Bang om te houden van....?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Stilletjes

Bang om te houden van....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-04 09:08

Hallo,

Ik heb een probleempje.....
Ik heb sinds een paar maanden een paard en ben een beetje bang om te veel van haar te gaan houden....Hierdoor hou ik een bepaalde afstand, als ik het idee heb dat een van ons 2en zich te veel gaat hechten doe ik een paar dagen een stuk minder met haar en geef haar minder aandacht....
Ik heb (gelukkig) nog nooit slechte ervaringen met haar gehad en ik hoef ook absoluut niet bang te zijn dat ze ineens wordt verkocht want daar is absoluut geen spraken van.....

Maar toch....ik DURF me gewoon niet te hecht, bang dat zodra ik echt van haar hou ze ineens door een ongeluk bijv. om komt....want dat heb ik wel al een aantal keren gehad met lievelingspaarden op de manege....

Wie kan mij helpen????? En is het raar dat ik hier zoveel moeite meer heb??

Groetjes Stilletjes

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:29

toch gewoon proberen, ookal is het misschien moeilijk, probeer en vanuit te gaan dat er heus niks met jou paardje zal gebeuren, en als dat wel zo is mag je daar best heel erg verdrittig over zijn hoor want je mag best van je paard hebben gehouden!!!! daar is niks raars aan! ik denk altijd maar zo: hoe meer je om je paard geeft, hoe beter de band!
Dus wees niet bang om van haar te houden!

A horse doesn't care how much you know until he knows how much you careā€¦

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:54

Ik ken het. Ik hield ontzettend veel van mijn paard, zelf ingereden, alles geleerd enz. maar ze werd verkocht. Nu rij ik twee andere paarden, maar wil ook niet hechten omdat ze niet van mij zijn en als ze toch wegmoeten, ik weer gebroken zal zijn. Maar jij hebt nu jou eigen paardje dat waarschijnlijk altijd bij jou kan blijven. Een ongeluk kan altijd gebeuren en je moet maar zo denken, dat wanneer haar iets mocht gebeuren ze wel een mooi leven bij jou heeft gehad. Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen hoe jij iets ziet, een ongeluk kan altijd gebeurem, maar als je maatjes bent, kun je haar steunen. Veel paarden vinden het fijn wanneer het slecht met hun gaat, om even hun maatje te zien. Jullie kunnen elkaar helpen. Je moet er zelf nog maar eens over nadenken.

Cindyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:20

Ik vond dat ook erg moeilijk... maar nu denk ik altijd; natuurlijk kan er altijd een ongeluk gebeuren, maar dat is met alles zo... Ik was heel normaal aan het fietsen (altijd dezelfde route) en ik werd aangereden door een vuilniswagen; zo zie je maar dat er altijd met alles wel iets kan gebeuren.
Dus nu denk ik; geniet van wat je hebt! Ok, als het fout gaat voel je je rot, maar je hebt wel van haar gehouden en hebt een geweldige tijd gehad! En je kunt jezelf wel blijven beschermen, maar anders voel je nooit wat! Ik denk dat je je dan uiteindelijk een stuk ongelukkiger voelt! Dus probeer je hart te openen, je zal er zoveel voor terug krijgen! En misschien gaat het ooit fout, maar dan heb je iig wel van haar gehouden!!!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:46

Ik denk dat je gewoon nog even moet wenne, je hebt het paard pas een paar maanden.
Geef jezelf rustig de kans te wennen aan het feit dat het echt jouw paard is en niet zomaar weg is.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:50

hechten is idd moeilijk.... ik was erg gehecht aan me pony en die moet waarschijnlijk ook weg... maar ik had geen moment kunnen missen, geen enkel hinnikje van als ik aankwam of wat dan ook... als je er van te voren vanuit gaat dat er iets gebeurd laat je veel plezier lopen... denk er nog eens over na!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:50

sorry ik BEN gehecht aan me pony... Lachen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie