Welk anti-vliegenmiddel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:15

Ik gebruik zelfgemaakte ;

1/3 dettol
1/3 azijn
1/3 water

En het werkt prima!
Het best werkende tot nu toe!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:17

Ik heb een fles Sectolin vliegvrij gekocht, maar dat werkt voor geen meter, de vliegen gaan er gewoon opzitten.
En het stinkt ook nog eens vreselijk!
Geen aanrader dus.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:35

Ik gebruik ook veerust, werkt goed vind ik en het is goedkoop (7,95 voor een grote spuitbus)
Welke mag dan niet meer verkocht worden?
Ben daar wel benieuwd naar..

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:01

Ja ik ben ook nog steeds zeer tevreden over Veerust, maar omdat sayla niet zo gecharmeerd Schijnheilig is van dat spuitgeluid ben ik toch nog steeds aan het snuffelen.
Heb voor na het rijden, om af te sponzen, de Horselotion (met Tea tree) van de paardendrogist OK dan! --> is wel prijzig maar je hoeft er maar weinig van in het water te doen, het ruikt heel lekker en is dus ook zeer goed afwerend tegen vliegen en dazen/horzels *LOL*

Verder heb ik nu dus een nieuw middeltje besteld met o.a. Tea Tree, Walnootolie, Geranium en Neem. Ben benieuwd of het werkt ga het meteen uitproberen als ik het heb!!!

Heb ondertussen ook de Atexdaasspray uitgeprobeerd, maar dat geeft zo ontzettend bruin af, stinkt behoorlijk en werkt niet eens even goed als veerust

Ziek was het daasseizoen maar weer voorbij !!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:16

Ik gebruik een spray van Neovet, en dat werkt prima, ik moet erwel bij zeggen dat je paard een uur in de wind stinkt!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:42

Ik doe knoflook druppels door het voer. Het lijkt te werken, en ik heb uit voorzorg een vliegendeken op gedaan en sinds kort heeft Amethyst ook een vliegenmasker op.. Tot nu toe is ze nog aardig vliegvrij Haha!

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:47

Il0na schreef:
Ik gebruik zelfgemaakte ;

1/3 dettol
1/3 azijn
1/3 water

En het werkt prima!
Het best werkende tot nu toe!


Hey dat ga ik ook eens proberen. Ik had tot nu toe, gewoon een flesje anti muggen en vliegen spray van de kruidvat (gna gna *LOL* ) Stonk wel naar citronella, maar hielp ook best wel.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:28

Citronella bevat kankerwekkende stoffen, wees daar svp voorzichtig mee!

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:35

Haha! Atex Daasspray Haha!
Inderdaad megaduur en je paard houdt niet zoveel vriendjes over, maar ik vind dat het helpt en lang ook. Gisteren was een stalgenootje aan het rijden en die werd opgevroten door de dazen en ik had mijn paard in de stapmolen zonder ontsnappingsmogelijkheid en die had nergens last van. Behalve van een geur van een pas geasfalteerde weg dan. Knipoog

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:39

Ik heb ook een bus veerust, maar aangezien Bijou zo bang is voor die spuit (het geluid Tong uitsteken) hangt ze zichzelf bijna op.. dus ik doe het maar met een gewone fles met 1/2 citroendruppels, 1/4 azijn en 1/4 water...
En heb van dat spul van zo';n duur merk.. geen idee hoe het heet Haha!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 01:04

Marrepar schreef:
Ik heb ook een bus veerust, maar aangezien Bijou zo bang is voor die spuit (het geluid Tong uitsteken) hangt ze zichzelf bijna op..


Sayla kan dus ook er "panisch" worden en ik spuit het dus op vochtige spons en wrijf haar dan in --> even wat werk maar het helpt goéd!! --> misschien maar eens aankaarten of het niet in een andere bus kan Knipoog

Heb net het spul van paardendrogist binnen --> heb het 1 keer gebruikt en lijkt wel te werken, maar het was wel 's avonds en dus toch al minder dazen! Dus het is nog in onderzoek Knipoog maar het was ook wel weer een stuk duurder en gaat zo te zien al snel op Scheve mond --> Schijnheilig Bloos heb zo'n vermoeden dat ik toch bij Veerust blijf hangen en misschien dat ik toch maar eens serieus ga aankaarten of het niet in een andere verpakking kan