Hoe vaak kan dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ladyspot
Berichten: 497
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Hoofddorp

Hoe vaak kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 10:41

Ik heb een grote en heel stevige shet van ruim 1.10m. Ikzelf rij er niet op, omdat ik te zwaar (77 kilo) ben en ook nog is veel te groot. Ik heb er meisjes op rijden, maar het kan een ongelofelijke draak zijn en zij kunnen hem niet altijd even goed aanpakken. Naar mij luistert hij echt goed en ik ben er wel eens op gegaan om hem even aan te pakken toen hij er iemand af had gegooid.

Hoe vaak kan ik dit doen er op gaan vinden jullie en dan hoe lang? En dan niet in de bak of zo (want dat is een stuk zwaarder), maar buiten dan. Ik ben er al eens eerder opgegaan (hooguit 5 minuten of zo) en bij mij galoppeerde hij er ook zo vandoor met zijn oren naar voren en kon hij nog bokken ook. Ik ga er normaal echt niet op rijden of zo, maar als ik er een paar minuutjes op ben geweest hebben hun er weer plezier van.


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:45

ik zou er niet weer opgaan, ik vind een kilo of 50-60 het maximale van een shet.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:51

Dr hebben ook wel zwaardere op Dennis gezeten en daar sjouwt hij ook zo mee weg(Dennis is 94 cm). Met een shet van 110 kan het echt geen kwaad als je er zo nu en dan op kruipt.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:01

Ik zou het eigelijk zo vaak doen als het nodig is. Wanneer hij weer loopt te kloten, ga jij erop om het eruit te rijden.

Als het te veel voor hem is of wordt, leert hij snel genoeg dat het zijn gedrag is, wat ervoor zorgt dat jij erop gaat, dus als hij jou er niet meer op wil hebben, moet ie gewoon braaf zijn.

Het klinkt ook niet alsof hij spontaan door zijn benen zakt als jij erop gaat zitten, of nog maar nauwelijks kan lopen. En aangezien jij ook nog eens rekening houdt met zijn 'beperkte' kracht, zal het weinig kwaad kunnen, zolang je maar op blijft letten dat je hem niet overbelast.

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:01

ik zou die meisjes leren hoe ze hem zelf aan kunnen pakken, want zo los je het probleem natuurlijk niet op. Die pony is dan eventjes braaf, maar dan begint het weer opnieuw. Ze zijn niet dom ofzo, ze weten precies wie erop zit...

Ladyspot
Berichten: 497
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-04 13:45

Brendageene schreef:
ik zou die meisjes leren hoe ze hem zelf aan kunnen pakken, want zo los je het probleem natuurlijk niet op. Die pony is dan eventjes braaf, maar dan begint het weer opnieuw. Ze zijn niet dom ofzo, ze weten precies wie erop zit...


Daar ben ik al mee bezig, en ze weten ook wel hoe, maar het lukt niet altijd op de een of andere manier. Ja dat weten ze ook en hij weet ook als ik erop ga, dat hij niet veel moet doen en daarna is hij bij hun ook liever.

En ook van dat ik hem nog wat bij kan leren, want ik probeer hun wel les te geven, maar het lukt niet echt, zo kan ik hem nog wat leren. En dan moet het met hun ook beter gaan.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:21

je kan er gerust zelf op gaan als hij aan het draken is ze kunnen je makkelijk houden. en zo als je zegt je rijd er niet echt zelf op alleen als hij vervelend is geen probleem. lekker doen dan kunnen die kinderen ook beter leren rijden. doe ik met mijn pony ook wel eens en dan hoef ik er maar 10 minuutjes (nog niet eens) op te zitten en ze hebben er weer een hoop plezier van. Meestal als ik erop zit vertel ik gelijk wat ik doe. zo dat ze het ook gelijk zien.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 114 bezoekers