In laten slapen, of naar de slacht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:45

Wij hebben ons paard (waar we zielsveel van hielden) ook naar de slacht gebracht, en ik weet het nu al zeker, AL mijn paarden gaan als het hun tijd is, naar die slachter.
Hij kwam van tevoren langs, we kregen daar goede begeleiding, en mijn vader is er bij gebleven toen het schot werd gelost. Paard heeft er helemaal niets van gemerkt, stond gewoon rustig in die box, 1 seconde, en weg was hij. Netter dan dat kun je niet doodgaan. En dat hij wordt opgegeten, so what? anders rot hij toch weg of wordt met 20 andere dooie dieren verbrand.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:05

De spuit


De veroordeelde ligt vastgebonden op een brancard. Meestal wordt er in beide armen een infuus aangebracht; een echte en eentje als reserve. Het gebruikte gif verschilt. In Californië spuit men de veroordeelde eerst vijf gram van een slaapmiddel in. Nadat het infuus met een zoutoplossing is gereinigd, volgt een stof die alle spieren verlamt, behalve het hart. De ademhaling stokt naarmate de spieren van de ribbenkast en het middenrif worden aangetast. Uiteindelijk wordt 55 cc kaliumchloride toegediend. Het blokkeert zenuwinpulsen naar het hart, dat ophoudt met kloppen. Zes tot dertien minuten nadatn het gif door de aders is gaan stromen, treedt de dood in.

Kogel
In de VS is executie door het vuurpeleton tegenwoordig een "binnengebeuren". De veroordeelde zit vastgebonden op een stoel. Hij draagt een kap en donkerblauwe kleding waarop bloedvlekken niet echt opvallen. Negen meter bij hem vandaan staat een muur met horizontale sleuven. Hierachter zitten vijf schutters die de lopen van hun Winschester Model 94-geweren door de sleuven steken. Vier geweren zijn geladen met een Winschester Silver Tip-patroon, die zeer geschikt is voor dit werk. In het vijfde geweer zit een losse flodder. Geen van de schutters weet wie niet echt schiet.

Dit is het verschil bij mensen!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 20:17

nou mijn paard is ingeslapen in de kliniek.

Ik geloof niet dat ze er wat van geleden heeft.
Ze zat al helemaal onder de morfine dus ze was al een eindje weg.

Daarna hebben ze haar onder algehele narcose in laten slapen
Als het altijd op deze manier gebeurt zou ik dus kiezen voor in laten slapen.
De volgende dag is ze meteen opgehaald.

Dat geld dat je er nog voor zou krijgen is voor mij niet belangrijk!
Dus als ik wist dat het altijd zo ging zou ik dus voor inslapen kiezen.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:46

Wat mij betreft krijgt hij de kogel/pin. desnoods op eigen terrein als hij niet meer vervoerd kan worden.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:47

lowara schreef:
En dat hij wordt opgegeten, so what? anders rot hij toch weg of wordt met 20 andere dooie dieren verbrand.

inderdaad..

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:50

wat mij opvalt, sommige die voor de slacht zijn zeggen dat ze slechte ervaringen hebben met inslapen door dat het paard nog tegenspartelte
Sommige die voor inslapen zijn zeggen dat sommige paarden niet onmiddelijk dood zijn daar bij de slacht. Maar er zijn ook mensen die tevreden zijn over inslapen, of over de slacht. Als ik het zo lees houden volgens mij beide methodes risico's in en kan je paard bij beide nog voor de dood vechten. Heb je geluk, dan gaat hij vredig heen, en heb je pech, dan moet hij eerst nog wat lijden.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:08

xKatleentjex schreef:
wat mij opvalt, sommige die voor de slacht zijn zeggen dat ze slechte ervaringen hebben met inslapen door dat het paard nog tegenspartelte
Sommige die voor inslapen zijn zeggen dat sommige paarden niet onmiddelijk dood zijn daar bij de slacht. Maar er zijn ook mensen die tevreden zijn over inslapen, of over de slacht. Als ik het zo lees houden volgens mij beide methodes risico's in en kan je paard bij beide nog voor de dood vechten. Heb je geluk, dan gaat hij vredig heen, en heb je pech, dan moet hij eerst nog wat lijden.

Helemaal mee eens, maar ik denk dat het er ook wel wat aan ligt met wat voor dierenarts of slachter je te maken hebt.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 22:46

ja maar het ligt ook aan je paard.. Blijft hij braaf staan zodat die kogel in 1 keer geschoten is of draait hij net zijn hoofd weg zodat de kogel mis is en raakt hij in paniek..