Hoevaak paard in de wei op manege?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Countrygurl

Berichten: 2785
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: limburg

Hoevaak paard in de wei op manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 19:33

Hoi

Over een weekje staat mijn pony dus op de manege maar nu heb ik een vraag: Hoevaak zetten(of laten zetten) jullie je paard/pony op de wei? Gewoon elke dag een paar uurtjes of is het gewoon 3 keer in de week ofzo?

Want ik ben dus van plan om mijn pony: maandag,dinsdag,donderdag en zondag de wei op te laten.
Het is natuurlijk ineens even wennen want ze stond eerst altijd op de wei en nu staat ze dan in een stal de hele dag...

Groetjes!

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Hoevaak paard in de wei op manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 23:13

Als je de mogelijkhed hebt zal ik elke dag een paar uurtjes doen. Ik sta dit moment ook op een manege waar hij dus echt heel afentoe een uurtje op het land kan. Ik baal daar als een stekker van. Ben ook op zoek naar iets adens maar helaas zit alles vol hier in de buurt waar land bij zit.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Hoevaak paard in de wei op manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 23:36

Nou op onze manege gaan alle pony's voor de nacht naar buiten! Dus dan kan je kiezen of je je eigen pony meelaat of niet! Ze kunnen ook overdag naar buiten als jij dat wil!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Hoevaak paard in de wei op manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 23:46

Ik sta niet op een manege, maar ik vind het wel heel belangrijk dat het paard ongeacht het weer elke dag buiten komt voor een aantal uur rennen. Is goed voor ze Lachen
Mijn paarden staan nu dag en nacht buiten en in de winter overdag van 8 tot 8 (als het redelijk weer is bij slecht weer een aantal uren)

Ineke2

Berichten: 33121
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hoevaak paard in de wei op manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 08:22

Wanneer ze op het land mogen, mag je bij ons zelf kiezen wanneer en hoelang je ze erop laat.

Er word alleen niet binnen of buiten gezet, dat moet je zelf doen. Mijn pony's gaan gewoon dag en nacht naar buiten.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: Hoevaak paard in de wei op manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 09:20

Bij ons komen allee paarden manege en pension elke dag buiten zomers de hele dag behalve de nacht Knipoog.En in de winter halve dagen en vaak staan er dan veel pension paarden binnen..Lachen

BillyJean

Berichten: 652
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Hoevaak paard in de wei op manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 00:50

Bij ons op de manege gaan de paarden of 's morgens of 's middags op het land in groepjes van twee. (Je moet van te voren kiezen welk dagdeel je wilt) Mijn merrie loopt van half 10 tot half 2, met een vast maatje. Ik hoef er zelf niets aan te doen, het wordt geregeld door het stalpersoneel en het kost me 50 euro per maand extra.
s' Middags staat ze te dutten op stal en 's avonds rij ik. Ik vind het een prima verdeling van de dag zo.