voer vraagje..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

voer vraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 15:07

Sinds een week is mijn haflinger verhuist van een erg volle wei naar een schrale wei. Maar nu vraag ik me af, heeft ze voldoende aan dit korte/weinige gras of moet ik haar iets bijvoeren? Ze is te dik, dus ze staat wel op dieet. Maar qua vitamines ed? Het is ook wel een hele overgang van een volle weide naar dit... En sinds ze hier staat duikt ze sneller gras kantjes in (tijdens wandelen) terwijl ze dit nooit deed en eigelijk ook goed weet dat dat niet mag. Ik ben erg blij met de schrale wei, maar ben altijd toch wel vrij snel bang dat ze iets te kort komt. Ik heb haar afgelopen week wat eiwitarme musli bijgevoerd.

Hier 2 foto's van de wei;

]Afbeelding

Afbeelding
Gras lijkt hier wel extreem groen trouwens Haha!

Jullie mening?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:12

je zou wat onderhoudsbrok bij kunnen voeren , en evt wat vitamine suplement, zeker als ze op dieeet is , is het belangrijk dat ze voldoende vitamines binnenkrijgt!!

muesli ben ik geen fan van ...

noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:17

Ik denk dat het goed is voor haar Vital-brok van pavo bij te voeren.
Daar zitten meer vitaminen en mineralen in. Je voert dan 30 gram brokken, wat gelijk staat aan 3 kilo onderhoudsbrok (dus zelfde hoeveelheid vitaminen en mineralen).

Het kan inderdaad gevaarlijk zijn voor die grote overgang. Zeker bij koudboeden kan er dan vet in het bloed komen, door de snelle vermagering die optreed als ze te weinig voedingsstoffen binnen krijgen.

Voordeel van Vital-brok is dan, dat ze toch minder eiwitten binnen krijgen, maar wel genoeg vitaminen en mineralen.