artikel in Bit en doe er samen met andere pensiongasten je voordeel mee. Maar als de pensioneigenaar zijn zin door wil drijven, trek je uiteindelijk vaak toch aan het korste eind omdat de sfeer er niet beter op wordt .....

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 19:56

eerlijk gezegd, randstad, ok... maar je moet toch wel de mogelijkheid hebben om je paard ergens neer te zetten ookal zit je niet zo heel erg ruim?

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 15:42

Ik vind 45 euro verhoging wel heel erg veel!!! En dat je dan nog maar 1 pak zaagsel per week mag gebruiken, zelf moet uitmesten enz...
Ik zou als ik jou was toch een andere stalling zoeken,... eentje zonder al die faciliteiten, want je maakt er toch geen gebruik van, dus waarom zou je dan wel voor betalen??

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 16:03

In de laatste bit stond het juridische verhaal over stalgeld verhogen.De pensioneigenaar moet tijdens de eerste afspraak hebben aangegeven met hoeveel procent hij het stalgeld mag verhogen. Dit moet of in het schriftelijk contract vastgesteld zijn of midels een mondelinge afspraak.Tevens bestaat er gwoonte recht als voorheen al maandenlang de stal word uitgemest en opeens zijn de pensioneigenaar doe het zal maar vanaf nu, sta jij in je recht door niet extra te betalen. Mag een pensioneigenaar dan nooit de prijs verhogen, ja dat mag maar maximaal 1 a 2 procent per jaar. 45.- is dus in jouw geval teveel.Depensioneigenaar moet de reden vermelden van de verhoging, slechte economie is geen juridisch goede reden. Ook moet de pensioneigenaar je minimaal drie maanden voor dat de verhoging ingaat op de hoogte stellen, zodat je drie maanden de tijd hebt om evt. een andere stalling te zoeken. Zorg dat je middels een persoonlijke brief aangeeft dat je het niet eens bent met de verhoging. evt. kun je gratis advies inwinnen bij de wetswinkel. Kijk of je in de winkel het juni nummer van Bit kunt vinden, en kopieer stukken voor de pensioneigenaar, of laat het hem lezen!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:03

muiszje schreef:
eerlijk gezegd, randstad, ok... maar je moet toch wel de mogelijkheid hebben om je paard ergens neer te zetten ookal zit je niet zo heel erg ruim?


Wat een onzin. Dan moet je lekker een stalletje bij de boer zoeken.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:18

Ze was juist op deze stal gaan staan omdat het gewoon was zonder al teveel luxe,
Beetje onnodig om zo te katten.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:23

Katja schreef:
Ze was juist op deze stal gaan staan omdat het gewoon was zonder al teveel luxe,
Beetje onnodig om zo te katten.


Aan het begin staat dat ze van bijna geen enkele faciliteit gebruik maakt. Dan kan ze toch beter bij een stal gaan staan zonder die faciliteiten?