hysterisch reageren op vliegen rond het hoofd...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

hysterisch reageren op vliegen rond het hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 12:26

Ik weet dat hier al honderden topics over zijn verschenen, maar ik kon er toch niet echt iets in vinden. Mijn paard reageert overdreven op vliegen rond het hoofd Ziek , met het hoofd schudden, en met haar voorbenen rare passen maken om ze weg te slaan Lips are sealed Dit doet ze met rijden, longeren en losgooien. Ze stoort zich er net zo hysterisch aan als wij mensen doen als we willen gaan slapen er er zoemt een mug voorbij... De vliegen zitten dus niet eens op haar hoofd, maar komen alleen nog maar langs vliegen of ze doet al hysterisch ...

Thuis rijd ik nu dus met een vliegen gordijn, en dat werkt op zich echt goed! Dus dat is niet echt een probleem, alleen nu wil het geval dat je daar dus niet mee op wedstrijd mag rijden

Dus gister had ik mijn eerste wedstrijd met dit paard wat resulteerde in net geen minpunten Haha! Schijnheilig Want ze had last van de vliegen. Ik had haar hoofd al helemaal ingesmeerd met een citroengeurend anti-vlieg middel, maar dit werkt blijkbaar dus niet goed genoeg

Nu sta ik dus op het punt om maar een heleboel middeltjes uit te proberen, en ik vroeg me af of iemand nog goede ervaringen heeft?

Ik ben dus op zoek naar een middel wat je op het hoofd kan gebruiken (rond de ogen en neus) die niet alleen voorkomen dat er daadwerkelijk een vlieg op het hoofd gaat zitten, maar de vliegen ook écht op afstand houdt Clown

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 21:29

ik neem morgen het vliegenfrontriempje wel vast mee..... en ik zal ook even zoeken, ik heb ooit ergens een recept tegen vliegen/dazen langs zien komen.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 21:36

Hoe is het in stal en in het weiland?

Veel paarden moeten weer wennen aan de vliegen. Als je nu alles gaat proberen om die vliegen van hem af te houden, dan zit je de hele zomer er mee.
Zet hem lekker in de wei dat goed omheind is en kijk dan na een week zonder iets tegen de vliegen gedaan te hebben hoe hij is. Blijft hij hysterisch dan is er waarschijnlijk wat anders aan de hand.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 23:19

Wat voor anti vliegen spul had je erop gesmeert?

Ik heb zelf Atex fly gel, lekker makkelijk voor op het hoofd, en werkt beter dan de roll on.
Par heeft als ik dat er op smeer helemaal geen last van vliegen, je ziet ze gewoon omdraaien en wegvliegen Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 23:29

Ik heb de vliegengel van Sectolin, echt stinkspul is dat. Zou het helpen als je dat in de oren en op de rest van het hoofd zou smeren? Bij die van mij werkt het. Ik reed eerder in de zomer altijd met zo'n 'mutsje' met oren, maar dat is toch vrij warm. En in jouw geval: je mag er idd ook geen dressuurwedstrijden mee rijden. Maar goed, Vliegvrij van Sectolin houdt steekbeesten wel op een afstand. Ze ruiken je al van verre. Haha!

Anti-vliegenspul met citroengeur werkt iig bij ons paard niet. Daas Spray van Atex werkt bij hem wel goed, daar zit hertshoornolie in. En volgens mij zit dat in die gel van Sectolin ook, het ruikt iig erg hetzelfde.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 17:31

He dank je voor de racties!

Ik heb een aantal spulletjes in proefverpakking bij de paardendrogist besteld. Die ga ik nu 1 voor 1 uitproberen. Idd moet ze er misschien maar gewoon aan wennen, maar op wedstrijd is het toch zonde Knipoog Ze loopt trouwens nog meer met haar hoofd te schudden als ze gewoon los loopt, dus eigenlijk houdt ze zich nog in met rijden Haha! Ach gut Over een paar weken mag ze een maand full-time het land op, dus wie weet gaat het daarna vanzelf beter. Voor nu ben ik aan het uitproberen geslagen...

Eergister heb ik met een fly-off band van het merk Hunter gereden, dat hielp wel wat, maar niet volledig.
Gister regende het en vanmorgen toen ik ging rijden waren er nog geen vliegen dus die smeer spullen heb ik nog niet uitgeprobeert.

Ik had al eerder zo'n roll-on ding met citroen geur, maar dat werkt bij mij dus ook niet afdoende. Van de paardendrogist heb ik nu ook een ander citroengeurtje maar dan in gel vorm: NAF vliegop gel.

Verder heb ik een proefverpakking van vliegvrij van sectolin
en insect vrij van Groene Os (dat is er een die vlekken geeft op schimmels, maar gelukkig heb ik een vos Haha! )

Dus ik hoop dat ik voor zondag het ideaale middel heb gevonden, want dan hebben we weer wedstrijd Haha!

Ik zal wel even verslag doen van mijn uitprobeersels, maar dan moet het nu wel weer even mooi weer blijven Clown