Scheren...

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

nishrinakn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 20:35

Hoi,
Ik wil mijn pony gaan scheren , maar ik heb het nog nooit gedaan.
Waar kan je het makkelijkst beginnen ?
Wie heeft er ervaring mee en kan mij een beetje vertellen hoe of wat.
En ik las ergens dat iemand zijn paard sedalin heeft gegeven voor het scheren.
Mijn paard is namelijk heel angstig.
Een praam wil ik niet bij haar doen en dat zou het nog juist verergeren.
Alvast bedankt !
Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Nishrina K.N.mijn TOPPER!!

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:03

Als je het nog nooit hebt gedaan kun je beter iemand vragen het de eerste keer te doen voor je. Zo kun je de kunst makkelijk af kijken en heb je een streeploos paard.
Als je paard echt erg lastig is kun je het best de VA laten komen om je paard te drogeren.
Een kennis van mij heeft een meegemaakt dat ze een lastig paard schoor dat plots opzij sprong. Opeens was er niet alleen het haar weg maar een hele lap huid [beetje erg drastische manier van scheren]. De VA heeft alles snel moeten hechten. Wees dus voorzichtig.

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:05

je kan ook seladin kopen in de paardenwinkel...
het is in de vorm van een wormespuit en erg makkelijk toe te dienen...
ik heb dit ook met queen gedaan en het werkt eg wel... seladin is op natuurlijke basis dus het paard houdt er ook niks aan over en waarom speciaal een va halen als dit ook helpt?
maar ik zou het wel de 1ste keer iemand laten doen want voor je het weet scheer je zo ergens in....
succes ermee

axeltje en ik hebben een blond-IQ Haha!
queen, rust zacht

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:52

Sedalin op natuurlijke basis??? Verward Dan verkopen ze bij jullie echt wat anders dan hier *LOL* Is pure dope hoor!

Ik zou het de eerste keer door een ervaren iemand laten doen. Kun je lekker het kunstje afkijken, en zelf je paardje geruststellen. Eerst een keertje "oefenen" met een lopens scheerapparaat over z'n lijf. Braaf? Belonen, brokje, en op stal. Pas een keer daarna scheren!

Zep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 22:18

Sedalin zit niks natuurlijks in Haha! maar het werkt over het algemeen vrij goed.

Het nadeel van een paard in het bloed laten spuiten door de DA is dat ze vaak wat gaan zweten en dat bemoeilijkt het scheren. Als hij echt link wordt zou ik voor ieders veiligheid proberen hem met licht en dekens kort in het haar te houden. Nu ken ik maar heel weinig paarden die je echt niet kunt scheren overigens.

Bij sommige paarden scheer ik wel eens een "half hoofd", dan scheer ik tot het bakstuk ahw en laat de oren erin zitten. Dat valt minder hard op dan je denkt. Zep heeft dat zo bijvoorbeeld, omdat die al 17 jaar lang iedereen in de hoek mept die aan z'n oren waagt te komen. Schijnheilig En mijn eigen vliegtuig Nescio bijvoorbeeld, vind scheren juist práchtig, vooral z'n oren Verward Dus soms lijkt het erger dan het is, maar je neemt beter geen risico's.

Ik zou het ook eerst door iemand laten doen, of ga oefenen op koeien ofzo. (Ik heb het geleerd op handelspaarden Haha! ) het is niet moeilijk, maar even een handigheidje. Scheerapparaten zijn duur en de bezitters zijn meestal niet zo happig om ze uit te lenen.

dressuurinstructie in Overijssel, mail voor meer informatie: louise@equimotion.nl

nishrinakn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 09:18

Hallo !!
Even kijken hoe iemand het doet.....
Ik heb het al vaak genoeg gezien , maat dacht even te vragen of mensen het op bepaalde manieren doen..

En eens moet de eerste keer zijn om het te doen..

RE:maar ik zou het wel de 1ste keer iemand laten doen want voor je het weet scheer je zo ergens in....

Dan hoef ik het nooit zelf te gaan doen want voor je het weet gaat het fout!!
Je moet het toch eens proberen , jullie doen wel moeilijk...ik stel eens ff een vraag !...pfffffff
laat maar jongens ......
Zo moeilijk is het niet..

Nishrina K.N.mijn TOPPER!!

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 12:14

ik heb het ook maar gehoord dat seladin natuurlijke basis is vond het zelf ook al gek........
maar kijk eerst maar goed..... en anders iemand erbij die je kan helpen

axeltje en ik hebben een blond-IQ Haha!
queen, rust zacht

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie