vraagje nav al die paardenmarkten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:52

ben vandaag ook bij heenvliet geweest. wat een gaaf ding die schimmelhengst!! zag er echt goed uit en nog lief ook.
ben ook verliefd geworden op die fjordenmerrie die er stond.. was ook niet zo oud.. 2 jaar ofzo??
mijn schoonmoeder was helemaal weg van die platenbonte meteen aan het begin.. alleen 2000 euro zou ik daar nooit voor uitgeven.

ik heb nog wel een paar leukerds gezien.. allemaal jonge beesies.. maar ik zou het een te groot risico vinden om daar een beesie te kopen, omdat ze vaak de heleboel bij me kaar liegen. stonden 2 friesjes naast die met die ingezakte rug waar ze snel een zadel opgegooit hadden. de ene zou 10 zijn en de ander zou 4 zijn. en juist ja.. degene met de oudste kop enzo zou 4 moeten zijn.. klopte geen hol van..

maar het zouden leuke beesies zijn voor in de manege.. vorig jaar hebben de eigenaren vand e manege waar ik eerst stond een pony gekocht.. ookal looptie zo onregelmatig als de pest, hij is ontzettend populair bij iedereen en het is ook een plaatje om te zien(koppie)
dus ja.. er zit heus wel wat tussen hoor.. je moet verstand van zaken hebben en niet in alles trappen wat de handelaar zegt.. maja.. dat moet je bij eenparticulier ook Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:20

Ik denk het wel, een jong dier of een shetlander, een oudere denk niet snel omdat je toch gewoon weinig van de achtergrond te weten komt.
Dier kan al overal geweest zijn en gruwelijk verpest in laten we zeggen 8 jaar tijd.

Aan de andere kant is er best kans dat als ik daar verliefd wordt dat ik er toch weer 1 mee naar huis neem.
Daarom ga ik ook niet naar paardenmarkten Knipoog

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:38

Bij het kopen van een paard is er altijd een risico. Knipoog
Natuurlijk kan je een paard laten keuren als je hem bij een particulier koopt maar dit kan, zoals al gezegt is, ook bij de handelaar. Gewoon een afspraak maken om even langs te komen en je bent overal vanaf.
Ik heb regelmatig paardjes op de markt gekocht.en er nog nooit problemen mee gehad.Net wat gekke-koe zegt: Gewoon goed je ogen open doen, en niet te veel geloven wat de handelaren zeggen. En door een hoop dingen heen kijken. Slechte hoeven staan er altijd tussen , dat is een ding wat geld kost en wat zeker niet gedaan wordt bij een handelaar. Maar dat is te verhelpen ( in de meeste gevallen) Vieze vlekken en dooie manen zijn ook dingen die je zelf op kan knappen. Door al die dingen heen moet je gewoon een goed paard zien.

Vandaag zijn we ook naar Heenvliet geweest en ik heb een giga mooi schimmeltje gezien Kwijl ( mijn vader was meer gecharmeerd van een grote zwarte Bels) en zo op het oog was er niks mis mee ( met beide paarden trouwens niet) als ik had besloten om een van de paarden te kopen, als rijpaard ( dus om zelf te houden en niet voor de handel) dan had ik deze misschien wel laten keuren, maar mn gevoel zei dat het goed zat.
We hebben deze paarden niet gekocht ( waren een beetje errug duur, net zoals de meeste paarden daar) maar ik raad niemand af om ook eens op de markt te kijken voor een paardje. Vork