hoe dit verder aanpakken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

hoe dit verder aanpakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 19:06

Een paar weken geleden hebben we er dus een nieuwe pony (shet) bijgekocht.
Heel lief beestje, wel wat bang maar het gaat steeds beter.
De eerste dagen heb ik haar met kaptoom gelongeerd, en eigenlijk ging het heel goed, ze is heel braaf, dus na een tijdje maar eens een bitje (enkelgebroken watertrens met rubber bitringen) erin, ze is een jaar of 10 dus beslist niet te jong.
Daar reageerde ze heel onwennig op, dus maar een halstertje eroverheen en daaraan gelongeerd, gaat ookal een tijdje goed, net als het longeren aan het bit.
Dus voorzichtig eens aan de lange lijnen geprobeerd eerst iemand naast haar lopen, dat ging wel heel aardig.
Als ik nu alleen wegga aan de lange lijnen dan gaat het een hele tijd goed tot ze ineens een of andere angst aanval lijkt te krijgen en abrupt omdraaid.
Iemand enig idee hoe ik dit nu het beste aan kan pakken?
Haar tanden zijn nagekeken en samen met een andere pony helpt niks, Polly gaat regelmatig mee maar daar loopt ze gewoon vooruit...

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:52

denk paard kalmeren en proberen rustig verder te gaan. en veel tegen haar praten dat ze zich op hara gemak voelt.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 11:40

dat doen we dus al maar ook dat schiet niet echt op...helaas. Het is wel echt angst, maat stomme is dat je 9x de teugels op kan pakken en er gebeurd niks en de 10e keer vliegt ze overeind en rent ze weg