tips voor longeren en in galop op devolte?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

tips voor longeren en in galop op devolte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 19:52

hebebn julie tip[s voor longeren want mijn pony gaat hard wegrennen in galop aan de longeerlijn ik weet dat ze bvoltes moeilijk vind maar als sze het in heel hard draf kan lijkt het me sterk als ze dat niet in galop kan.
tips?

als ik in galop zit en ik wil op de grote volte dan wil ik haar sturen met mijn benen en de teugels maar dan gaat ze trekken en veel harder galloperen

kunnen jullie mij helpen met deze dingen want het lukt voor geen meter! Haha!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]


Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:00

een stuk bak afzetten wil wel eens helpen.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 20:03

ja waarmee? want ik heb geen schrikdraad want ik rijd in een bak die niet van mij is dus ik heb ook niet van die dingen Tong uitsteken
al hoewel het is een goed idee!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:14

Je kunt op de volte gaan draven en aan de open kant (niet tegen het hek) aangalloperen. Vaak zal ze dan op de volte blijven. Mijn paardje doet het ook nog heel moeilijk, maar op deze manier lukt het!

I'm not weird, I'm gifted!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:17

Ik heb dit ook met Lady.
Galop is echt een ramp. Ze kan de volte niet uitdraaien zeg maar en dan valt ze naar binnen. Wat wij nu aan het doen zijn, is dat we buiten op een grasveld langen stukken galopperen zo maakt ze die achterhand sterkter. En als dat braaf gaat draaien we een volte in, steeds kleinere voltes tot we zeg maar de volte hebben zo groot als in de bak (axa zeg maar).
Dit wil wel werken!

Vorige week donderdag ging ze veel te hard en de veel naar binnen vallend dat ze is omgevallen! Nu loopt ze jammer genoeg erg stijf/kreupel met haar achterhand dus nu is het alleen nog maar stappen!
Maar hopen dat het over een paar daagjes beter gaat!

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 20:30

oja ik hoop dat ik er wat aan heb ik zal eens wat proberen!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 4 bezoekers