Dikke maatjes - Nu ruzie = Door Hengstigheid??

Moderators: Amaryllis, Just_Sannee, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tancreda4

Dikke maatjes - Nu ruzie = Door Hengstigheid??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 11:17

Gistern kreeg ik een sms binnen van Mariska...

Winette en Spikkeltje, de twee jaarlingetjes die al maanden bij elkaar staan in het land en dikke maatjes zijn, schijnen de hele dat te lopen ruzieen in het weiland.
Spikkel draait de kont naar Wietje toe, waarop Wietje in de aanval gaat.
Ze liepen de hele dag met elkaar te klooien en te vechten op die manier, en aan Winette was te zien dat ze hoogst waarschijnlijk in de sloot was beland Bloos!

Daar ben ik helemaal doods bang voor, omdat het 't weitje is waar Tancreda ook in de sloot is beland en waaravn ze haar wond heeft gehad, moet er niet aan denken dat Wietje hetzelfde overkomt Scheve mond

Toen ik een paar dagen terug langs was geweest, viel het me ook op dat ze wat aan het klote waren met elaar, wat meer uit elkaar stonden dan normaal. En zo nu en dan net of ze aan het bekvechten waren soms eventjes... Maar het volgende moment weer lekker met elkaar stonden te kriebelen Verward

Ik hoop dat het eenmalig was, maar ga binnenkort het tafereel zelf even aanschouwen, kijken heo ze doen.

Maar ik vroeg me af of dit achterlijke gedrag van twee maatjes die voorafgaand dikke maatjes waren, opeens zo op elkaar kunnen reageren omdat er eentje vreselijk hengstig is Verward
Of zou het zijn omdat ze strijden om de rangorde? Dat laatste lijkt me toch onwaarschijnlijk, nu ze al een paar maanden het weiland met elkaar delen?

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:30

staat er voldoende gras op het land? Onze paarden gingen elkaar van de week ook flink afmatten, maar dat kwam dus, omdat er niet meer veel gras stond.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Mama van Naomi Olivia Alyssa 10-07-2009 en van Joƫlle Sophie 16-10-2012

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 13:15

Ze hebben volgens mij nog wel zat gras. En er staat een grote bak hooi in het weiland waar ze van kunnen eten...

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 16:04

Het is mij niet helemaal duidelijk of het om twee merrie's of en merie en een ruin gaat, maar ik heb een ruin gehad die ook altijd dikke maatjes was met 'zijn' merrie, totdat de hengstigheid in de buurt kwam. Dan was het ook altijd dikke ruzie, hij werd geregeld de sloot in gedreven. Wat dat betreft zou het dus best daardoor kunnen komen. Die gekke vrouwen ook Haha!

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 18:57

Het zijn twee meiden, dat maakt het zo vaag Verward

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:44

Dat is inderdaad wel raar ja. Aan de andere kant kunnen meiden onder elkaar wel heel fel zijn natuurlijk Schijnheilig
Is er nog iets anders veranderd?

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-04 21:44

Ze stonden vandaag weer heel rustig met elkaar te grazen zij aan zij.
Ze zijn ook verhuist van landje. Mischien toch omdat het weiland wat 'paardenmoe' was?? Dat daarom de boer ze ook bij voerde...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie