Kan jullie paard alleen staan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:58

Par kan absoluut niet alleen staan, niet in de stal, in het land en zelfs als ze aan een box even vast staat kan mevrouw geen seconde rust vinden als ik er niet naast sta of als er geen andere paarden in zicht zijn.
Helemaal para wordt ze dan.

We oefenenen het wel, paar minuten iedere keer maar ze is er echt erg in.

Alleen met haar wandelen en rijden en doen lukt wel, net zoals het alleen vast staan als ik ernaast sta.
Loop ik 5 meter weg rent ze aan haar touwtje alle kanten uit en staat zich vreselijk op te fokken....gek wordt je er van.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:09

Melody kan ook heel goed alleen staan. Maar als hij s'morgens op stal moet blijven en de rest gaat naar buiten dan doet hij toch wel even gek, na een poosje stopt hij er wel weer mee en staat hij gewoon weer rustig in zijn stal.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:25

Mijn paard werd gescheiden van haar moeder, en de eerste dagen op nieuwe stal, stond ze constant te brullen, en een paard aan de andere kant (die ze zniet kon zien) terug hinniken.. Iedereen werd er gek van.
Maar van af het begin gewoon genegeert, gewoon alleen in de bak rijden, alleen losgooien als er geen andere paarden op de wei stonden ofzo. Dan werd ze wel helemaal hysterisch, en zodra ik uit beeld was leek ze door het hek te stormen, maar nooit gedaan. Gewoon oefenen, laat maar gek doen, ze leren het wel af.